Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

11 Gru 2019, 19:44

Witam wszystkich, nazywam się Daniel i dzisiaj dołączyłem do tego forum. Dwa miesiące temu oddałem asterkę do mechanika ( znajomy ale zna się na rzeczy ) na wymianę rozrządu i pompy wody. Wszystko poszło sprawnie ale w drodze do domu zapaliła się kontrolka check engine. Po sprawdzeniu w obd2 i jego komputerze ukazał się błąd P0366 czujnik położenia walka rozrządu. Znajomy sprawdził pasek, rozrządu, wszystko jest dobrze, wymienił kolo zębate walka rozrządu, dwa czujniki po prawej stronie silnika i trzeci tuż obok rozrusznika ale błąd nadal wyskakuje, dodam ze auto odpala i chodzi normalnie.

Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać ? :(

Pozdro :mrgreen:
Dansta
Nowicjusz
 
Posty: 8

Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

11 Gru 2019, 20:13

Sam czujnik którego problem dotyczy został sprawdzony? bo może w nim jest problem i gdy się rozgrzeje nie działa poprawnie.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 4847
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

11 Gru 2019, 20:55

Czujnik nowka sztuka ze sklepu wiec nie moze byc trafiony.
Dansta
Nowicjusz
 
Posty: 8

Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

11 Gru 2019, 23:41

Dansta napisał(a):Czujnik nowka sztuka ze sklepu wiec nie moze byc trafiony.
Ok, a wtyczka sprawdzona i kable dalej czyli wiązka od tego czujnika? Wygląda na to że czujnik mógł zostać wymieniony niepotrzebnie bo stary mógł być sprawny (sprawdzaliście go)?
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 4847
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

12 Gru 2019, 00:55

Wtyczka i okablowanie sprawdzone , problem pojawił się po wymianie rozrządu. Przed jego zrobieniem wszystko było ok. Sprawdzaliśmy oba czujniki na odpalonym aucie i niestety na obu to samo.
Dansta
Nowicjusz
 
Posty: 8

Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

12 Gru 2019, 12:38

Dansta napisał(a):pojawił się po wymianie rozrządu. Przed jego zrobieniem wszystko było ok
To może jednak rozrząd jest źle ustawiony, sprawdźcie to jeszcze raz dokładnie.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 4847
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda CR-V - SUV średniej wielkości Honda CR-V - SUV średniej wielkości
    Pierwszą dziesiątkę zamyka SUV średniej wielkości od Hondy. Consumer Reports przetestował ten model ze słabszym, turbodoładowanym silnikiem 1,5 l o mocy 192 KM, uzyskując średnie spalanie 28 mpg, w mieście 20 mpg, a na trasie ...
    Chevrolet Equinox z silnikiem Diesla Chevrolet Equinox z silnikiem Diesla
    Najoszczędniejsza wersja tego średniej wielkości SUV-a General Motors ma 1,6-litrowego turbodiesla o mocy około 136 KM. W testach Consumer Reports auto osiągnęło średni wynik 31 mpg. Model ten nie jest dostępny w Polsce. ...

  • Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

    16 Gru 2019, 16:25

    Kolega ustawił go jeszcze dwa razy i niestety nadal to samo.
    Dansta
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

    16 Gru 2019, 16:54

    Czy rodzaj czujnika moze miec znaczenie ? Mam na mysli oryginał albo zamiennik.
    Dansta
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

    18 Gru 2019, 14:00

    Dansta napisał(a):Czy rodzaj czujnika moze miec znaczenie ? Mam na mysli oryginał albo zamiennik
    Może tak się zdarzyć. jak masz stary czujnik warto go sprawdzić czy faktycznie był uszkodzony.
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4847
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

    18 Gru 2019, 17:03

    Niestety pajda, oryginalny czujnik też pokazuje błąd.
    Dansta
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

    27 Gru 2019, 15:49

    Dansta napisał(a):oryginalny czujnik też pokazuje błąd
    Wygląda na to że problem nie leży w czujniku tylko w instalacji elektrycznej która do niego idzie.
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4847
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

    27 Gru 2019, 19:09

    Byłem u elektryka i sprawdził połączenie z ECU, pin za pinem i wszystko działa. Błąd wyskakuje na zimnym i na ciepłym silniku, szczerze mówiąc już nie mam pomysłu i cierpliwości do niego...
    Dansta
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

    27 Gru 2019, 23:05

    A jaki to silnik?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10360
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    Re: Astra P0366 - czujnik położenia wałka rozrządu

    28 Gru 2019, 01:29

    1.6 A16 XER Benzyna 2010 rok 115 koni
    Dansta
    Nowicjusz
     
    Posty: 8