Audi A6 C6 2.0TFSi z tymi silnikami jest jakiś duży problem?

19 Lut 2023, 23:28

Cześć.
Mam do kupienia audi a6c6 2.0tfsi 170KM rok 2007. Znam historię auta. Właściciel, mechanik, zrobił auto jak dla siebie. Ma go już dłuższy czas. Deklaruje że silnik od wymiany do wymiany (10tkm) dolewa około 0,7 l oleju. Faktycznie jest z tymi silnikami jakiś duży problem? Podobno z pompą oleju jest coś nie tak tylko nie wiem właściwie jaka jest tego przyczyna
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lut 2023, 23:59

Z tą pompą to można założyć od 1,8T ale wtedy zmiana kółka na wale korbowym, albo gotowe zestawy pompy
Są firmy co takie coś robia na luzie.

Co do oleju to nie wiadomo czy turbo ciągnie? Czy silnik, auto ma 16 lat, a turbina też zapewne nie jest pierwszej świeżości.
Ogólnie spoko silniki, ta sama rodzina co golf 5 GTI, Octavia 2 RS etc.
Generalnie stare dobre TFSI, jeszcze przed epoką tego chłamu potem na łańcuchach.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

20 Lut 2023, 08:08

Trevor napisał(a):Generalnie stare dobre TFSI,

Żeby nie było, nie czepiam się młodych ale to stwierdzenie "stare dobre tfsi" mocno poprawiło mi humor z rana :D

legler napisał(a):Mam do kupienia audi a6c6 2.0tfsi 170KM rok 2007. Znam historię auta. Właściciel, mechanik, zrobił auto jak dla siebie. Ma go już dłuższy czas. Deklaruje że silnik od wymiany do wymiany (10tkm) dolewa około 0,7 l oleju


Jak potrzebujesz takiego auta to bierz. Masz mechanika pod nosem więc zawsze Ci coś "poprawi" kwestia kasy :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lut 2023, 08:13

Stare, dobre tfsi tylko zbiera się nagar, bierze 0,7 oleju (i tak mało jeśli to prawda) a pompę oleju trzeba konwertować z innego silnika :mrgreen: I nie samą pompę oleju tylko pompę i masę części dookoła związanych z jej napędem, gdzie sam ich koszt to dzisiaj ~1000 plnów
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Lut 2023, 08:45

franccc napisał(a): I nie samą pompę oleju tylko pompę i masę części dookoła
to wymień te części dookoła, jakie to są?

Francc- powiedział co wiedział
to że silnik bierze olej, tak jak w 90% turbo-benzyn może mieć podłoże w wielu różnych miejscach.
Weźcie kiedyś z Szybkim takie TFSI na rolki na hamowni to zobaczysz jak się nagra zbiera i jak bierze olej tylko trzyma moc lepiej niż inne super hiper turbo-benzyny :)

Poza tym jak ktoś się bierze za wypowiadanie na forum to warto rozróżniać silniki stare FSI turbo nie bierze samo z siebie oleju, nie ma problemu z pierścieniami itd.
Także proponuje co niektórym dokształcić się a potem zabierać głos i nie wprowadzać pytającego w błąd, szczególnie ja się nie ma pojęcia o pojęciu.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

20 Lut 2023, 09:40

Hamownia ma nam pokazać czy silnik olej bierze a może stare audi a6 to bolid f1, gdzie każdy koń mechaniczny i niutonimetr jest ważniejszy niż koszty?

Trevor napisał(a):Francc- powiedział co wiedział
to że silnik bierze olej, tak jak w 90% turbo-benzyn może mieć podłoże w wielu różnych miejscach.


A co kogo inne auta obchodzą? Mowa jest o konkretnym egzemplarzu.

A jeśli już wspominasz o dokształcaniu to dlaczego nie napisałeś, zgodnie z prawdą (o czym raczej nie wiesz), że spalanie oleju w silnikach spalinowych jest zupełnie normalnym zjawiskiem ale nie, trzeba najeżdżać na inne silnikiem bo też biorą :mrgreen:

Wystarczy?
Zdjęcie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Lut 2023, 10:10

franccc napisał(a):Hamownia ma nam pokazać czy silnik olej bierze a może stare audi a6 to bolid f1, gdzie każdy koń mechaniczny i niutonimetr jest ważniejszy niż koszty?

Noo jeśli dla Ciebie stan motoru na hamowni po 16 latach i przyjmowanie mocy na klatę typu 350 KM nie jest wyznacznikiem jego trwałości tylko branie oleju, nagary i inne głupoty to sobie szukaj takiego, który ma niedostatki mocy np 30 koni mniej po 20 latach i strach np zrobić chip bo się rozleci, życzę wszystkiego dobrego.

Najwięcej zawsze do powiedzenia mają ci którzy tych silików nigdy nie mieli ale to już tak jest :mrgreen:
A co do pomp są gotowe zestawy już dzisiaj, z resztą temat wałkowany od 10 lat albo dłużej.

i jeszcze raz to napisze w pełni świadomie to są bardzo dobre silniki, po pewnych opcjach serwisowych praktycznie nie do zdarcia motory!
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

20 Lut 2023, 10:22

Dobrze, od dzisiaj oceniamy stare strucle według tego, czy da się z nich 350 koni wyciągnąć :ok:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Lut 2023, 14:41

Trevor, przywołuję do porządku :!: powiedziałeś swoje, dziękujemy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4