Auto 20-25tys 2010r+

18 Lut 2019, 15:39

Witam serdecznie forumowiczów. Ostatnio dość mocno zacząłem się zastanawiać nad zmianą auta z racji powiększenia się rodziny. Obecnie posiadam Forda Focusa MK2 1.6 Hatchback benzyna+LPG.
W grę wchodzi kombi ew. minivan. Budżet 20-25tys. Rocznik - nie wiem czy jest to możliwe, aby coś godnego uwagi znaleźć po 2010 roku.
Zależy mi na tym aby auto było możliwie niedrogie w eksploatacji. Przeważnie pokonywane trasy na odcinkach 30-60 km (autostrady). Rocznie ok +10tys km. Zastanawiałem się nad tym czy nie przesiąść się na Dieselka z racji pokonywanych dystansów i z uwagi na negatywne opinie dotyczące młodych silników benzynowych połączonych z instalacją gazową.

Dużo szukałem i czytałem, jednak doświadczenia i wiedza nabyta poprzez użytkowanie jest bezcenna, dlatego zwracam się z prośbą do Was o pomoc.

Coraz więcej ludzi przekonuje mnie do silnika Diesela. Pod lupę brałem już m.in Opla Astrę J z silnikiem 1.6 CDTi (z uwagi na ekonomiczność), jednak dobiegające głosy o padającej dwumasie i wtryskach troszeczkę mnie odstraszyły. Obecnie myślę o KIA Ceed 1.6 CRDI 116 KM. Czy warto pchać się w Diesela w moim wypadku? Czy szukać benzyny + LPG. Chociaż chyba koszta jakie mogą generować usterki silnika w przypadku obu zestawów (LPG i Diesel) są porównywalne.

Proszę o radę i z góry dziękuję
math890
Obserwowany
 
Posty: 1

18 Lut 2019, 19:26

math890 napisał(a):Coraz więcej ludzi przekonuje mnie do silnika Diesela. Pod lupę brałem już m.in Opla Astrę J z silnikiem 1.6 CDTi (z uwagi na ekonomiczność), jednak dobiegające głosy o padającej dwumasie i wtryskach troszeczkę mnie odstraszyły. Obecnie myślę o KIA Ceed 1.6 CRDI 116 KM. Czy warto pchać się w Diesela w moim wypadku?


Wymiana dwumasy, wtrysków czy regeneracja turbo to nie awarie. To zwykłe wymiany eksploatacyjne jak klocki hamulcowe tylko z reguły występują rzadziej. W każdym aucie prędzej czy później te elementy będą do wymiany, a przebieg, przy którym to nastąpi zależy od sposobu użytkowania.

math890 napisał(a): Czy szukać benzyny + LPG. Chociaż chyba koszta jakie mogą generować usterki silnika w przypadku obu zestawów (LPG i Diesel) są porównywalne.


Jeżeli chcesz ładować gaz to auta z biturbo i bezpośrednim wtryskiem to może i będą podobne. Jednak w przypadku względnie prostego silnika po prostu nie ma się co popsuć.

Inna sprawa, że mając 25k jakiegoś wielkiego skoku względem focusa 2 nie poczujesz.
Budżet na astrę bardzo biedny, nie kupisz auta bez wkładu.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zużycie paliwa na biegu jałowym
    Ile spala przeciętnie osobowe auto podczas pracy silnika na wolnych obrotach? Wiadomo, że różnice między ciepłym, a zimnym silnikiem są spore, więc przyjmijmy że silnik nagrzany jest do 90 stopni. Czasami lubię zostawić ...