Auto 20-25tys 2010r+

Auto 20-25tys 2010r+

18 Lut 2019, 15:39

Witam serdecznie forumowiczów. Ostatnio dość mocno zacząłem się zastanawiać nad zmianą auta z racji powiększenia się rodziny. Obecnie posiadam Forda Focusa MK2 1.6 Hatchback benzyna+LPG.
W grę wchodzi kombi ew. minivan. Budżet 20-25tys. Rocznik - nie wiem czy jest to możliwe, aby coś godnego uwagi znaleźć po 2010 roku.
Zależy mi na tym aby auto było możliwie niedrogie w eksploatacji. Przeważnie pokonywane trasy na odcinkach 30-60 km (autostrady). Rocznie ok +10tys km. Zastanawiałem się nad tym czy nie przesiąść się na Dieselka z racji pokonywanych dystansów i z uwagi na negatywne opinie dotyczące młodych silników benzynowych połączonych z instalacją gazową.

Dużo szukałem i czytałem, jednak doświadczenia i wiedza nabyta poprzez użytkowanie jest bezcenna, dlatego zwracam się z prośbą do Was o pomoc.

Coraz więcej ludzi przekonuje mnie do silnika Diesela. Pod lupę brałem już m.in Opla Astrę J z silnikiem 1.6 CDTi (z uwagi na ekonomiczność), jednak dobiegające głosy o padającej dwumasie i wtryskach troszeczkę mnie odstraszyły. Obecnie myślę o KIA Ceed 1.6 CRDI 116 KM. Czy warto pchać się w Diesela w moim wypadku? Czy szukać benzyny + LPG. Chociaż chyba koszta jakie mogą generować usterki silnika w przypadku obu zestawów (LPG i Diesel) są porównywalne.

Proszę o radę i z góry dziękuję
math890
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 18 Lut 2019, 12:51

Re: Auto 20-25tys 2010r+

18 Lut 2019, 19:26

math890 napisał(a):Coraz więcej ludzi przekonuje mnie do silnika Diesela. Pod lupę brałem już m.in Opla Astrę J z silnikiem 1.6 CDTi (z uwagi na ekonomiczność), jednak dobiegające głosy o padającej dwumasie i wtryskach troszeczkę mnie odstraszyły. Obecnie myślę o KIA Ceed 1.6 CRDI 116 KM. Czy warto pchać się w Diesela w moim wypadku?


Wymiana dwumasy, wtrysków czy regeneracja turbo to nie awarie. To zwykłe wymiany eksploatacyjne jak klocki hamulcowe tylko z reguły występują rzadziej. W każdym aucie prędzej czy później te elementy będą do wymiany, a przebieg, przy którym to nastąpi zależy od sposobu użytkowania.

math890 napisał(a): Czy szukać benzyny + LPG. Chociaż chyba koszta jakie mogą generować usterki silnika w przypadku obu zestawów (LPG i Diesel) są porównywalne.


Jeżeli chcesz ładować gaz to auta z biturbo i bezpośrednim wtryskiem to może i będą podobne. Jednak w przypadku względnie prostego silnika po prostu nie ma się co popsuć.

Inna sprawa, że mając 25k jakiegoś wielkiego skoku względem focusa 2 nie poczujesz.
Budżet na astrę bardzo biedny, nie kupisz auta bez wkładu.
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4442
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie blokuj skrzyżowania i pasów Nie blokuj skrzyżowania i pasów
    Skrzyżowanie zablokowane przez samochód, który nie zdążył przez nie przejechać np. przed zmianą świateł, to częsty widok. Perspektywa mandatu nie zawsze wystarczy, by zapobiegać takim zachowaniom kierowców. ...
    Saab 96 V4 Rally Saab 96 V4 Rally
    Saab 96 V4 Rally z początku lat siedemdziesiątych, jest oryginalnym pojazdem rajdowym zakupionym przypuszczalnie przez prywatny zespół rajdowy lub prywatnego kierowcę rajdowego. Samochód ten posiadał czarne ...

  •