Alternator za słabo ładuje na niskich obrotach pod obciążeniem

25 Lis 2017, 20:47

Kontrolka jest ok. Teraz własńie jeszcze sprawdzałem, obroty biegu jałowego to ok 650rpm a przy 730rpm ładowanie już wraca do normy. Da się jakoś przestawić ten próg wzbudzenia alternatora?

O jakich diodach wzbudzenia piszesz? Gdzie one są? Rozwiń temat...
[link wygasł]
To jest wtyczka którą wpinam do alternatora(regulatora napięcia) mogę prosić o opis tych pinów?..
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Lis 2017, 13:51

damian87 napisał(a):Teraz własńie jeszcze sprawdzałem, obroty biegu jałowego to ok 650rpm a przy 730rpm ładowanie już wraca do normy.

Nie wiem teraz tak na szybko, jakie powinny być wolne obroty w tym silniku, ale w obecnych samochodach są one między 650 a 850. Być może masz za niskie wolne obroty. Mamy na forum speca od IS200. Może on coś napisze w tym temacie - napisałem do niego na pw, więc zapewne się odezwie.
Co do diód wzbudzenia - jak kontrolka aku świeci się po włączeniu zapłonu, a po uruchomieniu silnika gaśnie, to wzbudzenie ładowania jest raczej ok. Rozumiem tez, że kontrolka od aku gaśnie po uruchomieniu silnika, bez potrzeby podnoszenia wolnych obrotów pedałem gazu? Poprostu uruchamiasz silnik i kontrolka aku gasnie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Lis 2017, 16:58

W książce serwisowej prawidłowe ładowanie zawiera się pomiedzy 13,2 - 14,8V BEZ OBCIĄŻENIA i to przy 2000obr/min. Inspekcja poniżej:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Regeneracja w przypadku tego alternatora wymaga dobrego elektromechanika. Nowy w ASO 2000zł. Możesz poszukać używki i liczyć, że będzie lepszy.

Prawidłowe obroty to 650. Mi przygasały światła jak miałem brudną przepustnicę i obroty spadały poniżej tej wartości.
Szczerze to bardzo dużo właścicieli ma problem przygasania świateł i nie ma na to jednej recepty. Z drugiej strony jak na logikę włączy się każdy odbiornik elektryczny to nie ma opcji aby alternator przy tak niskich obrotach wyrobił. Niestety to nie jest perpetum mobile i nie ma tak wielkiej sprawności. Wiele osób twierdzi, że ten alternator jest zbyt mało wydajny jak się włączy wszystkie odbiorniki.

Najczęściej pomagała wymiana... akumulatora ale to pewnie kwestia na 2-3 lata. Pytanie gdzie mierzysz ładowanie. Jak na aku to może coś z przewodami czy stykami, które z racji wieku zaśniedziały (warto je przeczyścić).
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Lis 2017, 17:55

Widziałem tą serwisówke, ale też wydaje mi się że nie ma co tak sztywno się ich trzymać. Miałem hondę Accord i tam w serwisówce było że może brać 1L oleju na 1kkm. Przecież to nie dopuszczalne.
Ładowanie mierzone na klemach i na alternatorze różni się o ok 0.15V na korzyść alternatora

Wierzyłem w 3 samochodach w rodzinie i tam ładowanie nie spada( może o 0.1V -0.2V)
Dodatkowo to:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Prawidłowe wolne obroty to 650+-50rpm. Ja mam ok 630-650(niby fajnie) ale czy Da się jakoś podnieść wolne obroty?powiedzmy niżej 700?

Znalazłem opis pinów i tak:
S- akumulator
IG- zapłon
L- kontrolka

Tylko co to wszystko znaczy? Czy te sygnały podawane są na regulator i w jakim celu?
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Lis 2017, 08:13

damian87 napisał(a):Prawidłowe wolne obroty to 650+-50rpm. Ja mam ok 630-650(niby fajnie) ale czy Da się jakoś podnieść wolne obroty?powiedzmy niżej 700?

Da się ale to kwestia wgrania minimalnie innej mapy ale zacznij od wyczyszczenia przepustnicy (więcej powietrza będzie wpadać).

Czy jak kręcisz kierownicą lub gdy załącza się klima wzrastają CI obroty?

damian87 napisał(a):Miałem hondę Accord i tam w serwisówce było że może brać 1L oleju na 1kkm. Przecież to nie dopuszczalne.

tym zapisem producenci zabezpieczają się przed wymianą silnika
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Lis 2017, 08:53

dzida napisał(a):Da się ale to kwestia wgrania minimalnie innej mapy ale zacznij od wyczyszczenia przepustnicy (więcej powietrza będzie wpadać).

Myślałem że jakoś na przepustnicy można ustawić wolne obroty...?
Przepustnice wyczyszczona, wyczyściłem nawet kostki elektryczne sprayem do styków:)
dzida napisał(a):Czy jak kręcisz kierownicą lub gdy załącza się klima wzrastają CI obroty?


Jak kręcę kierownicą to wzrastają obroty bo jest tam czujnik, jak włączę klime zostają w idlu, nie wzrastają. A powinny?

Mógłby ktoś prostymi słowami wytłumaczyć jak jest z tymi pinami na altku? Ign- powiedzmy że jasna sprawa, ma się pojawić napięcie po zapłonie A pozostałe 2? Teoretycznie alternator powinien ładować jak odepnę tą wtyczkę?
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Lis 2017, 15:38

damian87 napisał(a):Myślałem że jakoś na przepustnicy można ustawić wolne obroty...?
teoretycznie można podciągnąć linkę ale i tak komputer będzie regulował położenie gdyż linka nie jest sztywno połączona z klapką przepustnicy

damian87 napisał(a):jak włączę klime zostają w idlu, nie wzrastają. A powinny?
u mnie wzrastają za to jak odpali się wentylator chłodnicy w gorące dni to widać po woltomierzu, że napięcie spada

Tak u mnie to wygląda po rozgrzaniu (patrz woltomierz i obroty)

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Lis 2017, 19:34

To są u Ciebie obroty biegu jałowego? Czy jak wzrosły przy włączone klimie?
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Lis 2017, 08:05

Bieg jałowy bez klimy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lis 2017, 09:12

Przecież to jest jakieś 800rpm+...
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Lis 2017, 13:01

damian87 napisał(a):Przecież to jest jakieś 800rpm+...
Odnosząc się do podziałki na obrotomierzu jest to moim zdaniem 750 obr/min. Na pewno nie 800.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lis 2017, 13:26

Czyli i tak daleko do prawidłowych 650rpm... gdyby u mnie były takie obroty biegu jałowego nie było by tego problemu z ładowaniem
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Lis 2017, 10:17

damian87 napisał(a):Przecież to jest jakieś 800rpm+...

podstawowe zasady metrologii:
--- 0
- pierwsza podziałka 1/3 z 1000, czyli 333
- druga podziałka 2/3 z 1000, czyli 666
--- 1000

OBD pokazuje ok. 655 obr/min - ostatni post w linku (ładowanie w OBD pokazuje głupoty)
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140-90.htm

Czyli znaleźliśmy przyczynę słabego ładowania. Nie masz 650 obrotów tylko z 550 (wklej zdjęcie). Miałem taki sam problem właśnie przy przepustnicy i obroty spadały mi poniżej 2 podziałki. Kupiłem spray do przepustnic Liqui Molly i po problemie bez wyciągania - jest książkowo. Też już miałem robić alternator ale nie byłem w tym jedyny, stąd pomysł spray'a.
łysy też miał taki przypadek w Hondzie i też winna była brudna przepustnica.
Jako, że nie ma u nas przepływomierza i już czyściłeś przepustnicę, to trzeba szukać powodu spadku obrotów.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Lis 2017, 11:24

Alternator za słabo ładuje na niskich obrotach pod obciążeniem
Tak to u mnie wygląda, a OBD pokazuje ok 650rpm. Jak by o te 50rpm podnieść wolne obroty bym się nie obraził:)
P.S. u mnie w miarę rozgrzewania się silnika obroty spadają i ostatnie "stadium" przed moimi jałowymi jest na obrotomierzu właśnie tam gdzie Ty zrobiłeś zdjęcie ale obd pokazuje mi w tym miejscu ok 750-780rpm.
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Lis 2017, 13:09

hm czyli wg wskaźnika już wychodzi 500, a OBD 650, czyli coś kłamie. Bardziej bym powiedział, że ODB u nas obydwu kłamią patrząc, że ładowanie w czasie jazdy to jakieś dziwy po 13V.
U mnie jak spadało do tej wartości co masz na zdjęciu to widziałem jak światła przygasały i było czuć wibracje.

Jak czyściłeś przepustnicę to miałeś okres gdzie obroty nie spadały Ci poniżej 1000, a po odpaleniu były w okolicy 2000?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010