Kombi w benzynie 2.0 do LPG ok.35 000

28 Kwi 2014, 19:17

Witam.Mam spory dylemat z zakupem.Przez dlugi czas bylem zdecydowany na mazde 6 2.0 rok 06-08,ale ciezko znalezc auto bez sladow korozji,jednak slaba blacha.Teraz poszerzylem pole poszukiwan o citroen c5,skoda octavia,vw passat,honda acord,ford mondeo.Zalezy mi na wygodzie,sporej ilosci miejsca dla kierowcy i pasazerow,niskiej awaryjnosci,zeby silnik dobrze dzialal na dobrej instalacji LPG.Nie jezdze rajdowo wiec auto nie musi zapier...,dobrze by bylo,zeby mialo dosyc wysokie zawieszenie,bo czesto jezdze w innych niz miejskie warunkach.Obecnie mam stare a4 ,troche malo miejsca i halasuje zawieszenie.Ktore z w/w aut polecacie a ktore odradzacie?A moze jakies inne propozycje?Przydalaby sie karoseria w ocynku,bo mieszkam w bloku i nie mam garazu,co prawda obecnie parkuje na krytym parkingu supermarketu,ale nie wiadomo jak dlugo.Nie ufam dieslom,szczegolnie z turbo,dlatego wybor benzyna pod LPG,wiem ze mazda ma silnik ok,inne np. mondeo podobno gorsze,ale nie wiem na pewno.Rocznik auta nie mniejszy niz 07.Aaa,przyszla mi na mysl jeszcze kia ceed,w tej cenie mozna jeszcze kupic modele z gwarancja.Zapraszam do dyskusji i jednoczesnie z gory dziekuje za zainteresowanie tematem.
Jeszcze jedno,co sadzicie o montowanych fabrycznie instalacjach LPG w Niemczech?
gutierez
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: audi a4 b5
Silnik: 1.8 125 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Kwi 2014, 19:24

Odpuść Passata i Octavie- brakl silników godnych polecenia prócz 1.6 8v 102KM który pali jak smok i nie jedzie oraz 1.9 TDI który tez jest słaby (do Passata) i jest cieniem starych 1.9 TDI
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

28 Kwi 2014, 19:50

Ogolnie wersje z turbo tez odpadaja,wole zwykle wolnossace.Tak mi sie zdaje,ze im mniej elektroniki i osprzetu tym bardziej bezawaryjne,ale jesli ktos ma inne zdanie to oczywiscie chetnie wyslucham.
gutierez
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: audi a4 b5
Silnik: 1.8 125 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Kwi 2014, 21:21

Zobacz sobie Volvo XC70. Ma bardzo trwałego wolnossaka 2.4, 5 garów. Dobry pod LPG.
Jest wysoki tylko rocznik słaby, ale trzeba z czegos zrezygnować bo ciężko będzie spełnić Twoje wymagania.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Kwi 2014, 12:34

Auto ciekawe,ale nie widze wersji z manualna skrzynia biegow,ktora tez jest wymogiem.Nie chce rowniez przekraczac bariery 2 litrow.Zapytam konkretniej
1.Mazda 6
2.Citroen C5
3.Subaru Legacy
4.Ford Mondeo
5.Honda Accord
6.Toyota Avensis
7.Kia Ceed
8.Saab 9-3 lub 9-5
Wszystkie auta z silnikiem 2.0.Odrzucilem niemieckie w wyniku wczesniejszej sugesti moda.Ktore z tych polecacie?
gutierez
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: audi a4 b5
Silnik: 1.8 125 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Kwi 2014, 12:49

Wszystkie są fajne. Ja bym odrzucił C5 mimo swoich zalet po prostu nie ufam francuskim autom.
Ogólnie najlepiej szukać i kupić takie które bedzie w najlepszym stanie dobrze ze nie ograniczasz sie do jednej marki.
Jak masz możliwość popatrz, przejedz sie kilkoma z nich i bedzie wszystko jasne.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Kwi 2014, 12:55

Akurat na C5 stawiam,tez nie ufalem francuzom,ale czytajac opinie posiadaczy chyba cos polepszylo sie w jakosci tych aut.Parcia na zakup nie mam,bo moja a4 jeszcze daje rade.Ale w koncu cos trzeba wybrac :)
gutierez
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: audi a4 b5
Silnik: 1.8 125 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Kwi 2014, 13:12

Jak ma byc LPG to jak dla mnie Honda accord a potem dlugo dlugo nic...

Jesli nie lpg to mondeo i c5 postawilbym wyzej (nowe, udane konstrukcje), a jak bys dorzucil z 5 tysi to na szczycie bylaby 2. generacja mazdy 6.

Ale z tego co mi sie obijalo o uszy ani 2.0 w mondeo mk 4, ani w mazdzie nie sa dobra opcja pod lpg, a c5 chyba nawet 2.0 nie ma, a to co ma to chyba na wtrysku bezposrednim.

ps ale poprzedni accord w kombi wg mnie brzydko wyglada, co innego sedan.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

29 Kwi 2014, 14:15

Nom. Accord jak trumno-wóz w kombi wygląda :) Ten po liftowy juz znacznie lepiej.
Mazda 6 w tym budżecie spokojnie bedzie po lift. Wyglada bardzo dobrze w kombi.
Silniki jak najbardziej współpracują z LPG trzeba dac dobre wtryski np Matrixy to samo tyczy sie Hondy.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Kwi 2014, 14:27

Mondeo jeśli pod gaz to 2.5, z 2.0 to bywa różnie choć jednostka bez gazu udana. Ode mnie Saab 93 . Części mechaniczne tanie bo wspólne z Vectrą :wink:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

29 Kwi 2014, 14:40

Z 35 tys to spokojnie bedzie swiezo sprowadzona "igła" w dieslu.
Porzadnej benzynki < 40tysi nie dostanie (mowimy o aucie z 2008 roku...).

Mazdy 6 jezdza z lpg, ale spora czesc oszczednosci idzie na czestsza regulacje luzow zaworowych.
W accordzie tez zdaje sie trzeba to robic, ale w kazdym silniku wiaze sie to innym kosztem robocizny (w skrajnych przypadkach trzeba wyjmowac silnik).
Nie wiem jaka jest roznica miedzy mazda a honda, ale spotkalem sie kilka razy z negatywnymi opiniami na temat dodatkowych kosztow w mazdzie z lpg.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

29 Kwi 2014, 14:58

Zawory trzeba regulowac po pewnym czasie nawet jak sie jezdzi na Pb. Na LPG czesciej co 40tys km w japońcach. Jak nie ma hydrauliki oczywiście...a ta uświadczysz nie za czesto.
W paru autach dosłownie jest.
Tu masz fotki z montazu http://lpg-forum.pl/post420271.html?hilit=mazda#p420271
Co do regulacji to ważne, aby sprawdzić, skontrolować nie ma reguły, ze bedzie co regulować.
Np u mnie po 140tys km przebiegu w Ody zaworki są ok nic nie trzeba było ruszac. Regulacja na śrubke. Zobaczymy jak bedzie na lpg.

Rzeczywiście za 35tys pln same igły w dieslu...
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Kwi 2014, 15:55

No ja kiedys na forum mazdy czytalem, ze tam przy kazdej wymianie oleju (15-20 tys) sprawdzaja luzy przy lpg. Na pb 3-4 razy rzadziej. Glowna roznica taka ze na pb jak cos nie tak to mozesz jezdzic bez wiekszych konsekwencji, a na lpg zawory duzo szybciej sie posypia jak luz bedzie nieodpowiedni i np po 60 tys km glowica juz tylko do wymiany sie moze nadawac (w skrajnych przypadkach).
Ale masz racje ze coraz mniej juz silnikow gdzie jest to bezobslugowo zalatwione, niestety. Wiec to nie moze byc decydujace kryterium ws montazu lpg. Tak wiec mondeo moze tez przedwczesnie skreslilem (dokladnie z tego powodu co mazde, choc przy mazdzie dochodzi tez cena poza budzetem)
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

29 Kwi 2014, 16:17

Jesli idzie o mazde to wiem,ze jest to bardzo dobre auto.Silnik na lancuchu rozrzadu,bez dwumasy,wysoka bezawaryjnosc.Problemem jest rdza,ktora pojawia sie nie tylko na oslawionych nadkolach,ale i na slupkach podszybia,na dachu.Sprawdzalem wiele aut z neta i wiekszosc miala z tym problem.Jesli idzie o LPG w mazdzie to wszystko kwestia gazownika,temat opisany na mazdaspeed,wiec raczej nie ma problemu.Do C5 tez mozna zakladac,pisalem dzis do dobrego zakladu w Lodzi i polecili mi 3 instalacje IV generacji od 2900 do 3600 pln.
gutierez
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: audi a4 b5
Silnik: 1.8 125 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Kwi 2014, 19:20

W Łodzi polecam Kołomax. Do R4 2.0 ok 140KM da sie założyć dobra instalacje za 2900zł.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004