Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

25 Kwi 2014, 18:05

Witam,
Rozglądam się za następnym samochodem. Obecnie jeżdżę peugeotem 208, który przejmie moja narzeczona. Nie jest to duże auto, z łatwością parkuje się w zatłoczonej Warszawie, jednak większe auto z mocniejszym silnikiem to mój cel. Wcześniej jeździłem eclipse 3G i tam 149KM nie robiło na mnie żadnego wrażenia.

Szukam auta do 120-140 tys. kombi lub sedan z pojemnym bagażnikiem. Nie interesują mnie suvy, coupe, vany i hatchbacki. Nie jestem zainteresowany amerykańskimi autami.

Jestem również zainteresowany automatyczną skrzynią biegów, jednak nie jestem całkowicie przeciwko manualnej, jeżeli samochód jest godny uwagi. Moc silnika jaki mnie interesuje, to przynajmniej 200+ KM.

Przebieg jaki robię rocznie wynosi niewiele ponad 20.000 km, więc zostanę przy benzynie (nie chcę bawić się z DPF). Gazu instalować nie zamierzam. Ciekawej hybrydy w tej cenie nie znajdę, chyba?

Co musi być:

Automatyczna klimatyzacja
Navi
Materiałowa tapicerka
bluetooth
Tempomat


Co może być:

AWD


Moje typy samochodów:

Audi A6
Mercedes C/E
BMW 5
Subaru Outback
Skoda Superb


Jeżeli macie ciekawe pomysły lub kombinacje auta z dobrym silnikiem, będę wdzięczny za pomoc.
Spalanie nie jest głównym kryterium.

Dzięki za pomoc i rady
Raighto
Nowicjusz
 
Posty: 27
Rejestracja: 25 Kwi 2014, 14:53
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Peugeot 208/Peugeot 3008
Silnik: 1.2 110KM/2.0 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

25 Kwi 2014, 18:22

Może Lex IS300h?
Np. [link wygasł]
Kamykx1
Nowicjusz
 
Posty: 45
Rejestracja: 25 Kwi 2014, 17:31
Prawo jazdy od: 07 04 1989
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: aktualnie brak

Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

25 Kwi 2014, 18:41

Audi podobnie jak Skoda nie ma dobrych silników. Subaru ok ale kompletnie bez charakteru, nie to co poprzednie generacje... BMW ogólnie ok. Tak pół żartem pół serio - jeśli lubisz być oszukiwany wybierz właśnie BMW :) 528 to 2.0 turbo a nie 2.8 jak sugeruje oznaczenie :wink: Wg mnie beemki też straciły swój charakter.
Ode mnie nowa Mazda 6, Jag XF, może jakieś Volvo S80
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10736
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

25 Kwi 2014, 19:07

Jag XF = poezja :)
Kamykx1
Nowicjusz
 
Posty: 45
Rejestracja: 25 Kwi 2014, 17:31
Prawo jazdy od: 07 04 1989
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: aktualnie brak

Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

25 Kwi 2014, 19:42

a ja bym sobie kupił Merca CLA, bo to będzie kompromis między wielkością w mieście i dostaniesz nówkę
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14211
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

25 Kwi 2014, 20:38

Ode mnie
[link wygasł]
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi ASX 2013, Mocny – Bezpieczny – Prosty Mitsubishi ASX 2013, Mocny – Bezpieczny – Prosty
    Od dnia premiery w 2010 roku model Mitsubishi ASX sprzedał się w 250 tyś. egzemplarzy, z czego 140 tyś. znalazło nabywców w Europie i Rosji. Tym samym pojazd stał się globalnym rynkowym przebojem firmy Mitsubishi Motors ...
    Volvo rozwija auta elektryczne - ładowanie w 90 minut Volvo rozwija auta elektryczne - ładowanie w 90 minut
    Nowe, elektryczne Volvo C30 przyspiesza do 70 km/h w 5,9 sek., a ładowanie jego baterii zajmuje tylko 90 minut. Skrócenie czasu ładowania i polepszenie osiągów aut elektrycznych stało się możliwe dzięki współpracy ...

  • Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

    25 Kwi 2014, 22:41

    Jezdzilem troche nowa a6 sluzbowo i powiem tak - na trasy, szczegolnie autostrady auto bajka (spalanie przy 200km/h 7,5 litra, oczywiscie diesel). Ale po miescie jezdzilo mi sie bardzo dziwnie - po 1. na co dzien jezdze kompaktem (wiec i tak wiekszym autem niz 208...), a po 2. to nie jest auto stworzone do jazdy 60km/h. Rowniez parkowanie jest trudniejsze i to nawet nie ze wzgledu na manewrowosc, ale na fakt ze czesto ciezko sie wcisnac w miejsce gdzie kompaktem wjezdza sie bez problemu - szczegolnie rownolegle te dodatkowe 60-70cm robi duza roznice.
    Takze jesli duzo jezdzenia po miescie to odradzalbym segment E, bo jest malo praktyczny niestety.
    Za to wyglada nieziemsko - przynajmniej A6 i bmw 5. I w trasie wygoda tez bez porownania wieksza. Ale kolejny minus jest taki ze 90% tych aut to diesle, ktore robia po 50-80tys rocznie nawet. Nie dziwie sie ze chcesz benzyne, ale trudno bedzie Ci taka znalezc zwyczajnie. Najlatwiej bedzie z E-klasa, ale dla mnie ona odstaje mocno od Audi i BMW jezeli chodzi o wyglad...
    Takze zostaje Ci seria 5 z 2010r. z niemcowni (audi w benzynie bedzie chyba ciezko do 30 tys E...), wiec jesli chcesz uniknac wysokiej akcyzy to musi wziac najslabszy silnik - ponizej 200km.

    Jak widac sporo tych "przeciw" sie zrobilo...

    Jak dla mnie za duzo dlatego przemyslalbym wymieniana juz mazde 6. 200km tez nie bedzie (najmocniejszy silnik mocno podraza smochod), ale te 165km jedzie calkiem fajnie no i sedan wyglada jak dla mnie nieziemsko, oczywiscie czerwony ;)

    Samochod mniejszy od wczesniej opisywanych, ale nieznacznie - wiec w miescie bedzie troche lepiej, w trasach moze nie... Ale przede wszystkim masz nowe auto, a wiec i glowe spokojna.

    A nawet jesli mazda Ci nie odpowiada to i tak myslalbym max nad segmentem D, bo sugerujac sie przebiegiem zakladam ze duzo tras nie robisz, wiec pytanie czy jest sens pakowac sie w bardzo drogi w utrzymaniu samochod, ktorego potencjal bedzie rzadko wykorzystywany.
    Ostatnio edytowany przez Yankee, 25 Kwi 2014, 22:51, edytowano w sumie 1 raz
    Yankee
    Aktywny
     
    Posty: 395
    Rejestracja: 27 Lut 2012, 16:44
    Prawo jazdy od: 01 12 2005
    Przebieg/rok: 19tys. km
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1,4 T-jet 120 KM LPG
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Rok produkcji: 2007

    Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

    25 Kwi 2014, 22:51

    Dzięki za odpowiedzi

    Skoda - mam pozytywne opinie w rodzinie na temat octavii. Doszły mnie słuchy, że silniki VAG-a nie są najlepsze, ale mimo wszystko ludzie je kupują, więc sam nie wiem.

    Jeżeli chodzi o mercedesa CLA - mała pojemność bagażnika i miejsce z tyłu mi nie odpowiada.
    Bardziej decydowałbym się na E klasę, jest jednak większy i komfort podróży byłby lepszy.

    Mazda 6 - tylko z silnikiem 2.5 litra, wnętrze ok, ciekawe jak z jakością materiałów w środku. Z zewnątrz podoba mi się wersja kombi.

    Jaguar - ciekawy pomysł, wersja sedan wygląda ciekawie, zastanawia mnie jedynie cena serwisu. Obawiam się wysokich kosztów serwisu Jaguara (wiem wiem, w audi czy merc tez nie jest tanio).

    Z propozycji lexusa, z zewnątrz podoba mi się gs250, jednak wykracza o te 10 tys.
    Is300 jest do przemyślenia, dzięki za propozycję

    Co do BMW to myślałem o nim, ponieważ jest opinia o dobrym prowadzeniu i świetnych silnikach.

    W modelach volvo nie przypada mi do gustu deska rozdzielcza, cała konsola, więc ten model auta sobie odpuszczę.

    Przyszła mi na myśl jeszcze honda accord. Ładne auto, ale czy warte ceny? Silnik 2.4 i jest cel 200KM. Tylko czy jest przestronne?




    Do Yankee:

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź

    Duże auto ma być na wyjazdy w 4 osoby zapakowany po brzegi, lub wyjazd w 2-4 osoby na krótkie trasy 300-400 km pozwiedzać. Od czasu do czasu pewnie pojadę do miasta (Warszawa), jednak nie będzie to częściej niż 2-3 razy w miesiącu (mieszkam pod WWA). Więc tutaj bardziej oczekuję komfortu, niż skupienia się na manewrowaniu w mieście. Tak przynajmniej ja to widzę, ale po waszych postach, dowiaduję się dużo ciekawych informacji, dzięki raz jeszcze
    Raighto
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Rejestracja: 25 Kwi 2014, 14:53
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Peugeot 208/Peugeot 3008
    Silnik: 1.2 110KM/2.0 180KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

    25 Kwi 2014, 23:09

    Ja bym skody nie porownywal do bmw czy pozostalych wymienionych, no moze poza gabarytami :P

    Honda bardzo fajne autko, ale konstrukcyjnie 5 lat starsze od mazdy, co widac i na zewnatrz i w srodku. Poza tym ten silnik wyjdzie Cie drogo, pewnie nawet drozej niz 2,5 w mazdzie, ktory ma lepsze osiagi.
    Tak wiec jak dla mnie nic nie przemawia za honda w porownaniu z mazda, bo wysokie koszty serwisowania i niski spadek wartości to pewnie beda ich wspolne cechy.

    Pozostale auta sa o polke wyzej, ale beda uzywane, wiec ciezko tu porownywac - sam musisz zdecydowac czy wolisz zaryzykowac i miec samochod wyzszej klasy, a przede wszystkim czy taki Ci jest potrzebny :)


    ps zakladalem ze pracujesz w wa-wie stad nacisk na mniejsze auto. Jak poza miastem to juz bym sie mocno zastanawial czy ta piekna nowa mazda czy moze jednak polka wyzej, ale 3-latek (pamietaj ze ta polka wyzej moze oznaczac koszty serwisowania x2) - piekniejsze ale starsze bmw eFka :D
    Yankee
    Aktywny
     
    Posty: 395
    Rejestracja: 27 Lut 2012, 16:44
    Prawo jazdy od: 01 12 2005
    Przebieg/rok: 19tys. km
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1,4 T-jet 120 KM LPG
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Rok produkcji: 2007

    Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

    26 Kwi 2014, 11:02

    Ode mnie Saab 9-3. Spokojnie wyrwiesz nowego, tylko musisz się pofatygować do Szwecji. Według mnie zdecydowanie warto.
    saab-9-3-nevs-2014-vt71924.htm
    Geniodekt
    Moderator - Katalog samochodów
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1022
    Zdjęcia: 299
    Rejestracja: 16 Sty 2013, 10:12
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Impreza/Volvo S80
    Silnik: 2.0 160/2.9 202
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

    26 Kwi 2014, 13:30

    Chyba żartujesz... Stara konstrukcja, takie sobie auto już nie mówiąc o przedpotopowym wnętrzu... Naczy się każdy ma gust ,ale trzeba być fanem marki by to kupić w Polsce.
    Kamykx1
    Nowicjusz
     
    Posty: 45
    Rejestracja: 25 Kwi 2014, 17:31
    Prawo jazdy od: 07 04 1989
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: aktualnie brak

    Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

    26 Kwi 2014, 14:31

    Wcale nie żartuję. Stara konstrukcja = łatwiejsze serwisowanie, tańsze części. Powiedz mi w czym ona ujmuje np. nowemu BMW 3 ? Stylistycznie auto spokojnie odpowiada naszym czasom i nie wygląda na przestarzałe. Wnętrze też pod kątem użytkowym jest jak najbardziej poprawne, może nie tak ekstrawaganckie jak w nowszych autach, ale przecież minimalizm też ma swoich zwolenników.
    No i genialny silnik łączący niskie spalanie ze świetnymi osiągami. Tu test nowego modelu:
    http://www.saabklub.pl/index.php?option ... 4&Itemid=1
    Może jestem trochę zboczony na punkcie Saabów, ale cenowo propozycja jest nie do odrzucenia: za 130k zł dostajemy kawał bezpiecznego i unikatowego auta z bardzo dobrym wyposażeniem.
    Ewentualnie: czekałbym na Lexusa NX który zapowiada się świetnie, ale będzie dostępny dopiero na jesieni tego roku. Nie wiem też jak z cenami :sly:
    Geniodekt
    Moderator - Katalog samochodów
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1022
    Zdjęcia: 299
    Rejestracja: 16 Sty 2013, 10:12
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Impreza/Volvo S80
    Silnik: 2.0 160/2.9 202
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

    26 Kwi 2014, 15:01

    Ceny będą większe niż X3 i Q5 zapewne ,więc za 140 to może jakiś słabo wyposażony znajdziesz...

    Saab jest w porządku ,a wersja Aero robi wrażenie ,ale powiedzmy sobie to auto bazuje na starych technologiach ma to plusy ,ale moim zdaniem Saab opłaca się jako auto za 40-50 (używany) ,ale za 130 nigdy bym nie kupił.
    Kamykx1
    Nowicjusz
     
    Posty: 45
    Rejestracja: 25 Kwi 2014, 17:31
    Prawo jazdy od: 07 04 1989
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: aktualnie brak

    Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

    26 Kwi 2014, 15:08

    Pelna zgoda co do Saaba. Calkiem fajne autko, o ile chce sie wydac 30 tysiecy, a nie 130...
    W segmencie D jest duzo swiezszych konstrukcji (nie bede po raz kolejny wypisywal swoich faworytow bo to bedzie nudne) w nizszej cenie - nie widze argumentow przemawiajacych za Saabem
    Yankee
    Aktywny
     
    Posty: 395
    Rejestracja: 27 Lut 2012, 16:44
    Prawo jazdy od: 01 12 2005
    Przebieg/rok: 19tys. km
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1,4 T-jet 120 KM LPG
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Rok produkcji: 2007

    Re: Auto 120-140 tys nowy lub 2-3 letni

    26 Kwi 2014, 15:26

    Więc zaraz Ci je podam:
    - bogate wyposażenie
    - ekonomiczny i dynamiczny silnik
    - atrakcyjna w porównaniu do podobnego BMW/Audi/Mercedesa cena
    - łatwa obsługa i względnie tanie części
    - możliwość odbioru auta w fabryce (jak niegdyś Maybacha) :ok:
    Oczywiście nie twierdzę, że 9-3N jest lepsze od BMW, ale myślę, że stanowi całkiem konkurencyjną ofertę dla modeli popularnych i dobrze prosperujących marek.
    Geniodekt
    Moderator - Katalog samochodów
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1022
    Zdjęcia: 299
    Rejestracja: 16 Sty 2013, 10:12
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Impreza/Volvo S80
    Silnik: 2.0 160/2.9 202
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Monster Truck Rock Star, 11
      S2020005
      GTP Light