Auto Diesel <25tyś złotych Vw Peg ?

06 Sty 2012, 14:51

Witam
Przymierzam się do zakupu auta,interesuje się obecnie
-Peugeot 307 FL 05< HDI 1.6/2.0
-Peugeot 207 HDI
-VW Golf V TDI
-VW Polo TDI
Moc cos kolo 100km.
Czy ktoś miał do czynienia z tymi modelami i może naprowadzić mnie na odpowiedni wybór?
Mam do wydania max 25k zł.
Nie interesują mnie wypowiedzi fanboy-ów lub stereotypy lecz konkretne informacje od ludzi co znają dane auto nie tylko z obrazka.
Z góry dziękuje :)
mates6630
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 15 01 1991
Auto: S.Swift/P.206

06 Sty 2012, 14:56

Tylko po co placic 25k zl za auto ktore ma silnik na pompowtryskiwaczach? Ani to trwale, ani wysokiej kultury pracy to nie ma.

Brakuje ci na Bravo II JTD z poczatku produkcji z 2-3k zl, ale moze by cos znalazl na upartego. Duzo lepszy silnik od TDI na PD.
Focusa II kupisz spokojnie z 2,0 TDCI majac 25k zl.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

06 Sty 2012, 15:04

Poszukaj czegoś z 1.6 HDI 90KM.
Rekordowo oszczędny silnik, niezła kultura pracy i świetna jak na tę moc elastyczność(lepsza niż w 105KM TDI).
A w przypadku używanego auta zaletą na pewno będzie brak filtra cząstek stałych i turbiny ze zmienną geometrią.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2012, 16:15

1.9 tdi polecam,udane silniki,oszczędne i trwałe ;)
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)

06 Sty 2012, 16:25

co do 307 to sasiąd miał takiego w dieslu jeszcze przed liftem ale nie pamiętam w jakim wariancie mocy - był z niego bardzo zadowolony do tego stopnia, że teraz jeździ 308
z kolei moi znajomi z Hiszpani mają 307 2,0HDi/140KM (też przed liftem) i którejś podróży do Polski siadła im elektryka na autostradzie i jedną noc musieli spędzić w hotelu oczekując na naprawe (jakiś błąd komputera pokładowego)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Sty 2012, 16:27

polo i 207 są za małe , golf miał zle silniki 2.0 TDI a 1.9 miał 105 koni i był na pompowtrysku ...

wygrywa hdi w 307 pod warunkiem że 2.0 w innym wypadku 1.9 TDI w golfie

co do pompowtrysku to są juz tak rozpracowane przez mechaników i tunerów ze można je spokojnie regenerować

generalnie lepsze PD jak common raily biorąc pod uwage regeneracje... gorsze PD pod względem kultury pracy , lepsze PD do zwiększania mocy silnika ... dostępne są wtryski uzywane w dobrej cenie jak i hybrydowe

jesli szukasz auta do 25 tysiecy w dieslu bo masz bardzo duzo jezdzić to kup golfa IV z ostatnich lat produkcji i albo ASZ 131 koni albo 150 i rób program na 170-190 koni golf iv jest duzo bardziej bezproblemowy wiec na roczne przebiegi typu 50 tyś km możesz go spokojnie kupić

mając 25 tysięcy możesz rozważyć jeszcze bmw 320d e46 z 136 konnym silnikiem na pompie rotacyjnej VP lub 320d CR po liftingu o mocy 150 koni

ewentualnie ostatnie roczniki audi a3 1.9 ASZ 131 koni + program na 170

a te wszystkie 1.6HDI jak i 1.4 - 1.6 TDi , 1.5 DCI to są taczkowozy , nie mylić z samochodem
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moc zamknięta w żelu
    Pierwsze powstały jeszcze w połowie ubiegłego wieku. Obecnie znajdują coraz szersze zastosowanie także jako akumulatory samochodowe. Choć po dziś dzień niektórzy nie potrafią sobie wyobrazić elektrolitu w innej postaci ...

06 Sty 2012, 17:05

Te 1.6 HDI, 1.6TDI i inne nowoczesne diesle o zbliżonej mają lepsze własności i są bardziej efektywne niż 2 litrowe diesle na CR sprzed 10 lat, o większej oszczędności już nie wspomnę.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2012, 17:41

Jeśli chodzi o wybór według najładniejszych to wybrał bym 307 po lifcie lecz golf 5 tez niczego sobie a i niby solidny(choć to stereotyp).
Golfa 4 nie biorę pod uwagę bo wole coś świeżego jak już mam wydać tyle pieniędzy.
Większość czasu będę jeździć sam wiec nie wiem czy 207/polo będą za małe...
Interesuje mnie oszczędna i bezproblemowa jazda więc może być nawet te 1.6 z 90km.
Orientuję się jak to jest z 307 jakiego modelu szukać a jak to jest z golfem na co zawracać uwagę ?
w częściach silnik itp.
mates6630
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 15 01 1991
Auto: S.Swift/P.206

06 Sty 2012, 21:12

Golf V jest samochdem bardzo udanym (i to nie sa stereotypy),góruje w rankingach niezawodnosci,jednak za 25 tys to może być szmelc
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)

07 Sty 2012, 18:00

A na co zwrócić uwagę przy oględzinach takiego golfa V ? co tam się psuje albo jak rozpoznać naprawę?
mates6630
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 15 01 1991
Auto: S.Swift/P.206

09 Sty 2012, 10:40

w firmie w której pracuje mam okazje przejechać się prawie kazdym samochodem poza jakimis np porshe czy bmw 7 i stwierdzaja u nas wszyscy ze jak ma byc diesel gnojek - czyli ze mały to yaris d4d 90 konny

bo robi robote ... i sie nie psuje , mowie to jako przedstawiciel handlowy ale nie toyoty :)

a jednostke HDI kojaze z xsary picasso słuzbowego 2005 rok , 110 koni

jesli chodzi o jazde 0 atrakcji , spalanie równiez szału nie robi bo 6.5 w trasie przy spokojnej jezdzie to ja nie rozumiem ale za to auto świetne jesli chodzi o wysokosc , wygode i prowadzenie , moze jedynie ta deska rozdzielcza ,,, no i przykro sie robi jak widac odbicie auta np w innym aucie co prawda auto nie było duzo jezdzone , ma 300 tyśięcy przebiegu ... czyli mniej wiecej jak te z allegro z przebiegiem 100 tysiecy ten silnik miałby prawo bytu jakbyśmy mieli sieć autostrad
w przypadku gdy wyprzedzać możemy jedynie na przerywanej to ,,, strach
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

09 Sty 2012, 20:29

Jeśli ktoś posiada taką wiedzę to nadal oczekuje odpowiedzi na moje pytanie 2 posty wyżej żeby nie powtarzać posta :)
mates6630
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 15 01 1991
Auto: S.Swift/P.206

09 Sty 2012, 20:40

Na co uwage zwracac? Silnik i skrzynia biegow, potem zawieszenie, a na koncu na pierdolki typu nie otwierajace czy zamykajace sie drzwi centralnym i itp, bo takie pierdolki zrobisz tanio, lub nawet sam, a remont silnika czy skrzyni biegow jest dosc kosztowny, wymiana 1 czy 2 wahaczy to tez nie jest jakis duzy koszt, czy tam amortyzatorow.

Blacharka jakies wgniecenia czy rysy plytkie, tak ze nic nie gnije to tez nie problem, mozna z tym jezdzic, zreszta tanio to zrobisz.

No i srodek zeby tez jakos wygladal, w autko za 25k zl o takij jakim mowa tutaj, nic nie powinno byc powycierane, fotel, kierownica, pedala, maja wygladac jak w nowym aucie. 200K km przebiegu, w wiekszosci przypadkach jak ktos o auto dbal, to wyglada prawie ze jak nowe w srodku.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

15 Sty 2012, 15:31

Jak tak oglądam to rzadko który golf V spełnia moje oczekiwania za 25k szczególnie ze boje się aut bitych.Za to widze ze 307-mka nie bita jest do dostania spokojnie.Czy moje obawy są słuszne ?
mates6630
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 15 01 1991
Auto: S.Swift/P.206

15 Sty 2012, 15:39

Jak najbardziej.
Wynika to z tego, że 307 było tańsze na wejściu, nowa 307 1.6HDI kosztowała w Polskim salonie w wersji z przyzwoitym wyposażeniem ~60tys. zł.
Za porównywalnego Golfa trzeba było zapłacić 10-15tys. zł więcej.
Z tego powodu 307 na rynku wtórnym są tańsze.
Możesz nawet pokusić się o auto z gwarancją np: http://uzywanygwarantowany.pl/osobowy_s ... lish&z3r=7
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000