Alternator za słabo ładuje na niskich obrotach pod obciążeniem

29 Lis 2017, 14:21

dzida napisał(a):podstawowe zasady metrologii:
--- 0
- pierwsza podziałka 1/3 z 1000, czyli 333
- druga podziałka 2/3 z 1000, czyli 666
--- 1000


Mam pewną uwagę... pierwszą cienką kreska zauważ jest dłuższa, wskazuje połowę od 0 do 1000rpm. A więc druga to 750rpm i potem 1000rpm.
Poza tym wskazania na obrotomierzu wydaje mi się że są mniej miarodajne niż to co wskazuje obd ...
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Lis 2017, 15:45

dzida napisał(a):ładowanie w czasie jazdy to jakieś dziwy po 13V

Ale w czasie jazdy ładowanie jest ok, akumulator też jest ok, ma 4 lata a wziąłem go wczoraj specjalnie do domu żeby w tych 20st+ zmierzyć i ma 12.74V więc raczej nie jest niedoładowany..
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Lis 2017, 18:05

To u mnie się pokrywa OBD z moją interpretacją kresek, a u Ciebie z Twoją. :mrgreen: Pytanie co miał na myśli projektant zgarów...
To co wiem z czasów studiów, że największą dokładność miernik ma w okolicach 3/4 zakresu także tu też może być różnie.
Wskazania OBD są łatwiejsze do odczytania (wbrew pozorom mnóstwo osób ma problemy z używaniem mierników analogowych). Nie wiem czy dane pochodzą z jednego czujnika.

Za to wskazanie woltomierza na zegarach mamy takie samo. Z tym 13V mi chodziło o OBD, co jest nieprawdziwe stąd stwierdzam, że nie do końca należy wierzyć wskazaniom obrotów.

Jeśli akumulator Ci trzyma powyżej 12,6V i ma 4 lata to wg mnie za bardzo drążysz w ładowaniu. Problem leży w czymś innym poza obwodem elektrycznym tak jak to było u mnie.
Jak odpalasz odbiorniki, to alternator stawia większy opór. Większy opór to niższe obroty. Niższe obroty to brak wzbudzenia (ok. 600 obrotów). Wskazówką jest to, że Ci obroty nie wzrastają po odpaleniu klimy.

Inna sprawa, że alternator to nie jest jakiś superwydajny generator. 650obr to bardzo mało aby wytworzyć tak wiele mocy do zasilenia odbiorników. Jakby się się zastanowić to będzie prawie 1kW dodatkowych odbiorników.

P.S. Moje zdjęcie pokazuje wskazówkę nad kreską ale jest równo (obiektyw nie był na wprost)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Lis 2017, 19:44

dzida napisał(a):P.S. Moje zdjęcie pokazuje wskazówkę nad kreską ale jest równo (obiektyw nie był na wprost)

Wiem wiem, u mnie też jest ciut inaczej, chciałem z tej samej perspektywy ująć zegary co Ty dla porównania;)
dzida napisał(a):Wskazówką jest to, że Ci obroty nie wzrastają po odpaleniu klimy.

Sprawdziłem jeszcze raz, po włączeniu klimy obroty wzrastają ale na pewien czas, nie utrzymują się cały czas na podwyższonym poziomie. A u Ciebie jak jest?
Jeszcze jedno mógłbyś sprawdzić jakie masz ładowanie na klemach po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach:
1. Przy włączonych samych światłach mijania
2. Przy światłach mijania + podgrzewanie foteli x2
3. Przy włączonych światłach + dmuchawa na max
4. Przy włączonych światłach + grzanie szyby
5. Przy włączonych swiatłąch + dmuchawa Max + grzanie szyby
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

30 Lis 2017, 16:17

damian87 napisał(a):A u Ciebie jak jest?

Tak

0. (bez świateł) 14,14 V

Poza światłami lampka wnętrza, pozycja w przeciwmgielnych, radio i grzanie lusterek, które zawsze działa.
1. 14,14 V
2. 14,12 V
3, 13,80 V
4. 12,70 V
5. 12,20 V

Wniosek: W Lexach jest grzanie przedniej i tylnej szyby na raz.
Najlepiej nie włączać grzania szyb jak się głównie stoi w korku, bo alternator stawia tak duży opór, ze obroty spadają poniżej wartości wzbudzenia. Na szczęście grzanie tylnej szyby włączyłem 2-gi raz odkąd mam i przez chwilę szukałem przycisku :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Lis 2017, 18:28

Czyli co? Walka z wiatrakami?

dzida napisał(a):obroty spadają poniżej wartości wzbudzenia

Co to za wartość wzbudzenia?
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Finał NIGHT POWER 2013 GP w Płocku / relacja
    Ostatnia runda tegorocznego NIGHT POWER Grand Prix zakończona. W Płocku zmierzyło się około 70 zawodników. W całym cyklu na starcie stanęło ponad 200 zawodników. Już wiemy kto jest najlepszy. Zwycięzcą całego ...

30 Lis 2017, 20:17

Ten typ tak ma i nie raz czytałem, że alternator jest za słaby po prostu. Najprościej to przyzwyczaić się, bo auto na pewno nie stanie w drodze.

Wzbudzenie, czyli ilość obrotów od których alternator zaczyna ładować poprawnie. U nas to ok. 600 obrotów.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Lis 2017, 21:25

dzida napisał(a):Wzbudzenie, czyli ilość obrotów od których alternator zaczyna ładować poprawnie. U nas to ok. 600 obrotów.

Alternator dostaje taką informację (że jest powyżej 600rpm) przez któryś z pinów z kostki podłączanie do alternatora? Czy na jakiej zasadzie to działa?
Gdzie znalazłeś takie info? W manualnu nie mogę znaleść nic na temat wzbudzania alternatora...
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

30 Lis 2017, 21:45

Alternator kręci się z wyższą prędkością obrotową niż silnik. Wynika to z przełożenia średnicy koła pasowego na wale korbowym do średnicy koła na alternatorze.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2017, 08:21

Oczywiście chodziło mi o obroty silnika :ok:

Wzbudzenie to kwestia budowy alternatora. Jest to prądnica prądu przemiennego. Prądnica nigdy nie wytwarza prądu od najmniejszych prędkości obrotowych tylko ma daną prędkość wzbudzenia.
Po chłopsku - jak za wolno się kręci to ni ma prunda.

Przykład:
Zdjęcie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Gru 2017, 08:28

Czyli rozwiązaniem może być znalezienie pasującego mniejszego koła pasowego;D
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Gru 2017, 09:29

tylko pytanie o ile mniejszego, żeby nie skończyło się jego usmażeniem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Gru 2017, 12:05

Alternator za słabo ładuje na niskich obrotach pod obciążeniem
Ten sam alternator to samo koło( dokładnie ten sam numer) ale montowany w jakiejś japońskiej toyocie IST. 2 wymiary koła:) bo tam były 2 alternatory 70A i 80A. My mamy alternator 90A i to większe koło 60mm(mierzyłem). Tylko problem jak znaleść takie koło w tym wymiarze..
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Gru 2017, 09:47

dzida napisał(a):podstawowe zasady metrologii:
--- 0
- pierwsza podziałka 1/3 z 1000, czyli 333
- druga podziałka 2/3 z 1000, czyli 666
--- 1000
Jesteś pewien? Patrząc na cały obrotomierz moim zdaniem między 0 - 1000 masz dwie pośrednie kreski i nie ma tej która pokazywałaby 250 obr. Jest tylko dłuższa 500 i następna 750 obr. (adekwatnie do tego co jest wyżej) Przynajmniej ja to tak rozumiem patrząc na całość.

dzida napisał(a):hm czyli wg wskaźnika już wychodzi 500, a OBD 650, czyli coś kłamie.
Biorąc pod uwagę to co napisałem to na zdjęciu te 650 obr mogło by się zgadzać z tym co pokazuje interfejs podłączony do OBD II.

damian87 napisał(a):Mam pewną uwagę... pierwszą cienką kreska zauważ jest dłuższa, wskazuje połowę od 0 do 1000rpm. A więc druga to 750rpm i potem 1000rpm.
Ja to tak samo rozumiem.

Obroty sprawdzane przez interfejs podłączony do OBD zawsze będą bardziej dokładne.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Gru 2017, 10:03

dzida napisał(a):Wzbudzenie, czyli ilość obrotów od których alternator zaczyna ładować poprawnie. U nas to ok. 600 obrotów.

Sprawdziłem i po włączeniu wszystkich odbiorników obroty nie spadają poniżej 600rpm. Dodam więcej, są na tym samym poziomie jak z wyłączonymi odbiornikami. Mierzone przez obd..
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001