Auto do 20 tysięcy - na już

15 Lip 2018, 19:27

No właśnie mówie o turbodziurze przy której turbo-benzyna poniżej dobrych 2500-2700 nie jedzie.
Myślę że byś się zdziwił gdybyś miał porównanie w dieslu przy 2 tys i to dużo słabszym i turbo-benzynie jakieś tam 150 konnej też 2 tys obrotów
i dodatkowo prześledziłem sporo wykresów i jakoś nie widzę tych 180 koni przy 2 tys obrotów w 1,8T, raczej tak 120-130..
Po prostu piszesz tak bo producent podaje, ale też podaje że nie trzeba wymieniać oleju co 30 tys, podaje zakłamane wartości spalania czy np diesel-gate afera itd..tyle to ma wspólnego z realnym światem.

Z resztą każdy robi jak uważa jak ktoś ma zapędy samobójcze to nawet i przy 1700 wbije V bieg pod górę i będzie tira wyprzedzał ale to inny stan umysłu, dla mnie w każdej benzynie trzeba zredukować bieg i mieć wyższe obroty i tyle.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lip 2018, 19:32

Jestem ciekaw, bo Audi/VW podaje w każdym modelu z 1.8T trochę inne wartości momentu np. dla A4B5 było to 210Nm od 1750 do 4600 obr/min. Ciekawe ile to będzie Nm po 15-20 latach od wyjechania z fabryki.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Lip 2018, 19:43

No to tutaj ciekawy wykres, niby zdrowe auto bo trzyma moc i nawet soft ma, te czerwone kreski to niuton i jakoś nie widzę tych 210 Nm przy 1700 raczej przy 3 tys..natomiast spadek przy 4600 niby się w miarę zgadza bo potem siada to wszystko
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lip 2018, 19:55

Pionek napisał(a):jakoś nie widzę tych 180 koni przy 2 tys obrotów w 1,8T, raczej tak 120-130


Maksymalna ilość koni osiągana jest zazwyczaj pod czerwonym polem. Chyba Ci się z momentem pomyliło ;) 120 Nm to wolnossące 1.6 osiąga w takich obrotach.

Zarzucę wykresem z instytucji która bada różne auta i silniki u siebie, więc robi to w zbliżonych warunkach na tym samym sprzęcie, można porównać różne silniki do siebie na jednej stronie (wykresy z różnych hamowni na całym świecie nie mają zbytnio sensu, wystarczy 10 stopni różnicy w temperaturze i już mamy inną moc).

- A3 1.8T

- A4 1.8T (tutaj nawet więcej niż 180 Nm)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Lip 2018, 20:14

Tak, źle napisałem mówiłem o Nm czyli momencie, producent który takie wykresy generuje w Excelu podaje że 210 Nm ma przy 1750...to chyba pomylili z 1,9 tdi 90 konnym :)
Jak widać wyżej przy 3 tys ma 210 około niutów a nie przy 1700..i to jest odpowiedź dlaczego z dołu nawet turbo benzyna nie ciągnie bo ma dół prawiej ak 1,6 ;) turbo musi wstać i wtedy wszystko się budzi, to jest ciągle to co ja mówie diesel to nie benzyna ;)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lip 2018, 20:23

Pionek napisał(a):Jak widać wyżej przy 3 tys ma 210 około niutów a nie przy 1700


Teraz nie wiem czy wgl zajrzałeś do tych wykresów. Żaden z tych dwóch 1.8T nawet nie osiąga 210 Nm. Żaden z nich nie trzyma serii. (Zielony wykres to moment, a nie czerwony, non stop mylisz pojęcia, ale nieważne).

Reszta ok, ale nadal pomimo wolniejszego wstawania i mniejszego Niuta, benzyna będzie szybsza. Tego nie przeskoczysz (150 koni vs 105 koni, tu nie ma bata). :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Lip 2018, 20:39

Tak wszystko się zgadza, ja nigdy nie pisałem że 105 konny diesel jest szybszy bo ma tyle niutonów ale wstawanie turbo-benzyny przy 2 tys, czy też mówienie że super z 2 tys leci jest bezsensu bo nie leci.
To coś pomiędzy dieslem a wysokoobrotową Hondą, typu Type R, taka honda nie jedzie jak nie ma 4 tys, diesel jedzie od 2 czy niżej a turbo benzyna pomiędzy czyli okolice 2700-3000 obrotów i tyle.

ale z kolei nie przeszkadza to żeby taki Typer R nie pocisnął albo pojechał podobnie jak turbo Golf GTI, inna charakterystyka.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lip 2018, 20:41

Pionek napisał(a):ale z kolei nie przeszkadza to żeby taki Typer R nie pocisnął albo pojechał podobnie jak turbo Golf GTI, inna charakterystyka.


Powiem więcej, pociśnie (jeździ lepiej). Ale na co dzień będzie gorszy.

Ale wróćmy do tematu bo się rozgadaliśmy jak diabli.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Lip 2018, 20:44

Jest sens pchać się w diesla przy przebiegu max 10-15k rocznie?

[link do oferty na Olx wygasł]

Pisałem z właścicielem, lakier wszędzie oryginalny, ale zbytnio nie chce się targować. Wersja fabrycznie bez DPF
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Lip 2018, 21:02

Exodiss napisał(a):Jest sens pchać się w diesla przy przebiegu max 10-15k rocznie?


Nie bardzo ;)

Exodiss napisał(a):zbytnio nie chce się targować


Targować przez pisanie? WTF chłopie. Targuje się na miejscu po obejrzeniu auta. Ja na jego miejscu bym od razu podziękował :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Lip 2018, 21:02

Laguna Coupe za 22 tysiące to okazja roku.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Lip 2018, 21:30

Chłopak od 3ch miesięcy wystawia to auto na grupie Fb, początkowo był za 28k, diesle po prostu nie mają popytu. Po VINie wyszedł pierwszy właściciel w Polsce, wszelkie naprawy itp, ceramika jest udokumentowana.


Trudno, celuje w 406 Coupe 3.0 lub ładną Astre H GTC w 2.0T i do tego wszystkiego LPG. Nic lepszego nie wymyślę.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Lip 2018, 22:37

Exodiss napisał(a):diesle po prostu nie mają popytu


Diesle nie mają popytu w PL? Jak rok temu przeglądałem ogłoszenia Lagun 2.0 dCi (zwykłych liftbacków lub kombi), to wszystkie poniżej 25 tysięcy to były ulepy, a coupe jest średnio 20-30% droższe od zwykłej Laguny...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Lip 2018, 23:45

Myślę, że mało kto chce auto quasi-sportowe z klekotem pod maską. Ta Laguna to bardziej Gran Turismo, ale dla większości gawiedzi chętnej na coupe z drugiej ręki ma być benzyna.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

17 Lip 2018, 08:52

Nie chce mi sie jakoś wierzyć, wszystko co jest coupe jest droższe od zwykłuxh 4-drzwiówek. Merceded CLK W209 wychodził z dieslem i jakoś tańszy od benzyniaków nie jest.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002