Auto do 15 tys

Auto do 15 tys

31 Sie 2014, 21:04

Witam. Poszukuje samochodu do kwoty 15 tys. Chodzi mi o ekonomie jazdy ponieważ nie zarabiam kroci więc nie chce przeznaczać całej wypłaty na paliwo, a pieniadze ciezko odkładałem, fajinie jakby samochód też miał w miare sensowne osiągi ponieważ sporo do tej pory jezdziłem na trasie, gdzie jezdzi pełno tirów. W gre wchodzi diesel na zwykłej pompie lub beznynka np.11tys+gaz sekwencja za 4tys, lecz samochód bedzie uzytkowany nie tylko przeze mnie, ale tez przez rodzicow i siostre+jej bobasek :) (ale rzadziej, głownie ja). Ogólnie rodzina boi się sekwencji w samochodzie, boja się, że przez gaz wybuchnę jeśli ktoś we mnie uderzy lub po prostu, ze wybuchne hehhehe :D, nie wiem ile jest prawdy z gazem w samochodzie, ale ja sie ogolnie nie boje, boje sie o rodzine bo nie chce zeby cokolwiek im sie stalo. Co do diesla: dwuwumas mi nie przeszkadza, najważniejsze aby miał zwykła pompe zamiast pompowtrysków. Ma to bys samochód dla młodej osoby, najlepiej jakiś sedan lub hatchback (wykluczam golfy, jezdzilem kumpla i jest niewygodny dla mnie).
Jeśli chodzi o wybór diesla to jestem w tym ciemny (tzn. nie znam konkretnie prawie zadnych modeli na zwyklej pompie oprocz Golfa iv 90km i Seata Leona 90km).
Proszę o pomoc i porady, bo sam się już trochę pogubiłem z wyborem.
Za jakąkolwiek pomoc dziękuję.
Pozdrawiam.
szymek95
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 31 Sie 2014, 20:44
Auto: Nie mam własnego

Re: Auto do 15 tys

31 Sie 2014, 21:26

A samochodzik będzie używany w trasie w mieście??? Bo nie do końca wyłapałem :wink:. Na pierwszą myśl -> trasa, Sensowne osiągi, LPG -> przyszło mi bmw e36 z r6 :mrgreen:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Auto do 15 tys

31 Sie 2014, 21:33

Autko głównie w trase ok 70% oraz miasto 30%. Tylko czy w Polsce znajde w miare sensowne BMW w tej cenie w benzynie+zalozenie lpg, lub juz z sekwencją? Czy zimą dobre kapcie dla BMW, które ma rwd starczą do bezpiecznej jazdy? Jeśli tak to jakiego silnika w tej kwocie szukac szukać? Myśle, że odpada 2.0, pali tyle samo co 2.5, a osiagi ciut gorsze.
Chodzi mi też o to, żeby samochód miał ciut wyższe zawieszenie, ponieważ zimą mam do przebycia ok 3km po nieciekawej drodze (np. Astra Bertone przy normalnym nie obnizanym zawieszeniu jechała normalnie, miło, tak samo Lanos i zwykła Astra II w hatchbacku), ale wysokosc zawieszenia chyba mógłbym wyregulować u mechanika przy pomocy odpowiednich amortyzatorów oraz sprzeżyn?
szymek95
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 31 Sie 2014, 20:44
Auto: Nie mam własnego

Re: Auto do 15 tys

31 Sie 2014, 21:51

szymek95 napisał(a):Autko głównie w trase ok 70% oraz miasto 30%. Tylko czy w Polsce znajde w miare sensowne BMW w tej cenie w benzynie+zalozenie lpg, lub juz z sekwencją? Czy zimą dobre kapcie dla BMW, które ma rwd starczą do bezpiecznej jazdy? Jeśli tak to jakiego silnika w tej kwocie szukac szukać? Myśle, że odpada 2.0, pali tyle samo co 2.5, a osiagi ciut gorsze.


O silnikach widzę wiesz wystarczająco :). R4 Sobie raczej odpuść bo po prostu słabo jadę, chyba że znajdziesz ładną sztukę is/ti. Różnice w spalaniu silników R6 (od 2.0 w górę) są śmieszne, a w osiągach bardzo odczuwalne. Dobre kapcie jak najbardziej wystarczą do bezpiecznej jazdy pod warunkiem że jedzie się odpowiedzialnie. Jadąc nieodpowiedzialnie to nawet fiatem 126 na toyo r888 przy 40 stopniach i pełnym słońcu można stwarzać niebezpieczeństwo... A pro po w miarę sensownego BMW -> Tak ale ten samochód jest o tyle magiczny że na rynku widnieją różne cuda, ale jak trafisz dobrą sztukę to zdecydowanie nie pożałujesz.

Jest też oczywiście całe grono innych porządnych samochodów w tym budżecie, ja od siebie podrzucam E36 jak coś to pytaj. Koledzy na bank podrzucą jeszcze parę ale myślę że już jutro :ok:.

Poszukaj Sedan'a lub Compacta... 318is, 318ti, 323ti, 323i, 325i jakbyś trafił.

Aha, budżet jest ok, prędzej martwił bym się o stan... Ale dla chcącego nic trudnego, to też nie jest tak jak myśli wiele osób, że na tym rynku są same trupy BMW e36.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Auto do 15 tys

01 Wrz 2014, 14:44

Poszukaj Mondeo Mk3 z zainstalowaną już instalacją LPG. Za około 15 tysięcy dostaniesz przedlifta z dobrym pod gaz silnikiem 2.5 v6.
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Auto do 15 tys

01 Wrz 2014, 14:51

Ja zaproponuje Mercedesa W203 lub Citroena C5 I.
Wiktor44
Początkujący
 
Posty: 154
Rejestracja: 12 Sie 2014, 17:24
Prawo jazdy od: 12 08 2014
Auto: Citroen C5 I
Silnik: 2.0 Benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sportowa Toyota Corolla - historia najmocniejszych wersji Sportowa Toyota Corolla - historia najmocniejszych wersji
    Kierowcy cenią ją za niezawodność i niskie koszty eksploatacji. Japoński kompaktowy samochód codziennego użytku, który zmotoryzował świat, ma już 51 lat. Na całym świecie sprzedano ponad 45 mln egzemplarzy. ...
    BMW Concept Active Tourer - więcej przestrzeni dla innowacji BMW Concept Active Tourer - więcej przestrzeni dla innowacji
    BMW Concept Active Tourer pozwala na rzut oka na kolejne innowacje, jakie czekają samochody kompaktowe z segmentu premium. W tym projekcie BMW prezentuje całą paletę pionierskich rozwiązań przewidzianych do zastosowania we ...

  • Re: Auto do 15 tys

    01 Wrz 2014, 17:23

    Już tak nie doradzajcie znowu tego bmw, kolejny 19-latek będzie jeździł starym oklepanym E36..

    Mondeo mk3 dobry wybór.
    j0zek
     

    Re: Auto do 15 tys

    01 Wrz 2014, 19:46

    Przeciwko Fordom nic nie mam. Np. Ford z tego ogłoszenia+założyć sekwencje? Akurat bym sie zmieścił w budżecie.

    [link wygasł]

    Nie jest za tani jak na 2.5?
    szymek95
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 31 Sie 2014, 20:44
    Auto: Nie mam własnego

    Re: Auto do 15 tys

    01 Wrz 2014, 19:54

    szymek95 napisał(a):Nie jest za tani jak na 2.5?

    Jest.. Dlatego polecałem Ci kupić już z sekwencją, ewentualnie takiego w okolicach 13 tysięcy.
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    W DE najlepiej poszukać.
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Auto do 15 tys

    01 Wrz 2014, 20:09

    j0zek napisał(a):Już tak nie doradzajcie znowu tego bmw, kolejny 19-latek będzie jeździł starym oklepanym E36..


    To jego sprawa co wybierze, przecież go nie zmuszam. A gdy będzie pasować do wymagań to będę je polecał bo czemu mam ukrywać że istnieje gdy to dobry samochód??? Mam je ukrywać żeby 19-latki nimi nie jeździły bo są oklepane??? To ich sprawa czy tak stwierdzą.

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
    Prawo jazdy od: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    Re: Auto do 15 tys

    01 Wrz 2014, 20:20

    A to nie jest tak ,że ludzie sprzedają samochody z dużymi silnikami ponieważ spalanie ich przerasta;> I chcą się nadzwyczajnie pozbyć auta?

    Tutaj ja się również pytam więc bez żadnych wyśmiewanek albo coś takiego :yes:
    Kieł
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2422
    Rejestracja: 08 Lis 2013, 18:22
    Auto: Nie mam

    Re: Auto do 15 tys

    01 Wrz 2014, 20:22

    Wbrew pozorom dużo nie pali 2.5 v6. To znaczy co do swojej mocy/pojemności :ok:
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Auto do 15 tys

    07 Wrz 2014, 21:39

    A co powiecie o Hondzie Civic VII Coupe 1.7 125km? Opłacałoby się zakładać do niej dobrą sekwencję żeby jezdzic jeszcze tanie? Doszedłem do wniosku, że wystarczy mi mniejszy silnik, bo na razie jezdze Peugeot'em 407 3.0 brata i tak na prawde na drogach po ktorych sie poruszam nie mam gdzie rozwinac duzej predkosci (słaba nawierzchnia, krótkie odcinki do pokonania, a w trasie powtarza sie kolejny raz zły stan nawierzchni).
    szymek95
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 31 Sie 2014, 20:44
    Auto: Nie mam własnego
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda