Audi A4 B5 1.9 TDI zgasło I nie odpalił

06 Cze 2018, 22:43

Witam. Otóż wracając dzisiaj od dziewczyny miałem zamiar zatankować I zjeżdżając tóż przed stacją samochód po prostu zgasł. Próbowałem go zapalić Ale nic nie dało po prostu kręcił. Zaholowalem go na stacje, zatankowalem niestety za 20 zł, Bo fundusze nie pozwoliły na więcej Ale samochodem tak ciągle jeżdżę zdarza się właśnie że tankuje go za 20 zł. ( Prosze bez hejtów, 1 raz mi sie takie cos zdarzyło). Próbowałem odpalić I nic, również kręcił. Przepchalem go na parking i przyszedł jakiś Pan mi pomóc, powiedział mi żebym kupił Plaka. Więc kupiłem go na tej stacji , on fukał we filtr powietrza A ja próbowałem odpalić tak jakby miał brać Ale nie brał I tak jakby był inny dźwięk przy silniku jak nim krecilem. Auto po prostu do tego momentu nie odpaliło. W aucie wymieniany byl rozrusznik przed tym jak to Audi kupilem. Jest tam coś jeszcze z turbo, ponieważ nie wiem czy chodzi tak jak powinno chyba nie ma tej mocy jaką powinno mieć, otóż jak jadę to ma 3 biegu między 2-3 Tyś obrotów turbo się wyłącza A auto nie ma mocy. Czy to może być od tego, czy samochód mógł się zapowietrzyc, mimo tego że zatankowalem to odrazu po tym ? Proszę o pomoc, bo nie wiem co mam robić.. Z Góry dziękuję.
pilchu1232
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 04 10 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  • 07 Cze 2018, 11:43

    Skoro jedziles na glebokiej rezerwie to oczywiscie ze mogl sie zapowietrzyc albo zaciagnal jakis syf z baku.
    wojtk
    Początkujący
     
    Posty: 81
    Auto: Opel Corsa C
    Silnik: 1.0 58KM
    Rok produkcji: 2001

    07 Cze 2018, 11:52

    Ile miałeś paliwa w baku jak silnik ci zgasł?

    Plakiem nie psika się jak nie sprawdzisz czy np. układu paliwa nie zapowietrzyłeś. Przypuszczam że jechałeś już na rezerwie być może głębokiej a wtedy łatwo zapowietrzyć układ paliwowy i tak łatwo nie odpalisz nawet jak byś zatankował do pełna.

    W pierwszej kolejności proponuję odpowietrzyć układ paliwowy i dopiero próbować odpalić.

    Z drugiej strony nie obraź się ale jak tankuje się po 20zł to w prawie pustym baku pojawia się wilgoć która z czasem może doprowadzić do uszkodzenia pompy paliwa i pojawia się inne problemy. Dla ciebie najlepszy były samochód z silnikiem np. 1.0 w benzynie gdzie koszty napraw są niskie nie zapowietrzysz układu tak jak w dieslu i przejedziesz więcej km za 20zł niż 1.9 TDi no i koszty ewentualnych napraw będą niskie. To tak na marginesie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    07 Cze 2018, 22:23

    Dzisiaj udalo sie go odpalic ojcu. Zatankowal mu jeszcze paliwa i dojechał nim do mechanika. I prawdopodobnie sie zapowietrzyl. Jutro bede mial więcej info. A wracając do pytania z Turbo. Ktoś wie dlaczego sie tak dzieje ze turbo sie wyłącza przy 2-3 Tyś obrotów na 3 biegu. Czego to jest wina, co trzeba zrobić? Okazalo sie wgl że mam zasyfiony filtr powietrza, moze to miec cos wspólnego z przyspieszeniem i wgl z Turbo ? I jaki jest koszt odpowietrzenia układu paliwowego? Prosze odpowiedz na całą wiadomość. Pozdrawiam
    pilchu1232
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 04 10 2016
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Audi a4 b5
    Silnik: 1.9 TDI 110KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1996

    07 Cze 2018, 22:50

    Ile moze kosztowac odpowietrzenie to szczerze nie wiem, musisz o to zapytac swojego mechanika. A co do turbo to oczywiscie ze zasyfiony filtr powietrza moze miec wplyw na turbo.
    wojtk
    Początkujący
     
    Posty: 81
    Auto: Opel Corsa C
    Silnik: 1.0 58KM
    Rok produkcji: 2001

    11 Cze 2018, 14:28

    pilchu1232 napisał(a):Ktoś wie dlaczego sie tak dzieje ze turbo sie wyłącza przy 2-3 Tyś obrotów na 3 biegu
    Może być przeładowane turbo i wtedy zostaje odcięte.

    Układ dolotowy powinieneś utrzymywać w dobrym stanie i regularnie wymieniać taki filtr. Ma on wpływ na spalanie, turbo i ogólnie prace silnika.

    Odpowietrzenie układu nie powinno być drogie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota AA 1936 rok
      Napędzana 3,4-litrowym silnikiem z 6 cylindrami Toyota AA była pierwszym samochodem tego producenta. Prototyp wybudowany w domowych warunkach został zaprezentowany podczas pokazów w Tokio. Razem z modelem AA premierę ...
      Brudne szyby w samochodzie to kwestia bezpieczeństwa
      Badania wykazały, że brudna przednia szyba dwukrotnie zwiększa ryzyko kolizji. Kolejnym efektem zaniedbania czystości auta jest większe i szybciej postępujące zmęczenie kierującego pojazdem w porównaniu do sytuacji, ...