Audi 3.0 b6 vs mondeo st220 mk 3vs bmw 330i

18 Sie 2016, 05:43

Właśnie w audi że tak powiem można dorezac wszystko czego dusza zapragnie fakt z VINEM nigdy to się nie zgodzi ;) coś za coś wtedy i trzeba na jakiś kompromis pójść. Powiem tak, moja stara 15 letnia Omega ma wszystko łącznie z śmiesznym webasto na prawdę ciężko by mi było przejść na coś biednego w szmatach z korbami...;)

Boże jeszcze na cupre trafiłem Leona 1 .
.. ale malutki ten leonik. Jak już to tego top sporta z 4x4 chyba 180km. Wyłączam te pie....ne aukcje hehe no tak jeszcze impreza subaru ehh
Jestem chyba zarejestrowany ma każdym polskim forum wszystkich marek samochodowych :)
Damiankox
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 08 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.2 dti
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Sie 2016, 10:22

Podpowiem ci - weź kartkę, zrób sobie listę czego potrzebujesz od auta - względy praktyczne, czego oczekujesz od auta - względy subiektywne. Potem co mniej istotne wykreśl. Weź kolejną kartkę, wypisz sobie na nich auta które cię interesują, wypisz za i przeciw, koszty utrzymania, częste bolączki i ceny ich napraw. Podsumuj to. Zastanów się które auto, gdyby nagle ci się całe posypało, to mimo kosztów (na które będzie cię stać) nadal będzie sprawiało ci radość z jazdy. Bo widzisz, ja kupiłem auto które średnio mi się podobało, ale miało być niezawodne. Nauczony doświadczeniem jakie zdobyłem w trakcie eksploatacji mojego pierwszego auta teraz wiem, że nie ma aut niezawodnych, tzn. kupując auto ponad 10-, 15-letnie trzeba liczyć się z faktem, że psuć się mogą rzeczy nieistotne, ale kosztowne w naprawie (np. u mnie ostatnio padła poduszka przednia silnika, a za nią łącznik elastyczny wydechu, do tego sworznie górne przód i mamy 500 zł). Zasadniczo przestało mi się uśmiechać wydawanie jakichkolwiek pieniędzy na to auto. Gdybym kupił Alfę Romeo 156 to zapewne wydałbym jeszcze więcej, bo sporo jeżdżę, ale traktowałbym ją jako dzieło sztuki a nie szaroburą Hondę do bezpłciowej jazdy. Ty kupujesz auto, które z założenia ma sprawiać frajdę, począwszy od silnika a skończywszy na designie klapy bagażnika, dlatego kieruj się sercem ale najpierw wykorzystaj rozum do oszacowania wydatków :)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

18 Sie 2016, 14:57

Szczerze to 500zl dołożone do samochodu jakoś nie robi mi wrażenia, nie żebym był za bogaty. W omedże egr kupiłem za prawie 700 zl czy wysprzęglik za 1000;)
1 rzecz bezawaryjnosc
2 osiągi :)
3 funkcjonalność
4 design

Wiem również że każde auto można wizualnie zmodyfikować ładna felga obniżyć i wygląda rasowo czy to volvo czy audi w kombi. Jednak są takie na które bym popatrzyl i odruch wymiotny.


Ale dzięki że mi pomogłes, spróbujemy sposobu tego :)
Damiankox
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 08 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.2 dti
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Sie 2016, 19:39

ze wszystkich za i przeciw znow wychodze z punktu wyjscia, najbardziej przemawia do mnie BMW, od zawsze chcialem je mieć, wychowałem się na tył napędzie. Omegi juz stare i słabe no i topowe wersje w automacie, a jeszcze nogi mam zdrowe, a młody w sumie jestem(mlody szuka "rodzinnego" kombi) :) BMW 330i w touringu takie zestawienie spełnia moje oczekiwania. z małych kombi interesowałem się subaru imprezą, audi a4, saab 9-3. wszystko to nie ma napędu na tył. nie jest wolnossakiem.

Idę szukać dalej typowych usterek chyba już wszystkie znam hoho.
zweryfikujcie prosze, jak sprawdzic typowe bolaczki typu:
zatkana odma, niedrożne węże: po odkręceniu korka od oleju samochód faluje na obrotach nie gaśnie
wanosy: slychac metliczne dzwieki na zimnym po rozgrzaniu ucichaja slaby w dolnym zakresie obrotow
srebrny grill tzn wstawki: tylko model 330i
srebrne lampy w srodku tylko 330i
jak z tym zuzyciem oleju ile to w granicach moze wciagac?
wiadomo wszystkie wycieki itd sucho powinno byc w silniku, jestem na tym pukncie juz przewrazliwiony bo kazda omega ciekla moja, stuki tak samo czy drgania kierownicy raczej wszystko juz moja dupka poczuje co jeszcze?

ogloszenia w celu jakichs podpowiedzi:

[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]

i chyba najbardziej w moim stylu
[link do oferty na Olx wygasł]
Sprzedana :x
prawdopodobnie zadzwone do bmw check, dray bedzie wiedzial co robi i czy warto, jezeli to nie pomoze to bede trul AutoBawari

nie to nie reklamy...
Damiankox
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 08 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.2 dti
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Sie 2016, 19:08

A poprowadze do konca jak już zacząłem:)
Ani bmw ani nic z powyższych... kupiłem accorda vii 2.4. Po analizach rynku jak i raportach awaryjności oraz stopni zaawansowania technicznego w naprawach accord jest no1. V-tec heheh co tu dużo pisać zaraz wpada kol4-2-1, cai, i jakiś kat customowy jak i reflash seria wyplula 188km :) pozdrowienia
Damiankox
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 08 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Omega
Silnik: 2.2 dti
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001