Audi A3 99/2000 nierówne obroty bieg jałowy

01 Wrz 2009, 00:31

Witam, na wstępie zaznaczę ze nie znam się ogólnie na budowie silnika w tej mojej maszynie.
Auto to Audi A3 1.8 benzyna 120km ponadto ma wbudowany gaz (sekwencja)i dopiero co poznaje całe te autko, ale zauważyłem ze jak slinik gdy chodzi czy ciepły czy zimny ma nierówne obroty ( 0,9 tys > do 1 tys ) rusza sie wskazówka tak pomału do góry i w dół w tym przedziale ... dalej jak zwiększyło się spalanie z 8 litrów do 10 na trasie w miescie z 10> do 12 ekonomicznie natomiast przy dynamicznej jezdzie jest to z rzedu 15 litrów (gazu bo Benzyny jeszcze wiecej) cały bajer dalszy polega na tym ze podczas jazdy np przy 80km/H gdy wrzuce "luz" to wskazówka obrotów juz normalnie trzyma 0,9 Tys...nie wiem co się dzieje Auto bedzie mialo zmieniany rozrząd bo juz czas...ale wątpie zeby bylo od tego ...z tego co wiem SOnda Lambda jest OK komputer nic nie wykazał....prosze o pomoc i pozdrawiam;)
Dziarowy
Nowicjusz

Miejscowość: Piła
  • 01 Wrz 2009, 14:27

Wyczyścić przepustnicę i zaadaptować.

[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 14:44 ]
    Jeszcze dodam że zapłon musi być dobrze ustawiony,kable Wysokiego Napięcia
    i świece sprawne.
    Ale główną przyczyną jest zabrudzona przepustnica.
    piotr2273
    Aktywny

01 Wrz 2009, 19:32

Dzieki za informacje...ale mam takie jeszcze jedno pytanie czy istnieje możliwosc zrobienia tego samemu? czy jednak nie da rady i trzeba oddac do Warsztatu?
    Dziarowy
    Nowicjusz

02 Wrz 2009, 10:16

Radziłbym jechać do mechanika,z godzinka roboty,wymontuje,wyczyści,
    i na specjalnym urządzeniu diagnostycznym zaprogramuje(zaadaptuje).
    piotr2273
    Aktywny

02 Wrz 2009, 19:37

Zobacz ile biora za adaptacje przepustnicy.Do VW mozna tanio kupic interfejs i jak masz laptopa to sam to zrobisz.Przykładowe procedury masz tu:
    http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
    andrzej_124
    Stały forumowicz

03 Wrz 2009, 16:38