Mazda mx3 1.6 zanikająca moc

03 Lut 2020, 09:24

Witam mam problem z moją mazdą mx3 1.6 dohc 79kw silnik bierze 1l na 5 może 6 tys ma problem z odpalaniem w mrozy na poniżej zera musi dłużej kręcić a nawet na zerze jak mu cisnę ostro na obrotach to chwilowo moc wraca ale nie zawsze czasami ma tak że dam cały gaz i moc dojdzie za chwilę świece nowe kable też i kopułka aparatu zapłonowego jak się nim jeździ na obrotach to zawsze duźo lepiej wchodzi w obroty na luzie i bez problemu na drugi dzień odpala w mrozy tak to słabo wchodzi w obroty jak się jeździ normalnie na niskich obrotach. przy zimnym odpaleniu po 10s zaczyna dymić na niebiesko i dymi tak parę sekund ale to chyba spalanie oleju
i ma tak że dymi cały czas na biało nawet jak silnik jest ciepły czasem przestanie tylko dopuki ciepły jak się na obrotach jeździ Pomożecie.
Jamistrz1245
Nowicjusz
 
Posty: 7

03 Lut 2020, 11:22

Płynu chłodniczego nie ubywa?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10528
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

03 Lut 2020, 21:36

raczej nie zrobiłem nim 15 tys i tylko raz dodałem bo było poniżej min od dolewki jest 4tys i poziom prawie taki sam
Jamistrz1245
Nowicjusz
 
Posty: 7

11 Lut 2020, 21:23

To co najprostszego możesz zrobić,to wypiąć wtyczkę przepływomierza i potraktować preparatem,polecam KROWN T40,rewelacja,czasami zabrudzenie wtyczki powoduje podobne objawy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7512
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Lut 2020, 20:21

był diagnozowany pod komputerem i nic nie wykryło. ale i tak jeszcze wcześniej potraktowałem specjalnym preparatem do przepływomierzy i raczej to nic nie dalo ale wtedy nie dymił na biało sprubuje jeszcze raz.
Jamistrz1245
Nowicjusz
 
Posty: 7

19 Lut 2020, 17:51

Kolego,a kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa? Bo my tutaj raczej staramy się brać problemy od stron b.inszych,czyli czasami najmniej prawdopodobnych,bo te proste rozwiązania mijamy,czasami,a czasami problemy stwarzaja takie rzeczy,że nawet wstyd zapytać.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7512
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulatory magazynują energię ze słońca i wiatru Akumulatory magazynują energię ze słońca i wiatru
    Jednym z głównych wyzwań związanych z wykorzystaniem odnawianych źródeł energii jest jej magazynowanie, co pozwoliłoby na zrównoważenie popytu na energię oraz jej podaży. Renault opracowuje rozwiązania ...
    Czy Toyota planuje następcę MR2? Czy Toyota planuje następcę MR2?
    Toyota od dawna zapowiada, że jej gama sportowych samochodów będzie składała się z trzech modeli. Obecnie na rynku jest oferowana Toyota GT86, a jeszcze w tym roku do pierwszych odbiorców trafi nowa Supra. Na ...

  • 23 Lut 2020, 10:35

    Filtr paliwa był wymieniany 2 miesiące temu jak i serwis LPG
    Jamistrz1245
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    23 Lut 2020, 12:18

    Ja bym zrobił pomiar ciśnienia paliwa, czy czasem nie siada pompka paliwa albo zawór regulacyjny ciśnienia paliwa nie świruje.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16205
    Zdjęcia: 1185
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Lut 2020, 17:57

    czy można to samemu sprawdzić jakoś?
    Jamistrz1245
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    Wczoraj, 20:46

    Okazało się że zanik mocy jest tylko na gazie jak i dymienie na biało nie zauważyłem wcześniej tego bo trzeba było dłużej trochę pojeździć na benzynie ale dymienie na zimnym na niebiesko to nie wiem od czego zaczyna coraz bardziej dymić chwilowo tak dymi że świata nie widać po puł minuty przestaje i w ogóle nie dymi wiecie może co może być awarią przy gazie ustawiany był gaz i filtry wymieniane szarpie i dużo słabszy niż na benzynie nawet nieporównanie zwłaszcza jak jeżdżę na niskich obrotach 1500 obr na 5 biegu i jak pojeżdżę tak dłużej to później daje mu cały gaz a on ledwo się buja tak jakby chodził nie wiem na dwa cylindry żadnej mocy liczę na pomoc
    Jamistrz1245
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    Dzisiaj, 07:26

    Zawory kiedy były regulowane?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7512
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Dzisiaj, 08:16

    PHantomASA1 ja odkąd go mam nie regulowałem
    Jamistrz1245
    Nowicjusz
     
    Posty: 7