Auto do 35 tys [do przejazdow do pracy]

11 Kwi 2020, 09:56

Witam zastanawiam się nad zakupem samochodu do codziennych dojazdów do pracy na trasie ok. 60 km, czyli dziennie wyjdzie około 120 km.
Nie mam wyspecyfikowanego modelu nadwozia, jedynie odpada kombi.
Przejrzałem rynek aut celowałbym w leona/peugeota 308 (modele po 2013).
Chciałbym aby auto było tanie w eksploatacji oraz mało spalało z racji codziennych dojazdów chciałbym zminimalizować koszty miesięcznego utrzymania auta.
Jestem gotów wyłożyć większą gotówkę, ale nie wiem czy to nie mija się z celem będzie to moje 1 tak drogie auto.
Jak myślicie ile realnie będzie kosztowało miesięczne utrzymania auta ze wstępnych założeń (spalanie ok.5L, wliczając koszt ubezpieczenia/12, wymiane oleju i opon/12,ubezpieczenie/12 i fundusz naprawczy/12) wyszło w okolicy 800 zł?
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt wszystkim.
BenioEnio
Nowicjusz
 
Posty: 21

11 Kwi 2020, 11:01

120 kilometrów dziennie, przez 20 dni w miesiącu daje 2400km miesięcznie. Zakładając optymistyczne spalanie 5/100 i cenę 5 za litr (bo to, że chwilowo jest taniej to inna bajka) daje 7200 złotych na samo paliwo nie licząc żadnych innych "jazd prywatnych". 2400 miesięcznie daje 28800 rocznie więc przydałoby się 2x w roku wymienić olej i filtry, 2x300 (optymistycznie). Oc niech będzie 600 rocznie jeśli masz jakieś tam zniżki.

Mamy więc lekko licząc 700 złotych miesięcznie "kosztów" przy założeniu braku jakichkolwiek awarii/wymian eksploatacyjnych nie licząc oleju.
Na starcie zrobisz też rozrząd więc kolejne kilka stów.
Te 800 miesięcznie to bardzo optymistyczny scenariusz, średnio pasujący do używanego, kilkuletniego auta z dieslem i przebiegiem +/- 200k bo taki realnie możesz znaleźć
Inna sprawa, że bezwypadkowy, w miarę zadbany leon po 2013r do 35k jest raczej ciężki do znalezienia. Z 308 powinno być trochę łatwiej
Zwróć tez uwagę na focusa, astrę, ceed, i30
np. https://www.master1.pl/oferta/gotowka/53952/opel/astra-iv-1-7-cdti-enjoy?kalkulacja=------
https://www.master1.pl/oferta/gotowka/56978/hyundai/i30-1-4-crdi-classic?kalkulacja=------
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Kwi 2020, 11:12

Super dzięki za odpowiedź bardzo obszerną. W rodzinie mój tato ma Peugeota 308 T8 silnik 1.6 HDI i mówi,że spalanie w trasie wychodzi w granicach 4.0 l.
Co myślicie o mazdzie 3 3 generacji w granicach 40 tyś można kupic rozsądny egzemplarz?
Na auto mogę przeznaczyć trochę więcej, ale pytanie czy będzie to zasadne?
W trasy około 120 km dziennie opłaca się myśleć już o jakimś LPG?
Pozdrawiam.
BenioEnio
Nowicjusz
 
Posty: 21

11 Kwi 2020, 11:44

BenioEnio napisał(a):W rodzinie mój tato ma Peugeota 308 T8 silnik 1.6 HDI i mówi,że spalanie w trasie wychodzi w granicach 4.0 l.


Spalanie to kwestia indywidualna każdego kierowcy a trasa trasie nierówna. Tocząc się po drodze krajowej 80 kmh na piątym/szóstym bez żadnych gwałtownych przyspieszeń na pewno da się osiągnąć takie spalanie. Kiedy wyjedziesz jednak na autostradę, gdzie masz zamiar jechać 140kmh to spalanie będzie zapewne wyższe niż w cyklu mieszanym.

BenioEnio napisał(a):Co myślicie o mazdzie 3 3 generacji w granicach 40 tyś można kupic rozsądny egzemplarz?


Szczerze mówiąc wątpię. Auta mazdy bardzo dobrze trzymają cenę. Przeglądając na szybko otomoto do 40 tys jeśli chodzi o auta bezwypadkowe i nieuszkodzone masz tylko kilka sztuk i to bez rozróżniania silników z czego większość to świeżo sprowadzone egzemplarze. Dodatkowo, musiałbyś się upewnić jak to wygląda w przypadku 3 gen ale silniki diesla w poprzednich generacjach zarówno 3 i 6 nie były cudem techniki.

BenioEnio napisał(a):W trasy około 120 km dziennie opłaca się myśleć już o jakimś LPG?


Myśleć możesz jeśli nie będzie Ci przeszkadzało tankowanie co trzeci dzień. Dochodzi też kolejna kwestia - opłacalności i możliwości technicznych montażu do danego auta. Zarówno w leonie, mazdzie 3 jak i 308 nie ma żadnego silnika benzynowego, do którego możesz założyć "zwykłą" sekwencyjną instalację za 2500. Wszystkie silniki mają wtrysk bezpośredni, instalacja jest bardziej skomplikowana, droższa, spala równocześnie lpg i benzynę a do tego ciężko znaleźć kogoś ogarniętego do jej bieżącego serwisu.
Tak naprawdę autami, do których założysz lpg, jako tako pasują do tych o jakich rozmawiamy i można je znaleźć na rynku jest focus 1.6/105, astra j 1.4/1.4T/1.6/1.6T, astra k 1.4, ceed 1.4, i30 1.4/1.6 (obydwa mpi)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Kwi 2020, 12:17

Dzięki za odpowiedź, z twojego profilu widzę że robisz więcej niż 50k km rocznie, jeździsz na LPG czy Diesel?
Sądząc po przebiegu masz duże doświadczenie w temacie, wiec pytanie co jest droższe w utrzymanu Diesel czy LPG? Czy instalacje LPG często się psują?
Pozdrawiam!
BenioEnio
Nowicjusz
 
Posty: 21

11 Kwi 2020, 12:49

BenioEnio napisał(a):Sądząc po przebiegu masz duże doświadczenie w temacie, wiec pytanie co jest droższe w utrzymanu Diesel czy LPG? Czy instalacje LPG często się psują?
Pozdrawiam!

Diesel zawsze będzie droższy w utrzymaniu od PB czy PB+LPG. Przy LPG co jakiś czas robi się wymianę filtrów i czyszczenie reduktora, o ile jest. Do tego dochodzi częstsza wymiana świec zapłonowych i czasem kabli jak są. Głównie chodzi o to, że części do PB są tańsze niż do Diesla, a do tego w Dieslu dochodzą dodatkowe elementy, których nie ma w Pb - filtry PDF :) , dwumasy, drogie wtryskiwacze itd.
Odniosę się też do tej - odpowiedzi -
Invi napisał(a):Myśleć możesz jeśli nie będzie Ci przeszkadzało tankowanie co trzeci dzień.

INVi - nawet gdyby autor musiał tankować codziennie, to lepiej zatankować 50 litrów LPG niż 30 czy 40 litrów ON...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seria GR - specjalne sportowe edycje modeli Toyoty
    Japońscy fani Toyoty są już przyzwyczajeni do specjalnych sportowych edycji modeli tej marki, opracowywanych choćby przez TRD czy Modellistę. Jednak tym razem największy producent samochodów w ich kraju naprawdę o ...
    Model hybrydowy BMW ActiveHybrid 3
    Model hybrydowy oparto na BMW 3 Sedan, który jest wzorem łączenia w wyglądzie nadwozia elegancji ze sportowym zacięciem. Zwracające uwagę detale: oznaczenia na słupkach C, na nakładkach progów drzwiowych, specjalne ...

11 Kwi 2020, 13:21

MotoAlbercik napisał(a):INVi - nawet gdyby autor musiał tankować codziennie, to lepiej zatankować 50 litrów LPG niż 30 czy 40 litrów ON...


Pod jakim względem "lepiej"? Nie jesteś w stanie kupić kompakta, który zaoferuje koszty przejazdu na trasie spektakularnie niższe niż np diesle 1.6/110ps a będzie miał zbliżone osiągi
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Kwi 2020, 15:26

Poszukaj Nissana Pulsara 1.5 dCi. To auto pali 4-4,5l w trasie:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Tu masz np. za 35 tys. polski salon:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ewentualnie Citroen C4 1.6 HDI (ten sam silnik co w 308-ce, ale auto tańsze w zakupie), pali około 5l, ale ma zbiornik 60l, więc robisz ponad 1000km na jednym zbiorniku. Tu masz polski salon:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

W ostateczności Renault Megane 1.5 dCi (ten sam silnik co w Pulsarze).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Kwi 2020, 16:54

Cześć dzięki za konkretne modele.
Przymierzałem się do C4 już wcześniej ale niestety pod względem estetyki lekko przegrywa z nowym 308 T8/leonem.
Jednostka diesla w leonie jest ok czy wypada dużo gorzej od 1.6 blue HDI bądź 1.5 renault?
A czy z faktu, że pulsar nie jest juz produkowany nie będzie ciężko tam z częściami?
BenioEnio
Nowicjusz
 
Posty: 21

11 Kwi 2020, 17:10

BenioEnio napisał(a):Przymierzałem się do C4 już wcześniej ale niestety pod względem estetyki lekko przegrywa z nowym 308 T8/leonem.


Ładnego Leona za 35 tysi nie kupisz, chyba, że jakaś bida wersja z plastikową kierą i przebiegiem 200 tys.+

Jeśli chodzi o 308-kę to celowałbym w coś takiego, trochę powyżej budżetu, ale używane z salonu:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Z Pulsarem nie powinno być problemów jeśli chodzi o części mechanicznie to trochę Renault, auto jest na tej samej platformie co Qashqai II.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Kwi 2020, 18:07

Okej, dzięki za odpowiedź.
Zawsze mógłbym zwiększyć budżet żeby kupić coś lepszego tylko pytanie czy warto?
Jeżeli silnik 1.5 dci jest dobry to może laguna byłaby ok ?
BenioEnio
Nowicjusz
 
Posty: 21

11 Kwi 2020, 18:14

1,5 dci dobry....jak jest nowy.....i jeździ w clio
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

11 Kwi 2020, 18:18

Gość chce spalać jak najmniej więc się nada i do czegoś większego
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Kwi 2020, 23:19

andrewb25 napisał(a):1,5 dci dobry....jak jest nowy.....i jeździ w clio
po 2011 jest :ok: i niczym nie odstaje od konkurencji
BenioEnio napisał(a):Jeżeli silnik 1.5 dci jest dobry to może laguna byłaby ok ?
za mały do tej krowy, co niekorzystnie wpłynie na spalanie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14094
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Kwi 2020, 09:24

Podsumowując do 35 tys kupie:
z silnikiem 1.6 HDI C4 308.
1.5 DCI Megane, Pulsar, Laguna odpada.
Co powiecie o silniku diesla od seata warty uwagi i dopłacenia mógłbym zwiększyć kwote do 40 tyś.
Czy laguna z silnikiem 2.0 będzie oszczędna?
Jakie auta z LPG w tym budżecie wchodzą w gre przychodzi mi na myśl Skoda z silnikiem 1.6 MPI i nic więcej.
BenioEnio
Nowicjusz
 
Posty: 21