Audi A4 b6 3.0 Quattro tip- problem z olejem

30 Mar 2020, 04:41

Witam, mam problem ze swoją audi. Posiadam samochód od około 4 miesięcy, w tamtym roku wymieniany był rozrząd oraz uszczelniona została pokrywa zaworów, niestety A4 strasznie bierze olej. Zrobiłem nią około 7kkm i dolewałem już trzy razy litr oleju (valvoline 10w40). Do tego jak auto stoi odpalone czuć jakby przypalony olej, na zewnątrz jak i w środku. Samochód nie kopci, odpala od strzała. Założona jest instalacja gazowa STAG na której samochód przejechał około 20-30kkm. Jeżdżę dość dynamicznie, często hamuje i naciskam gaz, lecz przy takiej zabawie gaz wyłączam i jeżdżę na samej benzynie. Nie pokoi mnie jeszcze jedna rzecz mianowicie kontrolka od płynu chłodniczego. Gdy odpalę samochód i wrzucę bieg zapala się natomiast jak pojeżdżę kilkanaście minut i rozgrzeje silnik do niecałych 90stopni kontrolka gaśnie. Płyn był wymieniany w listopadzie (podczas jazdy króciec głowicy wypadł i płyn chłodniczy się rozlał, mechanik powiedział ze był źle zamontowany) wiec poziom jest odpowiedni. Na korku od oleju nie ma żadnych niepokojących śladów. Samochód chodzi równo lecz gdy przełącza się na gaz obroty lekko skaczą, ale myśle ze może to być spowodowane za niska temperatura silnika. Jak się rozgrzeje jest wszystko okej na gazie chodzi bardzo ładnie. Wypisałem wszystko niepokojące rzeczy, nie wiem czy wszystko będzie przydatne do zdiagnozowania problemu. Ale pytanie brzmi czy mam się zamartwiać, że z silnikiem zaczyna się coś dziać ? Brałem pod uwagę uszczelka pod głowica lecz samochód nie kopci i w zbiorniczku wyrównawczym jak i na korku oleju nie ma śladów. Jaka może być inna przyczyna ?
Nawrocjjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10

30 Mar 2020, 08:00

Napewno obejrzałeś dobrze silnik czy nie ma wycieku? Skoro śmierdzi to musi na silniku być olej, popatrz w okolicach kolektorów. Stan płynu chłodniczego sprawdź na zimnym i ciepłym. Moim zdaniem trochę Ci go brakuje, gdy auto płyn się rozgrzewa objętościowo robi się go więcej. Dobrze sprawdź poziom, odkręć zbiorniczek bo tak po ściance może Ci się tylko wydawać że jest.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10998
Zdjęcia: 50
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

30 Mar 2020, 10:29

Jedynie lekkie zapocenie na łączeniu silnika i skrzyni
Nawrocjjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator momentu obrotowego
    Jednostką stosowaną w samochodach do określenia momentu obrotowego jest Nm (niutonometr). Moment obrotowy zaś jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego.
    Najdziwniejsze pomysły motoryzacyjne ostatnich lat
    Tegoroczne edycje targów motoryzacyjnych pokazały, że producenci samochodów podczas prac koncepcyjnych wciąż poszukują niestandardowych rozwiązań. Które z nich okażą się trafne, zweryfikuje czas. Eksperci ...

  •  
    • Warto przeczytać