Audi A6 c5: 2.4 v6 165km czy 1.8T 150km

16 Sty 2019, 23:54

Witam :)
W najblizszym czasie planuje zmiane samochodu na inny.Tu stoi problem ponieważ nie wiem którą jednostkę wybrać.
Rocznie robie w okolicach 4-6 tyś kilometrów. Codzienne dojazdy do szkoły ok 25 km w dwie strony. Tygodniowo średnio +/- 200km. Oczywiście niezależnie od jednostki od razu zakładam gaz. Który lepiej wybrać w takim razie?
fifol1010
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Sty 2019, 00:12

fifol1010 napisał(a):Rocznie robie w okolicach 4-6 tyś kilometrów
fifol1010 napisał(a):Tygodniowo średnio +/- 200km
fifol1010 napisał(a):Oczywiście niezależnie od jednostki od razu zakładam gaz. Który lepiej wybrać w takim razie?
powstaje pytanie - po co?

Instalacja dobrej jakości do r4 przy rocznym przebiegu ~15k zwraca się jakieś 2 lata, do v6 odpowiednio dłużej, a mówimy o o wiele mniejszych przelotach. Jeśli wiążesz się z autem na dłużej to ok, ale IMO lepiej już kupić z gazem ew sobie darować i jeździć na samej benzynie (tak, wiem, w.w auta dużo palą).

Jaki wgl budżet na auto?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14094
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Sty 2019, 00:13

Jest sens zakupu tak dużego auta? bo wg mnie bezsensu.
Poza tym jaki budżet? Szukaj A4 B6 1,8t chociaż wg mnie i A3 by dała radę w 5 furtkach

Generalnie 2,4 fajnie brzmi ale po latach różnie to bywa, wg mnie vki też gorzej trzymają moc, tak samo lpg - chyba korzystniejsze pod 1,8T

Także ja bym poszedł w 1,8T ale przemyśl czy aż takie krowisko jest Ci potrzebne.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sty 2019, 00:15

Myślę nad kwotą do 11 tyś.
fifol1010
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Sty 2019, 00:35

Obecnie mam Astre G 1.6 16v (sedan) jego moc 100 koni jest na papierze . W codziennej jezdzie brakuje mu tej dynamiki dlatego też moje minimum to 1.8 . Zastanawiam się jeszcze nad a4b5 avant właśnie 1.8t .
fifol1010
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Sty 2019, 00:54

A co ma tu gabaryt auta? Brać to co komuś pasuje a nie ograniczać sie w gnioty. No chyba ze problemem jest ubezpieczenie to inna rozmowa. Co do samych silników czemu każdy widzi tylko cyferki i swoje wyobrażenia. Dla mnie samo to ze w V-ce na 5 biegu mozesz pokonać rondo z prędkością ok 20 km/h bez najmniejszego pierdnięcia bije 4 cylindrowce, przy każdej prędkości wciskasz gaz i auto po prostu jedzie, nie trzeba kopać w biegach aby wyprzedzić. To jest wlasnie elastyka i to cieszy. W utrzymaniu V wyjdzie taniej dlatego ja polecam Vke. Spalanie 2.4 czy 2.8 ok 10/11 litrów (wytestowane na kilku sztukach)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sty 2019, 07:17

Przy budżecie11 tys.lepszym wyborem będzie A4 B5. A6-kę znajdziesz, ale utrzymanie będzie droższy.

Chcesz dołożyć LPG za 4 tys.do V6 i robić 5 tys.km rocznie? Kiedy to Ci się zwróci?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Sty 2019, 08:02

Dokładnie, przy takim przebiegu jazda na benzynie wyniesie Cię tyle co gaz, bo przegląd droższy, do tego jak chcesz mieć na gwarancji gaz to i musisz w serwisie filtry wymieniać co 15k no i sam koszt instalacji.

Jest taka stronka, wpisujesz dane i Ci wylicza po jakim czasie Ci się zwróci i ile zaoszczędzisz:

https://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html
ushiromawashi
Nowicjusz
 
Posty: 41
Zdjęcia: 15
Prawo jazdy: 28 03 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nissan Note
Silnik: 1.4 88KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Sty 2019, 16:30

Nie odradzajmy koledze tak kategorycznie zakładania LPG. Znając życie, po zamontowaniu LPG kolega będzie robił dużo większe przebiegi niż wcześniej zakładał, bo LPG znacznie tańsze (wiem to po sobie i wielu znajomych, którzy zagazowali auta). Po drugie, auto z dużym silnikiem i w miarę świeżą instalacją znacznie łatwiej później sprzedać.
BobsonNM
Nowicjusz
 
Posty: 29
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Scenic I ph I
Paliwo: Benzyna + LPG

17 Sty 2019, 18:57

Tylko po co jak można kupić już z instalacją i masz czyste oszczędności
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sty 2019, 21:28

Nie polecam kupowania 1.8t z juz zalozona instalacja. Wystarczy ze zle wystrojona i ktos nie wymienial regularnie filtrow, a beda wypalone gniazda zaworowe. Wtedy motor szybko moze zrobic kaput. Lepiej kupic bez lpg i samemu zalozyc.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009