Auto 20-25tys 2010r+

18 Lut 2019, 15:39

Witam serdecznie forumowiczów. Ostatnio dość mocno zacząłem się zastanawiać nad zmianą auta z racji powiększenia się rodziny. Obecnie posiadam Forda Focusa MK2 1.6 Hatchback benzyna+LPG.
W grę wchodzi kombi ew. minivan. Budżet 20-25tys. Rocznik - nie wiem czy jest to możliwe, aby coś godnego uwagi znaleźć po 2010 roku.
Zależy mi na tym aby auto było możliwie niedrogie w eksploatacji. Przeważnie pokonywane trasy na odcinkach 30-60 km (autostrady). Rocznie ok +10tys km. Zastanawiałem się nad tym czy nie przesiąść się na Dieselka z racji pokonywanych dystansów i z uwagi na negatywne opinie dotyczące młodych silników benzynowych połączonych z instalacją gazową.

Dużo szukałem i czytałem, jednak doświadczenia i wiedza nabyta poprzez użytkowanie jest bezcenna, dlatego zwracam się z prośbą do Was o pomoc.

Coraz więcej ludzi przekonuje mnie do silnika Diesela. Pod lupę brałem już m.in Opla Astrę J z silnikiem 1.6 CDTi (z uwagi na ekonomiczność), jednak dobiegające głosy o padającej dwumasie i wtryskach troszeczkę mnie odstraszyły. Obecnie myślę o KIA Ceed 1.6 CRDI 116 KM. Czy warto pchać się w Diesela w moim wypadku? Czy szukać benzyny + LPG. Chociaż chyba koszta jakie mogą generować usterki silnika w przypadku obu zestawów (LPG i Diesel) są porównywalne.

Proszę o radę i z góry dziękuję
math890
Obserwowany
 
Posty: 1

18 Lut 2019, 19:26

math890 napisał(a):Coraz więcej ludzi przekonuje mnie do silnika Diesela. Pod lupę brałem już m.in Opla Astrę J z silnikiem 1.6 CDTi (z uwagi na ekonomiczność), jednak dobiegające głosy o padającej dwumasie i wtryskach troszeczkę mnie odstraszyły. Obecnie myślę o KIA Ceed 1.6 CRDI 116 KM. Czy warto pchać się w Diesela w moim wypadku?


Wymiana dwumasy, wtrysków czy regeneracja turbo to nie awarie. To zwykłe wymiany eksploatacyjne jak klocki hamulcowe tylko z reguły występują rzadziej. W każdym aucie prędzej czy później te elementy będą do wymiany, a przebieg, przy którym to nastąpi zależy od sposobu użytkowania.

math890 napisał(a): Czy szukać benzyny + LPG. Chociaż chyba koszta jakie mogą generować usterki silnika w przypadku obu zestawów (LPG i Diesel) są porównywalne.


Jeżeli chcesz ładować gaz to auta z biturbo i bezpośrednim wtryskiem to może i będą podobne. Jednak w przypadku względnie prostego silnika po prostu nie ma się co popsuć.

Inna sprawa, że mając 25k jakiegoś wielkiego skoku względem focusa 2 nie poczujesz.
Budżet na astrę bardzo biedny, nie kupisz auta bez wkładu.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...
    Korytarz życia i jazda na suwak już obowiązuje!
    Przypominamy wszystkim kierowcom, że od 6 grudnia 2019 weszły w życie nowe przepisy dotyczące jazdy na suwak oraz tworzenia korytarza życia. Reguluje to ustawa z dnia 16 października 2019 roku o zmianie ustawy Prawo ...