Seria GR - specjalne sportowe edycje modeli Toyoty

26 Lut 2018, 12:01

Japońscy fani Toyoty są już przyzwyczajeni do specjalnych sportowych edycji modeli tej marki, opracowywanych choćby przez TRD czy Modellistę. Jednak tym razem największy producent samochodów w ich kraju naprawdę o nich zadbał. We wrześniu w salonach marki ukazała się seria GR sygnowana przez Gazoo Racing. Znalazło się w niej 7 modeli, w tym GT86, Vitz (Yaris), Prius Plug-in Hybrid, Aqua (Prius c) czy SUV Harrier. Toyota zapowiedziała, że linia GR pojawi się także w Europie.
Seria GR - specjalne sportowe edycje modeli ToyotySeria obejmuje trzy stopnie tuningu – najwyższą GRMN, średnią GR i podstawową GR Sport. O tym, jak wiele można od niej oczekiwać, świadczy Yaris GRMN, dostępny w Europie. Serię GR wyróżniają zaciski hamulców z logo GR, specjalny wzór grilla i emblemat na karoserii. We wnętrzu pojawiają się sportowe fotele z lepszym wsparciem bocznym, srebrne obszycia na przednich fotelach i boczkach drzwi oraz specjalny przycisk startu.

Oczywiście najlepiej przystosowanym do takich modyfikacji modelem jest GT86. Japońskie coupe 86 w wersji GR ma pełny pakiet aerodynamiczny, amortyzatory SACHS, fotele kubełkowe RECARO, kute koła aluminiowe RAYS, 6-tłoczkowe zaciski hamulców z tylu i 4-tłoczkowe z przodu i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

GR HV Sports
Jedną z głównych dyscyplin sportowych, w których działa Toyota Gazoo Racing, są wyścigi długodystansowe. W mistrzostwach świata FIA WEC Toyota startuje od 2012 roku, a w 2014 roku zdobyła podwójny tytuł mistrza. Wyróżnikiem tej serii jest, że najwięcej do powiedzenia mają w niej potężne hybrydowe wyścigówki z napędem 4x4 – takie jak Toyota TS050 Hybrid.
Seria GR - specjalne sportowe edycje modeli ToyotyW ubiegłym roku na targach w Tokio Toyota pokazała światu sportowe auto z nadwoziem targa i hybrydowym układem napędowym wziętym prosto z TS050. Hybrid GR HV Sports został pomyślany jako hołd dla samochodu, który reprezentuje markę w najtrudniejszej serii wyścigów, w tym w słynnym Le Mans 24h. Model nawiązuje do hybrydowej wyścigówki nie tylko napędem Toyota Hybrid System – Racing, ale także sekwencyjną skrzynią biegów oraz segmentowymi przednimi światłami. Samochód zawdzięcza też jednak sporo GT86, z którego pochodzi wiele podzespołów – auto ma silnik benzynowy umieszczony z przodu i napęd na tylną oś. Zestaw baterii znalazł się za tylną kanapą, ale przed tylną osią, co zapewnia autu korzystny rozkład masy.

GR Super Sport Concept
Toyota najwyraźniej chce, żeby marka GR dobrze zapadła w pamięć fanom sportowych aut. Kilka miesięcy po premierze GR HV SPORTS, na targach Tokyo Auto Salon Toyota pokazała kolejny koncept z napędem Toyota Hybrid System – Racing. Biały, świetnie wyglądający GR Super Sport Concept to hybrydowy supersamochód, inspirowany prototypami LMP1 Toyoty reprezentującymi markę w FIA WEC.
Seria GR - specjalne sportowe edycje modeli ToyotyGR Super Sport ma napęd niemal żywcem wzięty z TS050 Hybrid – 2,4-litrowy silnik V6 twin-turbo oraz dwa silniki elektryczne, o łącznej mocy 1000 KM. Samochód porusza się na 18-calowych kołach z oponami 330/710 R18. Nietypowe jest umiejscowienie podwójnej rury wydechowej – ponad tylnym spojlerem, tam gdzie powinna znajdować się tylna szyba. Razem z tylnym skrzydłem do podłoża dociska pojazd wydatny splitter pod przednim grillem. Pakiet aerodynamiczny to także dyfuzor i ogromne wloty powietrza na granicy maski i błotników.

Czy taki samochód może trafić do seryjnej produkcji? Z wypowiedzi Akio Toyody, prezydenta Toyoty, wynika, że nie jest to wykluczone.

źródło: Toyota
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y