Alternator za słabo ładuje?

13 Lut 2017, 18:28

Witam, mierzyłem ostatnio napięcie akumulatora w stanie zupełnego spoczynku, podczas działania silnika i z pełnym obciążeniem typu światła, nawiew, tylna szyba. Ostatnie wskazanie wzbudziło moje wątpliwości bo pomiar wynosił: 11,2V. A gdy piszczy coś co nie jestem w stanie potwierdzić (napinacz? pasek?) to pomiar jest jeszcze mniejszy, poniżej 10V. Bez obciążenia ładuje 13,4V. Sam akumulator ma 12,2V. To chyba, nie jest normalne?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

13 Lut 2017, 18:48

lukeboss napisał(a):Sam akumulator ma 12,2V. To chyba, nie jest normalne?
To już stan w 3/4 rozładowanego akumulatora.

Tu masz ciekawy temat o akumulatorach akumulator-w-naszym-samochodzie-vt27383.htm

lukeboss napisał(a):z pełnym obciążeniem typu światła, nawiew, tylna szyba. Ostatnie wskazanie wzbudziło moje wątpliwości bo pomiar wynosił: 11,2V
Powinno być min. 13,8 V. U ciebie nie ma tyle nawet bez obciążenia. Masz tu ewidentnie problem z alternatorem, a piski które słyszysz mogą dochodzić właśnie z np. łożyska w alternatorze. Warto go wyjąć i oddać do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji. Za taką usługę zapłacisz około 100-150zł jak zam go wymontujesz i oddasz :) Wtedy i akumulator dłużej pożyje bo jak będziesz jeździł z takim napięciem to długo nie wytrzyma (i tak już ledwo się trzyma).
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2017, 19:15

Czy jestem w stanie sam go zregenerować? Pytam, bo ostatnio poradziłem sobie z regeneracja rozrusznika.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

13 Lut 2017, 20:38

Teraz pytanie czy tak małe ładowanie, szczególnie podczas piszczenia z okolic paska może być przyczyną wyskakiwania kontrolki spirala? Mniej więcej się to pokrywa. Czy od tego byłaby inna kontrolka?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

13 Lut 2017, 20:57

lukeboss napisał(a):Czy jestem w stanie sam go zregenerować? Pytam, bo ostatnio poradziłem sobie z regeneracja rozrusznika.
Jest tam trochę rzeczy do zrobienia i myślę że samemu idzie to zrobić, ale części w detalu mogą wyjść tyle co regeneracja u kogoś kto się tym profesjonalnie zajmuje i chyba nie ma sensu się w to bawić.

Możesz wyciągnąć go i zobaczyć w jakim stanie są szczotki, komutator, łożyska. Trzeba by było pomierzyć diody w mostku prostowniczym alternatora, sprawdzić regulator napięcia jak jest w alternatorze itd.

lukeboss napisał(a):Czy od tego byłaby inna kontrolka?
Przy za niskim prądzie ładowania będzie świeciła się kontrolka czerwona z akumulatorem.

lukeboss napisał(a):Teraz pytanie czy tak małe ładowanie, szczególnie podczas piszczenia z okolic paska może być przyczyną wyskakiwania kontrolki spirala?
To Clio jest w dieslu? Spirala to zazwyczaj kontrolka świec żarowych.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2017, 21:51

Kacper napisał(a):To Clio jest w dieslu?


Clio II, 1.2 75 KM / 55 kW 16v 2001 r benzyna
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    W trudnych warunkach liczą się ułamki sekund
    Zima trzyma, a drogowcy nie zawsze nadążają z odśnieżaniem. Samochody z napędem na dwie osie są wtedy bardzo przydatne, choć napęd na cztery koła wynaleziono z myślą o pojazdach wojskowych, by umożliwić im poruszanie się ...
    Toyota Corolla 1.8 VVT-i Hybrid - test spalania
    To jeden z powodów, dla których najnowsza, 12. już generacja Toyoty Corolli szturmem zdobyła rynek kompaktowych samochodów, obejmując pozycję lidera w swoim segmencie. Wersja z hybrydowym napędem 1.8 ...

13 Lut 2017, 22:01

Ok, czyli jak masz benzynę to ta spirala świecąca się w czasie jazdy oznacza usterkę w układzie elektrycznym lub elektronicznym. Czyli ma to pewnie związek z alternatorem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2017, 22:07

Kacper napisał(a):Czyli ma to pewnie związek z alternatorem


Błąd jaki wyświetla amatorskie oprogramowanie do kabla to:
P0120 - Przepustnica/czujnik położenia pedału/przełącznik A - usterka obwód
P0790 - Przełącznik praca - normalna/osiągi - usterka

Wygląda na pedał gazu, ale pokrywa się z piszczeniem...
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

13 Lut 2017, 22:19

lukeboss napisał(a):Wygląda na pedał gazu, ale pokrywa się z piszczeniem...
No tak ale piszczy od strony paska przy silniku jak dodajesz gazu to się nasila. Możesz sprawdzić pedał gazu i jego podłączenia.

To jednak nie rozwiąże problemu z alternatorem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2017, 23:44

Trzeba zlokalizować i usunąć przyczynę piszczenia i ponownie dokonać pomiaru ładowania w takim razie. Może piszczy, bo się ślizga, ale jest w miarę naciągnięty jak uciskam, muszę mega mocno nacisnąć żeby nagiął się 1 cm.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

14 Lut 2017, 09:49

Ja nie słyszę tego piszczenia wiec nie jestem w stanie ci powiedzieć co to piszczy. Może to być pasek, łożysko, szczotki w alternatorze... przyczyn piszczenia, popiskiwania też może być kilka tu jeszcze rozchodzi się o to jaki to jest pisk.

Możesz na początek zrzucić pasek i zobaczyć jak obraca się rolka alternatora czy nie ma poprzecznych wyczuwalnych luzów. Trzeba tu szukać przyczyny piszczenia, a może okazać się że piszczy inna rolka prowadząca lub pompa wody :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Kwi 2018, 12:06

Po regeneracji alternatora mija pół roku, wszystko bylo ok ładowanie w granicach ~14V. Teraz jest to około 12,5V (ładowanie). Możliwe, że to przez stary akumulator, który już w spoczynku ma ~11,8V? Czy wynika to z czego innego?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

17 Kwi 2018, 12:23

Możliwe jeżeli akumulator jest już naprawdę słaby to trzeba go jak najszybciej wymienić ponieważ nie jest to zdrowe dla alternatora i całej instalacji w samochodzie.

Swoją drogą przy takim napięciu samochód raczej nie powinien już odpalać.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Kwi 2018, 13:14

A widzisz, odpala i nawet minimalnie nie przygasają kontrolki . W weekend też przez jakieś 7h leciała z auta non stop muzyka przy grillu i na drugi dzień było w porządku.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

20 Kwi 2018, 13:37

Też od czasu do czasu wycieram z podstawy akumulatora zaschniety elektrolit. To się nie objawia tym przypadkiem że właśnie było za wysokie ładowanie? A mam ładowanie, mimo regeneracji altka 12-13V? Czy po prostu akumulator "na śmietnik"?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014