Alternator za słabo ładuje na niskich obrotach pod obciążeniem

09 Lis 2017, 12:06

Ja mam taki powiedzmy problem jeśli chodzi o ładowanie... po odpaleniu auta czy na ssaniu czy już na rozgrzanym silniku bez obciążenia jest 14.1-14.2V czyli Ok.
Ale po włączeniu odbiorników jak silnik jest rozgrzany więc wolne obroty ładowanie jest ok 13V na ssaniu czy po dodaniu trochę obrotów(wystarczy ok1500 rpm) ładowaniu jest już ok14V.
Więc co? Alternator ? Czy coś innego? Bo nie mam pomysłu...
damian87
Początkujący
 
Posty: 154
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Lis 2017, 13:21

Jakie masz auto i silnik? Takie jak w profilu?

damian87 napisał(a):Ale po włączeniu odbiorników jak silnik jest rozgrzany więc wolne obroty ładowanie jest ok 13V
Nie podnosi się wyżej? Rozumiem że masz włączone wszystko co możliwe, ogrzewanie szyby, dmuchawa, światła, klimatyzacja itd.
Jak włączysz same światła i dmuchawę to jak wygląda napięcie ładowania?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Lis 2017, 13:29

Tak auto takie jak w profilu.
Jeśli to pomoże w diagnozie mogę jeszcze raz wszystko pomierzyć tylko napisz w jakich warunkach potrzebne będą pomiary i popołudniu dam znać...
damian87
Początkujący
 
Posty: 154
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Lis 2017, 13:53

damian87 napisał(a):Jeśli to pomoże w diagnozie mogę jeszcze raz wszystko pomierzyć tylko napisz w jakich warunkach potrzebne będą pomiary i popołudniu dam znać...
Sprawdź napięcie pod obciążeniem na alternatorze i później na klemach akumulatora (masę możesz wziąć z nadwozia i też sprawdzić).

Sprawdź też dokładnie czy nie masz luźnych klem na akumulatorze.

Jeżeli napięcie na alternatorze pokrywa się z tym na akumulatorze i przy włączonych odbiornikach jest tak niskie to problemem mogą być szczotki w alternatorze lub regulator napięcia ale bardziej bym obstawiał szczotki.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Lis 2017, 14:05

I rozumiem że sprawdzać po jeździe przy dobrze rozgrzanym silniku? Nie na ssaniu...
damian87
Początkujący
 
Posty: 154
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Lis 2017, 16:07

Do pomiaru auto musi być nagrzane ( chodzi o to, żeby woolne obroty nie były podniesione ). Należy zmierzyć ładowanie aku, które powinno wynosić w zależności od zużycia alterantora 14,2 do 14,5 max. Następnie należy włączyć światła mijania i napięcie na aku nie powinno spaść poniżej 13,7 - 13,8V. Aczkolwiek w starszych autach spada do 13,6V i też jest ok.
Pomiar należy przeprowadzić w obu przypadkach ( przy wyłaczonych i włączonych światłach ) w następujący sposób:
- elektroda plusowa miernika na D+ altka, minusowa na masę silnika i na karoserię - między silnikiem a karoserią nie powinno być ubytków napięcia
- eletroda plusowa na plus aku, minusowa na minus aku oraz na karoserię - tu też nie powinno być ubytków napięcia między karoserią a bolcem minusowym.
Po włączaniu kolejnych odbiorników ( dmuchawa, ogrzewanie szyby ) napięcie ładowania powinno nieznacznie spaść, ale jak altek jest w miarę dobry, to regulator napięcia powinien sobie z tym poradzić i napięcie ładowania nie powinno spaśc poniżej 13,5V przy włączonych większej ilości odbiorników.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18141
Zdjęcia: 1192
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    Jakie jest właściwe przeznaczenie pobocza? - zanim staniesz pomyśl!
    Sezon letni to nie tylko czas odpoczynku i wyjazdów wakacyjnych, ale także zbiorów owoców, które często można kupić na poboczach tras. Wielu kierowców zatrzymujących się w tym celu zapomina, ...

  • 09 Lis 2017, 16:09

    damian87 napisał(a):rozumiem że sprawdzać po jeździe przy dobrze rozgrzanym silniku? Nie na ssaniu..
    Dokładnie na wolnych obrotach jak silnik będzie ciepły.

    Wiemy już że jak dodasz gazu to napięcie ładowania wraca do normy.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6841
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    09 Lis 2017, 18:09

    Różnica w pomiarze na alternatorze a na Aku to ok 0.1V na korzyść alternatora( A jaka jest dopuszczalna różnica?)
    Po włączeniu świateł radia i nawiewu ładowanie 12.6-12.7V...
    Chyba nie ma co się dłużej oszukiwać... alternator do regeneracji?
    damian87
    Początkujący
     
    Posty: 154
    Zdjęcia: 8
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: lexus is200
    Silnik: 2.0 155km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    09 Lis 2017, 18:14

    0,1V to dopuszczalna różnica. Muisz jeszcze wziąśc pod uwagę błąd pomiaru miernika, kóry też może mieć t 0,1 czy 0,2V. Zależy od jakości miernika.
    Z twoich pomiarów wychodzi na to, jak piszesz, że należy się zainteresować alternatorem. Może nie od razu regeneracja, ale wymontowanie i sprawdzenie napewno - zwarcie może też mieć aku, a to odbija się na napięciu z altka. Jednak tego już sam nie sprawdzisz, bo nie wolno odłączać aku przy pracującym silniku.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18141
    Zdjęcia: 1192
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    09 Lis 2017, 19:01

    Nie znam się na budowie alternatora i co tam może być nie tak, wymontuje i oddam do fachowca. Ile może kosztować regeneracji? Tak żebym wiedział i żeby że mnie skóry nie zdarli...
    damian87
    Początkujący
     
    Posty: 154
    Zdjęcia: 8
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: lexus is200
    Silnik: 2.0 155km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    10 Lis 2017, 19:33

    Ceny mogą być różniste w zalezności od mechanika i regionu. Możesz też poszukać w necie - są firmy, któe regenerują altki i dają na nie gwarancję. Odbywa się to tak, że wysyłasz im swój, uszkodzony, a oni ci przysyłają po regeneracji i na gwarancji. No i załatwiając sprawę przez internet, masz 14 dni na oddanie bez podawania przyczyny :wink:
    Jednakże w twoim przypadku, sugerowałbym poprostu podjechac do elektryka, który sprawdzi, czy to aku czy altek, bo te dwie rzeczy obstawiam.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18141
    Zdjęcia: 1192
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    10 Lis 2017, 20:24

    Nie no nie mogę pozwolić na to żeby na dłuższy czas unieruchomość samochód, myślałem żeby wymontować to zawieść i najlepiej w ten sam dzień odebrać i zamontować z powrotem;) dzwoniłem w 2 miejsca dzisiaj i powiedzieli mi 300-350zl :sly: (Łódź)chyba coś dużo? Czy się myle?
    A Aku w sumie mogę wyeliminować bo mam drugi o podobnych paranetrach(60ah i 65ah) i mogę go podmienić na chwile by sprawdzić
    ...
    damian87
    Początkujący
     
    Posty: 154
    Zdjęcia: 8
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: lexus is200
    Silnik: 2.0 155km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    10 Lis 2017, 21:36

    damian87 napisał(a): wymontuje i oddam do fachowca.
    Uważam to za błąd. Najlepiej oddać auto do elektromechanika. Dasz sam alternator to mogą być przepychanki typu -ja zrobiłem , dalej nie ładuje , a pan sam sobie wymieniał i mam to w głębokim poważaniu. Naprawiam alternatory między innymi ale nauczony złymi doświadczeniami odmawiam usługi jak nie ma całego auta.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3719
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    11 Lis 2017, 10:54

    bonifacy napisał(a):Uważam to za błąd. Najlepiej oddać auto do elektromechanika. Dasz sam alternator to mogą być przepychanki typu -ja zrobiłem , dalej nie ładuje , a pan sam sobie wymieniał i mam to w głębokim poważaniu

    Słuszna uwaga!

    Tak teraz pomyślałem że może i warto faktycznie samemu zerknąć co i jak bo jak patrzę na ceny części to nie są duże A będę wiedział co jest zrobione.. mam tylko pytanie bo nie mogę na Google znaleść satysfakcionującej odpowoedzi.. z tego co się dowiedziałem uszkodzone mogą być 3 elementy:
    szczotki;
    mostek prostowniczy;
    regulator napięcia.
    Za co odpowiadają te poszczególne elementy i jak będzie obiawiało się ich zurzycie?(czytałem że np. Przez uszkodzony mostek prostowniczy może alternator brać prąd na postoju?)
    po rozłożeniu alternator jak poznać co jest uszkodzone?o ile jeśli chodzi o szczotki nie ma problemu w diagnozie to pozostałe elementy jak poznać że są do wymiany?
    damian87
    Początkujący
     
    Posty: 154
    Zdjęcia: 8
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: lexus is200
    Silnik: 2.0 155km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    15 Lis 2017, 21:20

    Faktycznie nie taki diabeł straszny... Wymieniłem szczotki ale żadnej różnicy, po włączeniu wszystkich odbiorników napięcie spada do 12V z kawałkiem A kiedy dodam gazu do chociażby 1500rpm napięcie wzrasta do 13.9 czyli do tyłu ile jest na wolnych obrotach(650+-50rpm) ale bez obciążenia.
    Jak sądzicie co może jeszcze być przyczyną takiego stanu rzeczy ewentualnie jak to sprawdzić?
    damian87
    Początkujący
     
    Posty: 154
    Zdjęcia: 8
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: lexus is200
    Silnik: 2.0 155km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001