Audi A3 - Nagrzewanie silnika

31 Sty 2016, 12:20

Ja proponuję zrobić prosty test - włóż termostat do garnka z wodą, włóż do niego termometr i podgrzewaj wodę obserwując, kiedy termostat zacznie się otwierać. I wszystko będzie jasne.
Innego wyjścia, żeby wyeliminować rzecz, która zazwyczaj jest winna temu zjawisku nie widzę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2016, 00:22

Reasumując..
Audi A3 1.9TDI 74KW silnik ATD.
- Wymieniony termostat drugi raz na ORI/brak zmian – Wahler w Garnku otwiera bez problemu.
- Po 15km przy temperaturze +3,5 temperatura 55*C
- Licznik po testach – sprawny
- Czujnik temperatury – sprawny
- Temperatury zgodnie z tym co w zbiorniczku/ mierzone termometrem

Generalnie mógłbym wymienić po raz 3 termostat ale wątpię żebym mieć takiego pecha.
Kupiłem samochód i teraz się męczę z temperaturami. Po prostu się nie dogrzewa. Przejechałem 50km i ledwo miał 80*C. O 90*C mogę zapomnieć. Zastanawiam się co jest powodem tak wolnego grzania skoro przyjmujemy że termostat jest zamknięty – wąż jest zimny pozostałe ciepłe.
Płynu nie ubywa więc wycieku nie ma.
Silnik nie może mieć cały czas obiegu bo musiałby puszczać termostat. W samochodzie jest ciepło i to dosyć szybko. Próbowałem już wszystkiego.. Może to faktycznie UPG ale raczej by się grzał.. Objawów na UPG brak..
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

01 Lut 2016, 17:31

Wszystko ok. Pytam tylko po raz kolejny, przy jakiej temperaturze ten termostat się otwiera :?: Ważne pytanie i jeszcze ważniejsza odpowiedz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2016, 22:30

Sprawdziłem.
Otwiera się przy 90*C - 91*C
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

01 Lut 2016, 22:40

Podaj tu numerki OEM ( na opakowaniu lub na nim ) termostatu który zamontowałeś. Zrób rozgrzewanie motoru bez włączonego ogrzewania wnętrza.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4730
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2016, 22:59

Numer: 044121113
[link do oferty na Allegro wygasł]

Na wyłączonym klimatroniku bardzo podobnie
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

01 Lut 2016, 23:12

Jeżeli otwiera się przy 90=-91 stopni, to jest elegancki. W takim razie to chyba jednak przypadłość tego silnika.
Ale tu też mi coś nie pasuje - jeżeli termostat otwiera się przy 90 stopniach, to podczas rozgrzewania, wskaźnik musiałby co pokazać te 90 stopni i potem ewentualnie temperatura mogłaby opadać i się podnosić, w miarę jak termostat się otwiera/zamyka...A pisałeś, że o 90 stopniach można zapomnieć. Coś mi tu nie pasuje kurde...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2016, 23:13

Wygląda na właściwy termostat dla Twojego silnika. Przetestuj jutro rozgrzewanie bez włączonego ogrzewania i napisz.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4730
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2016, 23:18

Dlatego wszyscy się łapią za głowę o co kaman..
Powinien elegancko trzymać temperaturę a tu co? Ehhh..
A co jak temperatura będzie bez zmian? Lub będzie się szybciej nagrzewał?
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

01 Lut 2016, 23:33

Rick napisał(a):Dlatego wszyscy się łapią za głowę o co kaman..
Powinien elegancko trzymać temperaturę a tu co? Ehhh..
A co jak temperatura będzie bez zmian? Lub będzie się szybciej nagrzewał?

Zapraszam do swojego warsztatu na diagnozę . Że masz pewnikiem daleko to nie przyjedziesz. Pozostaje internet :/i taka a nie inna dyskusja.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4730
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lut 2016, 09:53

A gdzie masz warsztat?
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

02 Lut 2016, 10:20

Częstochowa.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4730
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lut 2016, 00:59

Zastanawiam się czy problem nie leży w króćcu..
Ponieważ z instrukcji wynika że termostat należy włożyć w króciec a następnie do grodzi silnika..
Ja włożyłem termostat do grodzi ponieważ króciec ma połamane zaczepy - co uważacie? Może mieć to wpływ na nagrzewanie?
[tymczasowy link do zdjęcia niedostępny]
[link wygasł]
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

11 Lut 2016, 09:37

Może być tak jak mówisz. Też mi się wydaje, że kłopot i geneza problemu tkwi właśnie w kroćcu. Kiedyś miałem podobną sytuację i też właśnie to było przyczyną ... nagrzewało się i cała przyjemność z jazdy ... no nie było jej przez to wcale ...
Bbbccc
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 03 05 1976
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Skoda
Silnik: 1.9 TDI 131 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

11 Lut 2016, 11:58

Rick napisał(a):Zastanawiam się czy problem nie leży w króćcu..
Ponieważ z instrukcji wynika że termostat należy włożyć w króciec a następnie do grodzi silnika..
Ja włożyłem termostat do grodzi ponieważ króciec ma połamane zaczepy - co uważacie? Może mieć to wpływ na nagrzewanie?
Niekoniecznie. Zaczepy ułatwiają montaż. Przy wymianie termostatu należy zwrócić uwagę aby jego kołnierz był uszczelniony do bloku. Nie może lużno latać gdyż utraci swoje przeznaczenie. Mimo że jest zamknięty płyn przechodzi bokiem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4730
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna