Auto 20 000

22 Cze 2018, 14:51

Przyszła pora aby zakupić autko Budżet mam 20 000 na same auto +/- Chciałbym się was poradzić ponieważ jestem zielony w temacie. Wymagania mam następujące: Mało awaryjne autko czyli w miarę niskie koszty utrzymania, manual, silnik benzynowy o nie dużej pojemności powiedzmy do 2.0, nadwozie hatchback sedal coupe lub coś podobnego byle nie kombi, rocznik myślę że przynajmniej 2005, odcinki jakie będę pokonywać to około 15km w jedną stronę czasami jakieś dłuższe trasy. Auta które przykuły moją uwagę :
Toyota Corolla Seria
Toyota Avensis II
Volvo S40 II
Opel Vectra C
Volkswagen Golf V
Seat Leon II
Ford Mondeo Mk3/4 Warto kupić 4 czy raczej będzie to szrot w tej cenie?
Ford Focus Mk2
Audi A3 8P
BMW Seria 3 E90 Bardzo mi się podoba jednakże ponoć koszty utrzymania są dosyć wysokie. Jak wygląda to na chwilę obecną ?
Co na pewno odrzucić ? Pewnie te audi i bmw? mógłby ktoś doradzić ?
Paniek65
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2016
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: RRR
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Cze 2018, 18:19

uppppp
Paniek65
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2016
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: RRR
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Cze 2018, 19:07

Paniek65 napisał(a):Toyota Corolla


spoko

Paniek65 napisał(a):Toyota Avensis II


niby spoko ale jakieś silniki 1.8 chlały olej, jakieś 2.0 jest na bezpośrednim wtrysku czy coś, musisz doczytać bo nie wiem dokładnie

Paniek65 napisał(a):Opel Vectra C


Spoko, unikaj silnika 2.2/155

Paniek65 napisał(a):Seat Leon II


Ok ale jedyny, bezproblemowy silnik to 1.6/102, golf to samo, a3 to samo

Paniek65 napisał(a):Ford Mondeo Mk3/4


4 będzie ulepem, w 3 najlepiej wybrać 2.5 V6 - sprawdzony silnik mazdy i bez problemu przyjmie ewentualne lpg (w mniejszych instalacja będzie wymagała więcej uwagi i kasy)

Paniek65 napisał(a):Ford Focus Mk2


Spoko, technicznie to samo co s40

Paniek65 napisał(a):BMW Seria 3 E90


Takie absolutne minimum do szukania e90 w benzyniaku, żeby nie kupisz przystanku to 25k

Najniższe koszty z tego co podałeś to prawdopodobnie vectra 1.8
Jeśli może być "coupe" to popatrzyłbym w stronę astry gtc, chociaż trochę ciekawsze z zewnątrz
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Cze 2018, 09:22

Zostanę przy tych :
Toyota Corolla Seria e12
Volvo S40 II
Opel Vectra C
Toyota Avensis II -Czyli najtańsza wersja do utrzymania to 1.6? Rozumiem że koszty utrzymania 1.8 i 2.0 będą wyższe ale czy jakoś drastycznie czy się nie bać i można spokojnie brać?
Jakieś uwagi jeszcze na temamt opla volvo lub toyoty?
@Invi
Paniek65
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2016
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: RRR
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2018, 09:41

1.6 do AVE za słabe i problematyczne przy odsprzedaży więc brałbym wersje 1.8/2.0
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

23 Cze 2018, 09:46

Jeszcze jakieś porady?
Paniek65
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2016
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: RRR
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2018, 09:50

S40 II fajne auto, na płycie focusa 2 , więc dobre zawieszenie, dobre blachy,
Tylko też problem z dobrym silnikiem
Ewentualnie iść na kompromis i 1.8 benz.
Ale chyba i tak już to lepsze jak FSI
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

23 Cze 2018, 09:58

@andrewb25 Jakie problemy z tym silnikiem w volvo? Dużo osób sobię chwali benzynę więc w czym problem? Chyba wezmę ta vectrę lub volvo :)
Paniek65
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2016
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: RRR
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2018, 12:10

uppppp
Paniek65
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2016
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: RRR
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2018, 12:17

1.8 benz. 125KM silnik forda na łańcuchu, ogólnie OK. ale miał słabe pierścienie , lubiał palić olej...przy przebiegach 250-300 tys. często też problem z pękającymi zaworami-wypalały się...pozatym silnik jak najbardziej OK, można te rzeczy naprawić (2-3 tys) i zrobi kolejne 250-300 tys.
Silnik popularny, stosowany w fordzie, mazdzie, volvo.
Dodam jeszcze że trzeba co jakiś czas regulować luzy zaworowe. (ręcznie) Ponieważ nie ma hydrualicznej samoregulacji, z czym się to wiąże -poczytaj.
Był jeszcze 1.6 ale chyba troche za słaby
2.0 był OK ale prawie nie-osiągalny
Najtrwalsze jednostki to 5-cylindrowe konstrukcje Volvo 2.4 2.5 ale znajdź takiego co nie ma pół miliona

Ewentualnie coś z diesli 1.6 HDI i 2.0 HDI konstrukcje PSA -Trwałe jednostki, tylko znajdź zadbany egzemplarz...20 000zł może nie wystarczyć.
Ja miałem kilka/kilkanaście egzemplarzy w swojej ofercie i sprzedawałem dużo powyżej 20 000zł

Auto jako Model jak najbardziej mogę zarekomendować do zakupu.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie