Audi A4 B6 - 1.9TDI 130KM Quattro - Automat (sedan)

23 Kwi 2015, 08:04

Cześć,
Właśnie planuję zakup pierwszego auta.
Koniecznie chcę, żeby to było Audi A4 B6 Quattro z automatyczną skrzynią biegów w sedanie.
Nie mogę się zdecydować na silnik.
Skoro to pierwsze auto to wiadomo, czasami będę chciał go pocisnąć na prostej. Ma być dynamiczny przy wyprzedzaniu i ruszaniu ze skrzyżowania. Musi palić nie więcej niż 10l/100km. Jako, że to pierwsze auto, przez pewien czas nie zamierzam z niego wysiadać tym bardziej, że kocham jeździć :)
Jazda będzie nawet do sklepu :)
W trasy gdzieś daleko raczej nie wyfrunę, prędzej po mieście i po okolicznych wiochach.
Jaki silnik najlepszy do mojego stylu jazdy?
Chciałem zagazować benzyniaka jakiegoś, ale podobno 1.9 TDI 130KM jest lepszy, czy to prawda?
Czy opłaca się gazować bardziej benzynę niż kupować tego 1.9 TDI 130KM?
Da się go podobno jeszcze podkręcić chyba do 170KM, myślę, że było by git, a Wy?
Nerwica
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

23 Kwi 2015, 08:33

Może umieszczę po prostu listę pytań, proszę o odpowiedzi na poszczególne pytania:
1. Czy istnieje w ogóle model A4 B6 w sedanie z automatyczną skrzynią i Quattro?
2. Na jaki silnik polować: (dynamika, oszczędność w spalaniu, rzadkie naprawy)
3. Koszt zarejestrowania danego typu silnika, biorąc pod uwagę, że to pierwsze auto.
4. Z jaką kwotą muszę się liczyć zaraz po kupnie auta (naprawy, opony, rejestracja, ubezpieczenie) 25% mojej skarbonki wystarczy? Mam ogólnie 30 000 PLN
5. Jak się sprawuje folia M3 na aucie przy myciu i czy szybciej się brudzi niż lakier? Myślę o głębokiej czerni w macie.
6. Czy warto inwestować w fotele S-line czy fabryczne też dobre, a może jakieś kubełkowe? (ważny jest konfort i wygoda)
7. Da się zamontować system ESP jeśli auto takiego nie ma?
8. Da się zamontować system z kamerą cofania jeśli auto takiego nie ma?
9. Jaki system audio najlepiej kupić, żeby muzyka brzmiała cudownie.
10. Jaki profil felgi najlepszy do bezpiecznego wchodzenia w ostre zakręty, do bezstresowego przejeżdżania przez dziury, żebym nie musiał raptownie skręcać wprost pod nadjeżdżający z naprzeciwka samochód :)
11. Czy da się wyłączyć elektroniczną blokadę max. prędkości?
12. LED czy Xenon
13. Da się ukryć hak w tym aucie? albo zakładać tylko jak potrzebny? są takie haki podobno.
Nerwica
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

23 Kwi 2015, 10:05

1. Tak, wystarczy tylko wykazać się odrobiną chęci i wejść np na allegro [link do oferty na Allegro wygasł]
2. 1.8t, 2.0, 2.4
3. Zależy, czy sprowadzone i do opłat czy już jeżdżące po Pl
4. 2.5-3k
5. Po co Ci folia?
6. Jeśli kupisz bez Sline to nie warto dokupować. Seryjne też dobre
7. W zasadzie wszystkie auta mają ESP
8. Znów wystarczyło wejść na allegro [link do oferty na Allegro wygasł]
9. Cudowność odbioru muzyki jest pojęciem względnym. Na forum jest specjalny dział, w którym znajdziesz interesujące Cię kwestie na temat audio
10. Nie słyszałem o czymś takim jak profil felgi, jak już to opony. Konsensusem bezie 16'' no może 17''
11. 230 ci mało? Gdzie się tym rozpędzisz? Ogarniasz takie prędkości?
12. LED to rozumiem drl? Nie sądzę aby były homologowane zestawy ledów mijania :roll: Jeśli już xenon to warto zainwestować w drl bo szkoda ich na jazdę w słoneczny dzień
13. Tak
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Kwi 2015, 10:20

Wielkie dzięki za odpowiedzi.
Ponieważ podałeś 3 silniki 1.8t, 2.0, 2.4. Który z nich byś Ty brał pod automat?
Folia wydaje mi się ładniejsza i tańsza.
Racja miałem na myśli profil opony ;) Ale chodziło mi o wielkość felgi jaką wybrać, bo nie którzy nawet 20" mają, ale ja ich nie chce oczywiście.
230km/h jest OK! myślałem, że mniej wyciągnę na ograniczeniu.
LED i Xenon piszesz coś o homologacji, nie wiedziałem o niej. Zaraz wyszperam w gogle o co kaman.
Nerwica
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

23 Kwi 2015, 10:36

Automat zawsze generuje koszty. Tak jak większe opony. Sugerowałeś TDI i jazdę nawet do sklepu. Jak zamierzasz kupić diesla na robienie 1-kilometrowych wypadów, to najczęściej one będą do mechanika ;) Co do systemu Audio - Można też połączyć jedno z drugim. Kupić radio/system multimedialny z możliwością podłączenia kamery. Jak zależy ci koniecznie na redukcji kosztów, to sprawdź :
Peiying PY-9348 ( http://www.peiying.pl/radio_samochodowe/py_9348 )
To radyjko ma wejścia USB/AUX/SDHC, Bluetooth i możliwość podłączenia kamery cofania. Można też stawiać na droższe zestawy, ale pod 2din najczęściej kosztują już koło tysiąca. Ten jest bez porównania w cenach z nimi, bo około 250 za nowe. Choć jak ci zależy na mega audio, to polecam zlecić profesjonalny montaż Audio + głośniki, ale to też zabawa nie na tysiąc złotych. Xenon nie zamontujesz w aucie. Nawet, jak by była taka możliwość, to najczęściej wychodzi bardzo drogo. Bo wiąże się to z wymianą kloszów, montażu systemu poziomowania i spryskiwaczy. DRL da się zamontować, ale najczęściej to jest efekt "self made". Bardziej w celu oszukania prawa z włączaniem świateł w dzień. Ale też one muszą się automatycznie zmieniać, co powoduje, że część znów nielegalna. O foliach 3M już się nieraz wypowiadali ludzie w necie. Są pewne ograniczenia. Włącznie z tym, że faktura nigdy nie będzie płaska. Czerń ma to do siebie, że się strasznie brudzi i mycie jej jest trudne. Wiem z doświadczenia. A na matowym kolorze powinno być jeszcze gorzej. Ale dobrze zamontowana folia będzie ci kilka lat służyła. Kwestia gustu, ja popieram takie działania :) Pamiętaj. Kupując używany samochód, najtaniej będzie kupić auto w full opcji, niż dokładać wszystko sam. Co do systemu ESP - jak by nie było, to montaż też nie warty swojej roboty. Fotele S-line też nie najlepsze są do dodania. Jak coś masz w serii, to mało zmienisz.

Się trochę rozpisałem. Coś jeszcze cię interesuje?
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

23 Kwi 2015, 10:38

Jak A4B6 w automacie to tylko Tiptronic. Multitronic jest awaryjny.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Kwi 2015, 10:58

Tak to akurat wiem, że Multitronica nie brać. Dzięki

Co do "yyy" Dzięki wielkie za odpowiedzi.
Czyli generalnie szukać benzynowego silnika jak mam zamiar nawet do sklepu jeździć i na krótkie odcinki.
I tu mam kolejne pytanie:
Czy opłaca się pakować gaz do silnika benzynowego?
Nie wiem jeszcze do którego w sumie bo mam 3 do wyboru 1.8t, 2.0, 2.4, ale chyba wezmę 1.8T
Ostatnio edytowany przez Nerwica, 23 Kwi 2015, 11:03, edytowano w sumie 1 raz
Nerwica
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

23 Kwi 2015, 11:03

Nerwica napisał(a):Który z nich byś Ty brał pod automat
2.4. Czemu koniecznie automat?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Kwi 2015, 11:06

Wystarczyła mi kiedyś przejażdżka 200 km na automacie i od tamtej pory znienawidziłem manuale ;)

Mike1735 Dzięki za odpowiedź.
OK, czyli szukam 2.4 i tylko mi napisz jeszcze czy warto pakować tam gaz, czy to wcale taniej nie wyjdzie podczas jazdy.
Nerwica
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

23 Kwi 2015, 11:20

Wszystkie silniki VAG lubią sobie chlapnąć paliwka a jeśli można jeździć za pół darmo to czemu nie? :) tylko przy Twoich jazdach do sklepu... :/
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Kwi 2015, 11:22

DZIĘKI!
No to będziemy gazować dziada :)
Nerwica
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

23 Kwi 2015, 11:30

To była bardziej ironia... Przy trasach poniżej 5 km gaz nie daje zupełnie żadnych korzyści. Połowę tego czasu (w mieście) będzie się włączał. Więc jak nie robisz regularnie co najmniej tych 10 km na rozgrzanie silnika, to nie widzę w tym oszczędności. Silniki 1.8T da się gazować. Ale jak wygląda ten silnik po 50 tys na gazie, to szczerze mówiąc nie wiem.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

23 Kwi 2015, 11:35

Aha, no tak. zapomniałem, że to rusza na benzynie i później się przełącza.
Więc zdążył bym wrócić z marketu i jeszcze by się nie przełączył :)
OK to już wiem.
Szukam Audi A4 B6 Quattro z automatyczną skrzynią i silnikiem 2.4 V6 (170KM)

Polowanie rozpoczęte :)
Nerwica
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

23 Kwi 2015, 14:52

yyy napisał(a):Automat zawsze generuje koszty

Rozwiń proszę...
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

23 Kwi 2015, 15:32

Awaryjność, generująca większe koszty, wymiana oleju i mało inteligentny styl jazdy (większe spalanie, gorsza dynamika). Choćby ten przypadek z BMW, gdzie "inteligentna" skrzynia trzymała bardzo niskie obroty, powodując tym przeciążenie silnika i większe spalanie. Pozostałe to rzeczy sporadyczne, ale jak przychodzi co do czego, to generują niezły koszt.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169