Astra f kopci

25 Sie 2010, 17:29

Witam,
posiadam astrę f 1.7d `92 z silnikiem oplowskim.
Na niskich biegach (1,2) nie ważne czy zimna czy ciepła kopci na czarno oraz ubywa jej oleju.
Gdzieś czytałem że problem dotyczy pierścieni.
Autko ma przejechane 280tyś i z tego co wiem od 2007r nie było nic grzebane w silniku (70tyś km).
I tu moje pytanie. Czy przy okazji opłaca się wymienić uszczelkę pod głowicą oraz pasek rozrządu?
Z tego co się orientuje będzie do tego w tym wypadku łatwy dostęp.
Jaki byłby koszt wymiany tych części?
Czy przy okazji opłaca się jeszcze coś wymienić?

Dziękuje za poświęcenie chwili czasu.
S!p
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: ddz

25 Sie 2010, 18:17

S!p napisał(a):Gdzieś czytałem że problem dotyczy pierścieni.

Dobrze wyczytaleś-silnik do naprawy...
S!p napisał(a):Czy przy okazji opłaca się wymienić uszczelkę pod głowicą oraz pasek rozrządu?

Oczywiście ze tak-nawet powiem ze obowiązkowo... :!: :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

25 Sie 2010, 18:44

Dzięki :)
Mógłbyś jeszcze napisać jaki to będzie mniej więcej koszt?
S!p
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: ddz

25 Sie 2010, 18:46

S!p napisał(a):Mógłbyś jeszcze napisać jaki to będzie mniej więcej koszt?

Niestety ale nie bo ja nie naprawiam.Ja tylko diagnozuję-SKP... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

26 Sie 2010, 15:46

Ciemna barwa dymu świadczy o niesprawnym układzie wtryskowym,silnik gdy spala olej robi się niebieskawy,naturalnie może w twoim wypadku spalać olej, ale najpierw sprawdź czy nie ma gdzieś wycieku.Na twoim miejscu poszukałbym silnika ale z gwarancją!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Wrz 2010, 13:50

1.Zmierz cisnienie sprężania na każdym garze ,jeżeli będzie małe dół do roboty = Komplet pierścieni,po rozebraniu silnika sprawdzic luzy na panewkach , jak luzy to wymienić również panewki,
2.Po ściągnięciu głowicy i tak musisz wymienić uszczelkę pod głowicą
3.Oddaj głowicę do planowania , bez planowania nie zakładaj uszczelki.
4.Na szlifierni przy planowaniu niech odrazu wymienią tobie uszczelniacze zaworowe , bo pewnie też są stwardniałe i powoduja branie oleju.
5.Niech również sprawdzą tobie zawory , ewentualnie je wyszlifują, dotrą.
6.Przy tym zabiegu wymieniasz wszytsskie uszczelki , glowica, kolektory ,pokrywa zaworów, miska olejowa, równie zmieniasz olej i filtr oleju.

Mnie cały koszt , częśći, robota gowicy na szlifierni całej,robocizna mechanika wyszedł 850 zł w Zielonej Górze województwo Lubuskie.Tylko uważaj na mechaników bo będą ci wciskać niezłe kity co do cen i wymiany niepotrzebnych częsci.
opelgolf
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Zielona Góra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zatrzymać się i zwolnic to nie to samo!
    Często można zaobserwować sytuacje, gdy kierowcy zamiast całkowicie zatrzymać pojazd - np. przed znakiem stop czy przy zielonej strzałce do skrętu w prawo – jedynie redukują prędkość. Grozi to kolizją, policja może ...