Audi 80 TDI Metaliczny stukot w silniku

21 Gru 2013, 10:24

Witam.Problem dotyczy silnika TDI w audi 80.Mam samochód już 8 lat ale w tym roku pojawiły się problemy a raczej po zalaniu trefnego oleju Mobila 10W40.Po zalaniu tego oleju, po przejechaniu ok 300-400 km silnik zaczął strasznie hałasować głównie po zagrzaniu silnika.Słychać było chyba wszytki popychacze na raz.Mechanik stwierdził że to wina oleju gdyż po zagrzaniu robił się rzadki jak woda.Ok wymieniłem olej na Castrol Magnatec 10W40.Jednak mało pomogło tzn silnik chodził ciszej ale jeden lub dwa popychacze jeszcze się odzywały.Postanowiłem wymienić popychacze.Po wymianie błoga cisza przez długi czas.Ostatnio jednak znów zaczęło klepać a na popychaczach i oleju było zrobione ok 4tys km.Postanowiłem wymienić olej na Valvoline max life 10W40.Po zalaniu tego oleju stuki ucichły jednak tylko na 400km.Zaczęło się od tego że przegoniłem samochód po autostradzie.Po powrocie do domu zaczęło stukać i tak już pozostało.Opiszę jakie są objawy:
- stuka bez względu na temperaturę silnika
- po odpaleniu słychać popychacze które po napełnieniu cichną jednak tek jakby jeden nie został napełniony i stuka dalej bardzo głośno.
- wykluczyłem wtryskiwacze, pompę vacum, luz na sworzniu tłoka, wyrobione gniazda oraz wałek
- i co najważniejsze nie stuka cały czas gdyż jak przegonię samochód to jest cisza ale gdy odpalę silnik kilka minut po jeździe to znów stuka.

Zrobiłem test który znalazłem w książce "sam naprawiam" Trzymałem samochód przez 4 minuty na obrotach ok 2500,Po tym czasie stuki ucichły i silnik chodził idealnie.Po około minucie lub więcej stuki wróciły.niby z opisu wynika że w takim przypadku popychacze kwalifikują się do wymiany.Ale dlaczego wytrzymały tylko 4tys km.Czyżby jakieś wadliwe były? Popychacze firmy INA.
Nagrałem filmik jak to stuka.W jednym i drugim tak od połowy idealnie słychać metaliczny dźwięk chodź nieraz głośniej uderza niż na filmach.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Jak myślicie znów padły popychacze? Dlaczego po tak krótkim okresie się zużyły?
hudy8
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2000
Auto: Audi B4 1.9Tdi

21 Gru 2013, 13:14

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2711610.html
trzeba było stwierdzić czy problem występuje na jednym i tym samym popychaczu.
Popychacz nowy można odpowietrzyć i założyć ponownie.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

21 Gru 2013, 13:26

Tak to jest mój temat.Szukam pomocy na rożnych forach bo jak wiadomo nie każdy wszędzie zagląda a nuż trafi się ktoś z konkretnymi radami.Niestety nie sprawdzałem czy problem jest na tym samym popychaczu gdyż wolałem wymienić komplet.Jeśli problem występował by na tym samym popychaczu to co by to mogło oznaczać? Przytkany kanał olejowy? W sumie na jednym oleju (tym felernym) zrobiłem 300km , na kolejnym castrolu 3500km więc silnik powinien się sam wypłukać z syfu,zwłaszcza podczas tego pierwszego krótkiego dystansu.Tak czy inaczej ciśnienie oleju było sprawdzane i jest ok.
hudy8
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2000
Auto: Audi B4 1.9Tdi

22 Gru 2013, 04:33

Jaki olej jest w silniku??? Wszystko co o nim wiesz.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

22 Gru 2013, 07:31

Olej Valvoline maxlife 10W40 na którym jest przejechane 400-500km + dodatek militec-1 który leje od zawsze.
hudy8
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2000
Auto: Audi B4 1.9Tdi

22 Gru 2013, 13:38

Sprawdź czy olej się nie pieni.
Może się przycierać zawór w pompie oleju lub być przytkany smok.
Można na moment odpalić silnik ze ściągniętą pokrywą zaworów (uwaga chlapie olejem) i zobaczyć co się dzieje. Najlepiej rozkręcać jak popychacz stuka wtedy można ustalić który to.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

22 Gru 2013, 13:54

A pienienie sprawdzić na bagnecie? Na zimnym czy rozgrzanym oleju?
hudy8
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2000
Auto: Audi B4 1.9Tdi

23 Gru 2013, 20:23

Metaliczny stukot w silnikach TDI wynika ze zużytych hydroregulatorów.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)