Audi a4b6 płyn chłodniczy znika do określonego stanu

04 Gru 2018, 21:45

Witam
Mam problem z audi a4 b6 1.9 tdi 130km 2002r silnik awx
Nie mogę wlac plynu do stanu minimum czy max probowalem z 5 razy,plynu jest troche ponizej minimum wiec dolewam 1 litr na przykład jest prawie max dodam ze temperatury w normie sprawdzane programem odpalam na postoju jest wszystko ok temperatura rosnie i do 90 dobija wszystko gra
I teraz gdy ruszę przyjadę np 1km cały 1litr wylatuje ze zbiorniczka wyrównawczego do stanu idealnie takiego jak przed dolewką.
Niestety nie mam pojęcia co jest ile razy bym nie próbował,wlewalem różne ilości i zawszebstan wraca do tego przed dolewką i tak od tygodnia jeżdżę jakieś 60km dziennie i wszystko jest dobrze z temperaturami
Proszę o pomoc
Maniek1281991
Nowicjusz
 
Posty: 3

04 Gru 2018, 23:01

więc gdzieś ucieka a Vagowskie zbiorniczki są takie tylko że masz wrażenie że coś w nim jest a faktycznie go tam nie ma a to dlaczego że jest podwójny. Masz gdzieś wyciek.... obejrzyj dookoła silnik i sprawdz czy dywanu pod nogami nie masz mokrego
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Gru 2018, 23:26

Wszystko suche cały układ sprawdziłem wyciek jest pod zbiorniczkiem wyrownawczym, sprawdziłem również testerem co2 na spaliny w układzie chłodzenia i nic wszystko dobrze nie kopci na biało chodzi równo auto grzeje dobrze czy może być to korek???albo zbiornik nieszczelny??? Gdy już płyn wyleci do stanu z przed dolania,plynu nie ubywa dalej
Dodam że auto kupiłem jakiś tydzień temu i co mogłem to sprawdziłem kablem vag wszystkie bloki danych na silniku sprawdzone w programie vcds
Maniek1281991
Nowicjusz
 
Posty: 3

04 Gru 2018, 23:38

Maniek1281991 napisał(a):czy może być to korek???albo zbiornik nieszczelny???
chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Gru 2018, 21:40

Witam dziś dziwna sytuacja plynu przybyło jakieś 1.5cm trochę szybciej jezdzilem.... gdy dojechałem i sprawdzam stan jest więcej
Ma ktoś jakieś pomysły??
Maniek1281991
Nowicjusz
 
Posty: 3

03 Sty 2019, 11:46

Maniek1281991 napisał(a):dziś dziwna sytuacja plynu przybyło jakieś 1.5cm trochę szybciej jezdzilem
Czy ilość płynu w układzie chłodzenia sprawdzasz zawsze przy takiej samej temperaturze np. na zimnym silniku?

Jeżeli zawsze ubywa Ci tyle samo to moim zdaniem musisz mieć gdzieś nieszczelność w układzie. Nalej płynu do zbiorniczka po max i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, a ty obserwuj czy gdzieś nie ucieka na postoju prędzej to zaobserwujesz niż podczas jazdy. Nawet ktoś może trochę zwiększyć obroty silnika żeby było większe ciśnienie w układzie tak jak podczas jazdy.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


05 Sty 2019, 18:29

Podejrzewam, że w zbiorniczku jest pęknięcie. I jest na tyle niewielkie, że jak silnik jest zimny i nie ma ciśnienia, to płyn nie wylatuje. Dopiero jak w układzie zrobi się ciśnienie, to płyn zaczyna uciekać. Pęknięcie jest na wysokości poziomu płynu, jak masz go mało. Po prostu ucieka do poziomu, gdzie jest pęknięcie. Więcej nie wyleci.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000