Auto do 30-35tys.

17 Wrz 2017, 21:36

Cześć

Tak jak wszyscy piszący w tym dziale planuję zmianę samochodu. Obejrzałem już chyba większość modeli w tym przedziale cenowym, przeczytałem również artykuły odnośnie kosztów utrzymania konkretnych modeli (pełen szacunek dla twórcy, świetna robota). Jak zwykle czym więcej czytam to mniej wiem. Ale do rzeczy..


Budżet 30-35tys. zł (wliczając koszt ewentualnej instalacji LPG).

Auto: hatchback albo kombi, koniecznie komplet drzwi - co mi się podoba poniżej.

Roczny przebieg 20-27tys. km, połowa to codzienne dojazdy do pracy 25km w jedną stronę (przez wioski i lasy). Reszta to zarówno wyjazdy 2km po bułki, jak i te gdzieś dalej 500+km.

Paliwo: benzyna + LPG, bądź diesel o ile nadaje się na taką jazdę. No i tutaj pierwsze pytanie czy się nada? Wiem, że dużo osób na takiej trasie jeździ, ale nie wiem czy się nie okaże, że wszystkie oszczędności na paliwie wydam na serwis.

Moje preferencje co do auta:
- zawieszenie raczej nastawione na pewność prowadzenia, kanapowa, spokojna jazda nie dla mnie. (nie liczę tutaj na jakiś super sport, nie o to też chodzi)
- osiągi: aktualnie mam vw vento 1.6 100KM, na pewno nic słabszego nie chcę, super by było gdyby był mocniejszy, no i miał 6 bieg ;)
- co do kosztów serwisowania oczywiście czym mniejsze to lepsze ;) ale ważna jest dla mnie bezawaryjność, tak żebym robił sprawy eksploatacyjne i mógł co rano spokojnie iść do garażu bez obaw czy dziś pojedzie
- oczywiście czym młodsze auta i mniejszy przebieg to lepiej..

Teraz modele które wpadły mi w oko:
1. Audi a3 8p
2. golf VI, może kombi może hatch
3. Volvo v50
4. Megane III - auto podobne do golfa, tylko nie wiem czy ten nie jest pewniejszy?
5. mazda 6 II gen. - autko wydaje mi się super, tylko nie wiem jak silniki mazdy tolerują gaz?

6. subary legacy iv
7. saab 9-3

No i pytanie jak te autka się sprawują, prowadzą, jaki silnik do nich i czy w tych pieniądzach znajdzie się egzemplarz godny uwagi.
Dwa ostatnie myślę, że to tylko marzenia, bo to pewnie nie jest rozsądny wybór dla mojego portfela, bo utrzymanie może sporo kosztować, no i pewnie nie każdy mechanik będzie chciał w ogóle to ruszyć jak już będzie taka potrzeba:/
wojtasm92
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Częstochowa
Prawo jazdy: 25 05 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: VW Vento
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Wrz 2017, 16:46

Diesel od biedy by się nadał ale bierz pod uwagę, że auta, które kupisz nowe nie będą, swoje kilkaset kkm już przejechały i nie wiesz kto i w jaki sposób je serwisował (albo czy jeździł dopóki się nie zatrzymał :mrgreen: ). Benzyna będzie mniejszym ryzykiem.

Co do Twoich typów.
a3 i golf vi...hmm...kupujesz albo diesla 1.6/105 (były montowane silniki o trzech oznaczeniach z czego chyba w 2 były wadliwe panewki) albo benzyniaka 1.6/102km, pewnie tego samego, którego masz w vento :ok: :ok: :ok:
V50 spoko, pod lpg najlepsze będą silniki 2.4/2.5 konstrukcji volvo. Mniejsze to jednostki od forda (s40/v50 to technicznie focus 2), które przy lpg będą wymagały większej uwagi.
Megane III też bardzo spoko
Mazda 6 - gaz założysz do każdego auta i każde auto na nim pojedzie, wystarczy wykwalifikowany instalator i dobre części. Chyba po 2010 silniki były już na bezpośrednim wtrysku więc montaż lpg jest średnio opłacalny.

Subaru Legacy - auto fajne i wygodne. Serwisowanie droższe przez 4x4 i ułożenie silnika. Przy lpg będziesz musiał regulować luzy zaworowe
9-3 technicznie prawie vectra c/signum, nic skomplikowanego, świetne benzyniaki z turbo, diesel 1.9 to bardzo udane jtd od fiata (montowane w fiatach, ar, lanciach, oplach i jeszcze pewnie kilku innych autach)

Ode mnie
Citroen C5 2.0 - kawał auta, jeśli nie potrzebujesz super osiągów to dobry wybór
Laguna mk3 2.0T - wygodne, fajnie wyposażone, świetny silnik. Przez opinie o poprzedniej generacji świetny stosunek cena/rocznik/jakość
Mondeo mk4, również duże auto, postawiłbym na 2.5T od volvo (ten sam, który był montowany np w focusie RS i taki jaki mam u siebie w aucie)
Accord VII/VIII, proste, niezawodne, dobrze trzymające wartość

Jeśli zdecydujesz się jednak na kompakt to zerknij na fiata bravo 1.4t-jet, astrę j 1.4T, Lancię Deltę (technicznie bravo z inaczej wygiętą blachą).
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Wrz 2017, 20:36

Dzięki za odpowiedź :)

Tak jak przeczuwałem chyba lepiej szukać benzyniaka i założyć do niego LPG.

Jeśli chodzi o Audi i VW 1.6 to chyba faktycznie bliźniacze jednostki do tego co mam obecnie. Ale rozumiem, że nowoczesne wynalazki FSI i TFSI do godnych polecenia (i nadających się do gazu) nie należą? Bo nie ukrywam, że uśmiechało się do mnie coś trochę mocniejszego ;)

Z volvo o silnikach 2.4 i 2.5 słyszałem sporo dobrego, widzę informacja się potwierdza.. więc może będę celował w tą stronę. Pytanko tylko jak to auto się prowadzi, zachowuje w zakętach? Mam lekką obawę, że volvo=komfort.

Subaru chyba odpuszczę, skoro serwis trochę droższy, do tego mało ofert, same spore przebiegi..

Saab mi się podoba właśnie ze względu na fajne benzyniaki. Ale widzę, że jest strasznie droga cewka/listwa zapłnowa? i ogromny koszt łańcucha rozrządu (chyba powinien być bezobsługowy). są to częste przypadłości?

Z Twoich propozycji super wygląda Accord VIII. Tylko czy w moim budżecie on się mieści? I jaki silnik ewentualnie do niego? Honda + LPG to dobry pomysł? (wiem znowu stereotypy).

W kwestii kompaktów, charakterystyka 1.4 z bravo nie przypadła mi do gustu(miałem okazję jeździć), zdecydowalnie wolę 1.6 w vento ;)

astra jest chyba zbliżoną konstrukcją jak golf? a ten bardziej mi się podoba, dlatego astre pominąłem w moich typach.
wojtasm92
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Częstochowa
Prawo jazdy: 25 05 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: VW Vento
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Wrz 2017, 21:12

wojtasm92 napisał(a):Ale rozumiem, że nowoczesne wynalazki FSI i TFSI do godnych polecenia (i nadających się do gazu) nie należą? Bo nie ukrywam, że uśmiechało się do mnie coś trochę mocniejszego ;)


Montaż lpg nieopłacalny, spalanie oleju, osadzający się nagar itd. Wpisz w szukajkę "fsi problemy", lektura na dwa tygodnie.

wojtasm92 napisał(a):Pytanko tylko jak to auto się prowadzi, zachowuje w zakętach? Mam lekką obawę, że volvo=komfort.


Sprawdź sam, nawet jeżdżąc autem z jakiegoś komisu. Znowu stereotypy
S40 to jedno z lepiej prowadzących się aut fwd jakimi jeździłem.

Saab mi się podoba właśnie ze względu na fajne benzyniaki. Ale widzę, że jest strasznie droga cewka/listwa zapłnowa? i ogromny koszt łańcucha rozrządu (chyba powinien być bezobsługowy). są to częste przypadłości?


Jak dbasz tak masz a w tym przypadku jak poprzedni właściciel dbał tak Ty masz. Budżet masz fajny jak na to auto więc dorwiesz zadbany egzemplarz ale auto w końcu będzie swoje lata miało i nic nie można przewidzieć.

Honda + LPG to dobry pomysł?


Dobry. Na 2.4 kasy nie wystarczy więc zostaje 2.0 (albo accord vii z 2.4 - wybrałbym chyba taką opcję).


astra jest chyba zbliżoną konstrukcją jak golf? a ten bardziej mi się podoba, dlatego astre pominąłem w moich typach.


Zupełnie nie.
VW = Volkswagen AG (VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti i kilka innych marek). Stąd np auta typu a3 8p, golf v, czy leon 2 są technicznie prawie identyczne
Opel w tamtych latach należał do GM i sporo rozwiązań dzielił min z saab'em czy chevroletem - i tutaj masz podobieństwo astry i cruze
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Wrz 2017, 17:55

po komisach planuję pojeździć w ten weekend, jeśli tylko pogoda dopisze. przy okazji obejrzę może Lagune i Mondeo, pomierze się, może uda się pojeździć..

A czy 2.0 z megane to jest ten sam silnik co w lagunie, który polecasz?


to jeszcze jedno pytanie. Jak w przypadku np. golfa nie ma problemu, jestem w stanie znaleźć auto z małym przebiegiem. ale volvo czy saab raczej będą one spore, jakich wartości się nie bać? Czy nie ma tutaj jakiejś rozsądnej granicy i trzeba patrzeć na konkretny egzemplarz?
wojtasm92
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Częstochowa
Prawo jazdy: 25 05 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: VW Vento
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Wrz 2017, 18:36

Stan licznika to nie to samo co przebieg. Cofnięcie kosztuje grosze. Lepsze prawdziwe 300kkm niż 400 cofnięte na dwieście.
Liczy się stan
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX – porównanie wymiarów z NX i RX
    Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie zadebiutował Lexus UX. Pierwszy kompaktowy crossover Lexusa określany jest jako najmniejszy i najbardziej przyjazny do miasta. Jak wyglądają jego rozmiary na tle ...

19 Wrz 2017, 21:36

S40/V50 mocno Cię zdziwi jeśli chodzi o komfort, trzymanie w zakrętach itp. V50 troszkę lepiej klei się do drogi. Przebieg nic nie mówi o aucie ale jego stan itp. Szczerze wolałbym kupić auto z 260kkm niż 180kkm bo większość rzeczy które mają się posypać będą już wymienione. oczywiście sprawdziłbym co, na jakich częściach, gdzie i kiedy było zrobione.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Wrz 2017, 15:46

Tak patrzę i V50 spokojnie w budżecie zmieszczę.
Gaz za jakies 3500 do niej dam radę założyć?

I jeszcze taki pytanko, zauważyłem wersję z 4x4, jak z awaryjnością tego napędu?
Wiem, że jest ich bardo malo, ale samych v50 z silnikiem 2.4 i 2.5 wiele nie ma, i pytanie czy jeśli się trafi 4x4 to warto się nią zainteresować?


I jeszcze ponowię pytanko odnośnie MEGANE. Tam 2.0 to jest to same które polecał kolega Invi w Lagunie?
wojtasm92
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Częstochowa
Prawo jazdy: 25 05 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: VW Vento
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Wrz 2017, 20:04

Daruj sobie 4x4 w V50, koszty serwisowania rosną bardzo. Jeśli chciałbyś 4x4 to uderzaj w XC70
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Wrz 2017, 09:22

A co myślicie o silnikach diesla w tych autach?

Z tego co znalazłem to ten w hondzie ma dobra opinię.
Zastanawia mnie 2.0 TDI CR w audi/vw. Ponieważ opinie w internecie są podzielone, a nawet bardzo skrajne. A mogłaby to być ciekawa alternatywa, oferująca fajniejszą dynamikę niż benzyna 1.6 101KM.
wojtasm92
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Częstochowa
Prawo jazdy: 25 05 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: VW Vento
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Wrz 2017, 14:21

W Volvo dobry silnik 2.0D, możesz poszukać D5 2.4 ale będzie ciężej. 2.0 spokojnie daje radę 136KM i 320Nm to wystarczająco jak na to auto, bardzo dobra dynamika i nieduże spalanie, silnik PSA więc serwis w przyzwoitej cenie. 2,4 D5 to silnik legenda, pancerny, minusem jest jego serwisowanie, w V50 jest ciasno pod maską i mechanicy marudzą jak mają z nim coś robić.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Wrz 2017, 08:09

A co myślicie o tych z VW i Audi?
wojtasm92
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Częstochowa
Prawo jazdy: 25 05 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: VW Vento
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997