Auto 20-25tys 2010r+

Auto 20-25tys 2010r+

18 Lut 2019, 15:39

Witam serdecznie forumowiczów. Ostatnio dość mocno zacząłem się zastanawiać nad zmianą auta z racji powiększenia się rodziny. Obecnie posiadam Forda Focusa MK2 1.6 Hatchback benzyna+LPG.
W grę wchodzi kombi ew. minivan. Budżet 20-25tys. Rocznik - nie wiem czy jest to możliwe, aby coś godnego uwagi znaleźć po 2010 roku.
Zależy mi na tym aby auto było możliwie niedrogie w eksploatacji. Przeważnie pokonywane trasy na odcinkach 30-60 km (autostrady). Rocznie ok +10tys km. Zastanawiałem się nad tym czy nie przesiąść się na Dieselka z racji pokonywanych dystansów i z uwagi na negatywne opinie dotyczące młodych silników benzynowych połączonych z instalacją gazową.

Dużo szukałem i czytałem, jednak doświadczenia i wiedza nabyta poprzez użytkowanie jest bezcenna, dlatego zwracam się z prośbą do Was o pomoc.

Coraz więcej ludzi przekonuje mnie do silnika Diesela. Pod lupę brałem już m.in Opla Astrę J z silnikiem 1.6 CDTi (z uwagi na ekonomiczność), jednak dobiegające głosy o padającej dwumasie i wtryskach troszeczkę mnie odstraszyły. Obecnie myślę o KIA Ceed 1.6 CRDI 116 KM. Czy warto pchać się w Diesela w moim wypadku? Czy szukać benzyny + LPG. Chociaż chyba koszta jakie mogą generować usterki silnika w przypadku obu zestawów (LPG i Diesel) są porównywalne.

Proszę o radę i z góry dziękuję
math890
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 18 Lut 2019, 12:51

Re: Auto 20-25tys 2010r+

18 Lut 2019, 19:26

math890 napisał(a):Coraz więcej ludzi przekonuje mnie do silnika Diesela. Pod lupę brałem już m.in Opla Astrę J z silnikiem 1.6 CDTi (z uwagi na ekonomiczność), jednak dobiegające głosy o padającej dwumasie i wtryskach troszeczkę mnie odstraszyły. Obecnie myślę o KIA Ceed 1.6 CRDI 116 KM. Czy warto pchać się w Diesela w moim wypadku?


Wymiana dwumasy, wtrysków czy regeneracja turbo to nie awarie. To zwykłe wymiany eksploatacyjne jak klocki hamulcowe tylko z reguły występują rzadziej. W każdym aucie prędzej czy później te elementy będą do wymiany, a przebieg, przy którym to nastąpi zależy od sposobu użytkowania.

math890 napisał(a): Czy szukać benzyny + LPG. Chociaż chyba koszta jakie mogą generować usterki silnika w przypadku obu zestawów (LPG i Diesel) są porównywalne.


Jeżeli chcesz ładować gaz to auta z biturbo i bezpośrednim wtryskiem to może i będą podobne. Jednak w przypadku względnie prostego silnika po prostu nie ma się co popsuć.

Inna sprawa, że mając 25k jakiegoś wielkiego skoku względem focusa 2 nie poczujesz.
Budżet na astrę bardzo biedny, nie kupisz auta bez wkładu.
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4287
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najlepsza taksówka na świecie? Hybryda! Najlepsza taksówka na świecie? Hybryda!
    Był czas, gdy w Polsce, Niemczech i wielu innych krajach Europy na ulicach dominowały taksówki z silnikami Diesla, a jednym z najczęściej wybieranych samochodów był Mercedes W124. Dziś taksówkarze na ...
    Audi Urban Concept Spyder - samochód studyjny Audi Urban Concept Spyder - samochód studyjny
    Samochód studyjny Audi Urban Concept Spyder, gwiazda Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w 2011 r. we Frankfurcie, stanowi konkretną propozycję dla mobilności jutra. W swoich założeniach przeznaczony jest dla nowoczesnego ...

  •