Audi A6 C6 3,2 FSI - kiedy potrzebna wymiana rozrządu?

Audi A6 C6 3,2 FSI - kiedy potrzebna wymiana rozrządu?

13 Maj 2014, 09:40

Witam,
Kupiłem A6 C6 3,2FSI 255KM, do końca serwisowany w ASO, przebieg 270.000, rok modelowy 2007.
Mam pytanie o łańcuch/rozrząd, który jest "bezobsługowy". Dostałem info w warsztacie, że jak nic nie buczy to łańcucha nie wymieniamy, bo to operacja warta dużo pieniędzy i że warto sprawdzić pasek osprzętu i napinacze.

Moje pytania:
1. Czy łańcucha nie wymieniamy w tych samochodach?
2. Napinacze / pasek osprzętu / pompa wody - jak tutaj? kiedy / co ile warto to wymieniać?

Przy okazji: wymiana napinaczy i paska osprzętu nie oznacza rozebrania połowy samochodu jak w przypadku łańcucha?

Auto jest zakupione, znam historie, w rozrządzie nie było nic robione. Chciałbym wymienić to co konieczne i po prostu jeździć:) (perspektywa wymiany łańcucha i "całości" za 7-9 tysięcy, nie jest atrakcyjna..)
Jestem "świeży" w temacie, poprzednie auto to 1.9tdi, stąd tyle pytań.. Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi.
lukasz85w
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Sty 2014, 22:09
Auto: Nie mam

Re: Audi A6 C6 3,2 FSI - kiedy potrzebna wymiana rozrządu?

13 Maj 2014, 20:25

Witamy, rzeczywiście jeśli z napędu rozrządu nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy to nie wymaga on obsługi. Czasami uszkodzeniu potrafi ulec napinacz łańcucha i wtedy naprawa będzie konieczna.
W przypadku profesjonalnego podejścia do obsługi napędu osprzętu należy niestety rozebrać przedni pas.
AutoConrad
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 31 Sty 2014, 15:29
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

Re: Audi A6 C6 3,2 FSI - kiedy potrzebna wymiana rozrządu?

14 Maj 2014, 06:59

AutoConrad napisał(a):Witamy, rzeczywiście jeśli z napędu rozrządu nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy to nie wymaga on obsługi. Czasami uszkodzeniu potrafi ulec napinacz łańcucha i wtedy naprawa będzie konieczna.
W przypadku profesjonalnego podejścia do obsługi napędu osprzętu należy niestety rozebrać przedni pas.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad


Dziękuję za odp.
Jeżeli jednak nic niepokojącego się nie dzieje - nie ma potrzeby, profilaktycznie wymieniać napinacza oraz paska osprzętu, czy tak?

Ponadto mam pytanie - "rozebrać przedni pas" nie oznacza konieczności rozbioru i wyjęcia silnika (tak jak by to mialo miejsce w przypadku wymiany łańcucha), prawda?
lukasz85w
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 24 Sty 2014, 22:09
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota RAV4 czy Honda C-RV? Toyota RAV4 czy Honda C-RV?
    W popularnym segmencie SUV-ów Honda C-RV i Toyota RAV4 są od lat liderami sprzedaży na amerykańskim rynku. Renomowana organizacja konsumencka Consumer Reports przeprowadziła badanie porównawcze obu modeli i ...
    Opel Cascada - efektowny kabriolet na każdą pogodę Opel Cascada - efektowny kabriolet na każdą pogodę
    Nowy Opel Cascada to elegancki, czteromiejscowy kabriolet o wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Jako jeden z czołowych modeli Opla Cascada wyróżnia się nie tylko gabarytami (długość: prawie 4,7 m), ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      S2020005
      Subaru Impreza STI