Benzyna, diesel czy hybryda? Jaki silnik wybrać?

29 Wrz 2023, 11:06

Wybór pomiędzy benzyną, dieslem, a hybrydą zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne preferencje, styl jazdy, środowisko, w jakim poruszasz się i budżet. Przyjrzyjmy się każdemu rodzajowi silnika oraz ich odpowiednim zastosowaniom. Sprawdzamy, jaki silnik wybrać ?

  1. Silnik benzynowy
  2. Silnik diesel
  3. Hybryda

Silnik benzynowy

Warunki eksploatacji: Silniki benzynowe są zazwyczaj lepsze w miejskim ruchu i krótszych trasach, gdzie można korzystać z niskich prędkości i częstych zatrzymań i ruszeń. Silnik benzynowy jest też bardziej odpowiedni, jeśli roczny przebieg nie jest bardzo duży.
Benzyna, diesel czy hybryda? Jaki silnik wybrać? Zalety: Mniej kosztowne w zakupie, niższa cena paliwa (przynajmniej do momentu, gdy nie zostaną wprowadzone nowe podatki lub regulacje).

Wady: Mniejsza ekonomia paliwowa w porównaniu z niektórymi silnikami diesla, szczególnie na dłuższych trasach. Mogą generować więcej emisji CO2 w zależności od modelu.

Usterki: Silniki benzynowe są mniej podatne na usterki związane z układem wtryskowym czy problemami związanych z paliwem. Mogą jednak wymagać więcej konserwacji w porównaniu z silnikami diesla.

Silnik diesel

Warunki eksploatacji: Silniki diesla są bardziej efektywne na długich trasach i w otwartych przestrzeniach, gdzie można utrzymać stałą prędkość i unikać częstych zatrzymań i ruszeń.
Benzyna, diesel czy hybryda? Jaki silnik wybrać? Zalety: Lepsza ekonomia paliwowa na dłuższych trasach, wyższy moment obrotowy, co sprawia, że są bardziej odpowiednie do przewożenia ładunków lub holowania.

Wady: Wyższe koszty zakupu choć ostatnio bywają tańsze od benzyny, wyższa cena paliwa (jeśli porównamy do benzyny, jednak to się może zmieniać w zależności od rynku i regulacji).

Usterki: Silniki diesla są bardziej skomplikowane i podatne na usterki związane z układem wtryskowym, filtrami cząstek stałych (DPF) i innymi komponentami związanymi z związanymi z tymi silnikami.

Hybryda

Warunki eksploatacji: Hybrydy łączą zalety silników benzynowych i elektrycznych, co sprawia, że są dobre zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach. Są szczególnie efektywne podczas jazdy w trybie elektrycznym w warunkach miejskich.
Benzyna, diesel czy hybryda? Jaki silnik wybrać? Zalety: Wyższa ekonomia paliwowa niż w przypadku samych silników benzynowych, mniejsze emisje, zwłaszcza w ruchu miejskim.

Wady: Wyższe koszty zakupu w porównaniu do tradycyjnych pojazdów, choć mogą być rekompensowane przez niższe koszty eksploatacji.

Usterki: Hybrydy mogą wymagać specjalistycznej obsługi i konserwacji związaną z komponentami elektrycznymi oraz baterią. Jednak nowoczesne hybrydy są coraz bardziej niezawodne.

Podsumowując, każdy rodzaj silnika ma swoje zalety i wady. Wybór zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji. Najlepiej, gdyby kupujący dokładnie rozważył swój styl jazdy, typ trasy i środowisko, w jakim będzie używać pojazdu. Ponadto, regularne przeglądy, konserwacja i właściwe użytkowanie mogą znacznie wpłynąć na trwałość całego samochodu ale i też na wydajność i niezawodność silnika, niezależnie od jego rodzaju. Oczywiście jedna będą bardziej awaryjne od innych bo na rynku samochodów występują silniki różnych konstrukcji w których możemy wyszczególnić i wybrać te najlepsze sprawiające najmniej problemów zarówno z benzyny jak i diesla. W hybrydach również ale to jeszcze świeży temat dla niektórych koncernów.
Moskito
Początkujący
 
Posty: 189
Zdjęcia: 15

29 Wrz 2023, 12:08

Poniżej lista silników którymi warto się zainteresować kupując nowy czy też używany samochód. Lista przedstawia silniki które potrafią służyć długo i bezawaryjnie, oczywiście trzeba tu zwrócić uwagę na aspekty ekologiczne typu filtry GPF czy DPF które tak czy inaczej co jakiś czas wymagają czyszczenia itp.

Top 5 silników benzynowych godnych polecenia

- 1.4 MPI 16V - oznaczenie G4LC - Kia / Hyundai
- 1.4 i-VTEC 16V - oznaczenie L13A7 - Honda
- 2.0 16V SKYACTIV G - oznaczenie PE - Mazda
- 2.0 FSI 16V - III generacja EA888 - VAG
- 3.0 R6 24V - oznaczenie B58 - BMW

Top 5 silników diesla godnych polecenia

- 1.6 CRDI - oznaczenie D4FB - Kia / Hyundai
- 2.0 TDI - oznaczenie EA288 - grupa VAG
- 2.1 BlueTEC R4 16V - oznaczenie OM651 - Mercedes
- 2.2 16V SKYACTIV D - oznaczenie SHY4 - Mazda
- 3.0 R6 24V - oznaczenie N57 - BMW

Top 5 silników hybrydowych godnych polecenia

- 1.6 T-GDI - Hybrid - oznaczenie G4FT - Kia / Hyundai
- 1.8 16V Valvematic - Hybrid - oznaczenie 2ZR-FXE - Toyota / Lexus
- 2.0 16V MIVEC - Plug-in Hybrid - oznaczenie 4B11 - Mitsubishi
- 2.0 16V - Hybrid - oznaczenie M20A-FXS - Toyota / Lexus
- 2.5 16V - Hybrid - oznaczenie A25A-FXS - Toyota / Lexus
Moskito
Początkujący
 
Posty: 189
Zdjęcia: 15

06 Paź 2023, 08:37

Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to na pewno zabrakło tu silników Valvematic od Toyoty o pojemnościach 1.6 1ZR-FAE, 1.8 2ZR-FAE, 2.0 3ZR-FAE bo to są naprawdę udane konstrukcje na które warto zwrócić uwagę. Zresztą silnik 1.8 w hybrydzie Toyoty pochodzi właśnie od 1.8 Valvematic 2ZR-FAE (wyżej został podany w hybrydach).
Kolejnym który bym tu dodał patrząc na samochody używane to silnik 1.8 i-VTEC R18A od Hondy uważam, że nie można go pominąć.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34

06 Paź 2023, 09:12

Temat taki nieco bardzo naciągany...Zestawienie silników to samo. Zabrakło też informacji, że do naprawy elektryków czy hybryd ( w układzie elektryki ) potrzebny jest elektryk z uprawnieniami - zwykły mewchanik samochodowy n ie moze naprawiać tych aut. O tym nikt nie pisze....A jest to poważna wada, ponieważ nie każdy warsztat zatrudnia elektryka z uprawnieniami i do tego fachowca od samochodów....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000