Audi A6 2.5 tdi 96r problem z odpalaniem

15 Gru 2007, 21:16

mam problem z odpaleniem samochodu .problem powstał po wymianie filtra paliwa .rano po dłuższym postoju ciężko jest go odpalić. trzeba długo kręcić rozrusznikiem.
blady19781
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 16 Gru 2007, 13:00

    podjedz na warsztat i niech sprawdzą ciśnienie paliwa.moze być uszkodzony regulator cisnienia i podczas postoju ciśnienie w układzie spada i chwile trwa zanim znów pompa znów nabije do odpowiedniej wartości i wtryski puszczą paliwo jak nalezy
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    16 Gru 2007, 13:24

    A ten filtr założyłes tak mjak powinien być?Nie odwrotnie?Na obudowie filtra powinna być strzałeczka kierunku przepływu paliwa.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    16 Gru 2007, 15:05

    filtr jest założony dobrze wszystko to zaczeło sie robić po wymianie filtra wcześniej nie było żadnego problemu. palił z dotyku nawet jak były mrozy to niebyło problemu z odpaleniem
    blady19781
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    16 Gru 2007, 20:29

    W takim razie wymontuj ten filtr,w jego miejsce wstaw jakąś rurkę i sprawdz,jak będzie.Jak problem zniknie,to sprawa jasna.Jak nadal będa problemy,to trzeba będzie zająć się układem zapłonowym i zasilania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    17 Gru 2007, 10:47

    Panowie ! Czytam to forum żeby się czegoś nauczyć ! Jak tak dalej pójdzie to chyba nic z tego nie wyjdzie . Bo tak - w temacie jest silnik TDI , a piszeczie o układzie zapłonowym :shock: i o regulatorze ciśnienia paliwa :?: Jest coś takiego tam ?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4728
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Gru 2007, 16:45

    najprawdopodobniej ucieka mu paliwo po dluzszym postoju musi pokrecic az pociagnie znow
    artekk
    Początkujący
     
    Posty: 184
    Miejscowość: k-kozle

    17 Gru 2007, 17:40

    Kolego Bonifacy - układ zapłonowy w silnikach Diesla,poniekąd tez istnieje.To,że nie ma tam tradycyjnych świec,gdzie między elektrodami przeskakuje iskranie ma cewki,nie znaczy,że tego układu tam nie ma.Przecież od czegoś ta mieszanka musi wybuchnąć,prawda?A wtryski wpuszczają paliwo do układu pod jakimś określonym ciśniem,prawda?Są pompowtryskiwacze,pompy rotacyjne,ustawia się czas wtrysku,są świece żarowe różnego rodzaju itd,itd...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    20 Gru 2007, 17:46

    Witam , mam pytanie czy juz naprawiles ta usterke ??
    kem40
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    23 Gru 2007, 10:23

    jeszcz nie naprawiłem tej usterki . wymieniłem już wszystkie zaworki zwrotne i zaworek na filtrze paliwai dalej jest to samo .rano trzeba go dłużej pokręcić żeby zapalił. podejrzewam jeszcze akumulator że mam za słaby niewiem tylko jaki powinien tam być.ja mam wsadzony 75a/h . nie wiem czy nie jest za mały na tak duży silnik. zastanawiam sie czy nie kupić 80 albo 90 a/h.
    blady19781
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    23 Gru 2007, 11:43

    aku to raczej nie bedzie w starszych dieslach byly reczne pompki ale ty racej jej niemasz to by duzo pomoglo w ustaleniu usterki ale po moim doswiadceniu z dieslami starymi przypuszczam ze ucieka mu to paliwo przewod ma gdzies nieszczelnosc
    artekk
    Początkujący
     
    Posty: 184
    Miejscowość: k-kozle

    23 Gru 2007, 15:34

    Jest tez jeszcze możłiwość zapowietrzania się układu paliwowego.Podejrzewać można nadal sam filtr - próbowałeś go wymienić na ten stary lub nowy ewentualnie(troszeczkę ryzyko) pominałes ten filtr?
    Akumulator tez ma znaczenie i to większe niż w silniku benzynowym.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Gru 2007, 15:55

    Sprawdź czy masz prąd na świecach żarowych.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    19 Sty 2008, 20:00

    myśle że to chyba nie jest problem z układem paliwowym a elektrycznym . jak zapali sie grzanie świec jest problem z zapaleniem jak sie nie zapali pali z dotyku. tak jak by świece zabierały cały prąd
    blady19781
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    19 Sty 2008, 21:17

    Kontrolka od świec żarowych w VW informuje jak świeci światłem ciągłym po przekręceniu kluczyka kiedy należy rozpocząć rozruch a jak kontrolka miga to znaczy że komputer wykrył usterkę w instalacji wtryskowej.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704