Audi,VW,SEAT 50tys

28 Gru 2018, 22:04

Witam, stoję przed zakupem nowego auta w sensie nowego używanego :)
Do wydania mam maksymalnie 50tys wolałbym wydać 45 i ew. mieć w kieszeni na jakieś wymiany jednakże zastanawiam się nad kompaktem podobają mi się audi a3 2012+ tutaj może być mały budżet, golf VII gen, a także seat leon pytanie jaki silnik benzynowy byłby najlepszy?
Matt93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: brak

28 Gru 2018, 22:22

Najlepiej szukaj Seata Leona z 1,4 tsi 125 koni, najłatwiej w tej kasie będzie coś znaleźć, Golf w sumie ok ale raczej dół zakresu rocznikowego o którym piszesz, a natomiast A3 to tak raczej na styk z tym budżetem. Chyba że coś starszego.

Przy czym Golf i A3 będą miały najlepsze rozwiązania i materiały.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

28 Gru 2018, 22:55

Niby tak ale mimo wszystko to jest budżet na styk, mały wybór więc może rzeczywiście seata będzie najlepiej szukać, większy wybór no i lepsze wyposażenie kosztem już na pewno jakości materiałów.
Ten 1.4 poprawili?
Matt93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: brak

29 Gru 2018, 00:51

Do wyboru masz starsze Auta w mocniejszych odmianach lub nowsze ze slabszymi silnikami.

Od Siebie polece Leona 2 FR lub Cupre 200 lub 241km, wg mnie bezkonkurencyjny hatch a testowalem wszystkie w tym budzecie
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2018, 00:58

Matt93 napisał(a):Ten 1.4 poprawili?

Tak, bo to seria EA211 a nie EA111, przy czym wersja 125 koni to jest silnik tak na prawdę bardzo świeży zdaje się od 3 lat dopiero na rynku, wczesniej było 122 konne.
Te jednostki m.in mają pasek rozrządu a nie łańcuch itd..wiele zmian
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2018, 01:37

Czyli poprzednia wersja tego silnika miała problemy z rozrządem, czy coś jeszcze?
Występuje teraz tylko 125 konny tsi czy są inne moce tego silnika i różnią się czymś?
@ Rozumiem że jeśli będzie 125 to będzie już ten poprawiony?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] Ten ma przykładowo 122 czyli to ten nie poprawiony jeszcze?
Matt93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

29 Gru 2018, 13:35

Matt93 napisał(a):Czyli poprzednia wersja tego silnika miała problemy z rozrządem, czy coś jeszcze?


Tych wadliwych silników nie było w Leonie III i Golfie VII. Wszystkie wersje 1.4 TSI z tej najnowszej generacji powinny być ok, bez względu na moc (122, 125, 140, 150KM).

Tutaj ładny Golf VII:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

29 Gru 2018, 13:39

Dzięki za radę, no fajny i fajnie wyposażony.
Żeby nie było, może coś innego zaproponujecie audi odpada ze względu na budżet póki co golf i leon jest na mojej liście nasuniecie coś na myśl :) ?
Matt93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: brak

07 Sty 2019, 23:00

Witam,
Do końca nie jestem przekonany co wybrać, zaciekawiła mnie hybryda toyoty dokładnie modelu auris, szukam coś w miarę dynamicznego i oszczędnego.
Demonem prędkości na pewno nie jest, ale ponoć szybka skrzynia i hybryda na początku fajnie pcha auto do przodu.
Zależy mi też na jeszcze jednym fakcie mała utrata na wartości, więc auta typu kia odpadają z wiadomego powodu, spalanie akceptuje powiedzmy do 10 L benzyny.
Kwota 50 tys.
Ostatnio edytowany przez mike, 08 Sty 2019, 00:59, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Masz aktualny wątek, nie zakładaj kolejnych
Matt93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: brak

20 Sty 2019, 22:22

Witam,
Postanowiłem jeszcze raz doradzić się Was, robiłem to już jakiś czas temu ale na tamtą chwilę miałem dość sporo pomysłów, aut które mógłbym mieć.
Pierwsza opcją były kompakty, drugą coś z klasy wyższej i tutaj się napaliłem szukałem volvo s60, lexusa is 250 itd. fajne auta ale kupić dobrą sztukę u Nas w kraju jest na prawdę ciężko pomijając fakt że na s60 po prostu raczej mnie nie stać a to co jest w tej cenie to kpina i mina.
Jako że miałem już auta klasy wyższej spodziewałem się wydatków jakie czekają na mnie przy ew. zakupie takich aut i tu już nie chodzi o awaryjność tylko po prostu normalne rzeczy eksploatacyjne chcąc tego uniknąć postanowiłem że najlepsza opcją będzie jednak kompakt który tak na prawdę zaoferuje mi wszystko co będzie mi potrzebne i jakieś tam jeszcze świeże bonusy typu lampy full led normalna możliwość odtwarzania muzyki z telefonu itd.
Na początku przyszła myśl audi a3 2012+ mój budżet okazuje się za mały (50tys) w benzynie potrzeba by była 60tys a mając takie pieniądze na pewno już inne patrzenie by było więc jak dla mnie gra nie warta świeczki.
VW GOLF VII GEN i seat leon III - Tutaj po chwili oglądania wybór stał się oczywisty mianowicie seat leon ponieważ wygląd tego auta do dziś dnia jest aktualny prościej kupić jakąś fajną wersję stylistyczną fr i jakieś tam wyposażenia typu lampy full led itd. no i nie będę się czuł jak starszy Pan za kierownicą :)
Jednakże na koniec chciałbym się Was dopytać czy te silniki 1.4 tsi według Waszych informacji od 2013 mają jeszcze jakieś problemy? Mamy 2019 więc jeśli takowe by wynikały na pewno byłoby głośno ja osobiście nie mogę nic znaleść a na oficjalnym forum danej grupy chyba nie warto pytać bo każdy poleca co ma :D
Ostatnio edytowany przez mike, 20 Sty 2019, 22:28, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Masz aktualny wątek, nie zakładaj kolejnych
Matt93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: brak

21 Sty 2019, 00:26

Co do tych nowych silników TSI - 1.4 jest ok, nie ma sygnałów o jakiś poważnych wadach, ale też nie spodziewaj się cudów. Te silniki są zaprojektowane na przejechanie około 300 tys.km. Pilnuj wymian oleju co 10, max.15 tys.km i powinno być ok.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Sty 2019, 08:40

Ossy dzięki ale jeśli chodzi o te 300tys km to już norma, konkurencji silniki np. ford 1.0 doładowane mocno dłużej nie pojeżdżą robi się to normą :)
Matt93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: brak

21 Sty 2019, 09:54

Ossy napisał(a):Te silniki są zaprojektowane na przejechanie około 300 tys.km. Pilnuj wymian oleju co 10, max.15 tys.km i powinno być ok.


Jak ktoś bawił się wcześniej w LL to obstawiałbym maks 200 tys km, albo i jeszcze mniej. Tylko ciekawie jak to sprawdzić przy zakupie auta.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

21 Sty 2019, 10:29

Jeśli auto jest w miarę nowe (3-4) letnie to kupujesz od 1.właściciela, który serwisował w ASO. Wtedy masz prawie 100% pewność co ile olej był zmieniany. Gorzej z autami poleasingowymi, które robią minimum 30 tys.km rocznie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Sty 2019, 10:47

Ossy napisał(a):Jeśli auto jest w miarę nowe (3-4) letnie to kupujesz od 1.właściciela, który serwisował w ASO. Wtedy masz prawie 100% pewność co ile olej był zmieniany. Gorzej z autami poleasingowymi, które robią minimum 30 tys.km rocznie.


Apropo serwisowania w ASO, tak dla uświadomienia:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Ciekawe które ASO będzie wymieniać olej co 10tys km.
Dzisiejsze auta na bezpośrednim wtrysku są o wiele bardziej wrażliwe na wszelkie LL i gówniane oleje. To nie czasy często pancernych mpi. Za kilka lat kupno używanego auta będzie masakrą, bo te silniki po 10 latach bezmyślnego użytkowania (jak zresztą zaleca producent i jak robi 90% użytkowników) będą śmietnikami.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009