Auto do 40tys. - który model wybrać?

13 Sty 2019, 13:27

Dzień dobry.
Na razie jeżdżę Scenikiem II z 2008r. (1.6 16V + LPG).
Auto było sprowadzone (lekko uszkodzone, poduszki nie wystrzelone - widziałem). Nie było z nim żadnych problemów, ale pora na coś nowszego (choć prawdopodobnie zostawię Scenika jako drugie auto).
W ciągu roku robię jakieś 15tys. km, więc szukam samochodu z silnikiem benzynowym (może być do sprowadzenia). Nie mam jeszcze jednak sprecyzowanego modelu.
Na chwilę obecną moje typy to:
- Scenic III
- Hyundai ix35
- Kia Sportage
Jestem jednak otwarty na inne pomysły. Jestem kompletnie zielony w temacie motoryzacji, dlatego szukam porady np. na temat silników - na które warto zwrócić uwagę, których się wystrzegać?
Scenic 1.6 to auto wygodne, ale brakuje mu mocy - nie chcę się ścigać, ale chcę mieć poczucie, że przy wyprzedzaniu tira na pewno zdążę - takiego poczucia w Sceniku często brakowało.
Z góry dziękuję za wszystkie pomysły/propozycje/podpowiedzi.
Pozdrawiam.
marko2004
Nowicjusz

13 Sty 2019, 14:11

marko2004 napisał(a):W ciągu roku robię jakieś 15tys. km, więc szukam samochodu z silnikiem benzynowym

To nie tak. Wybór silnika nie zależy wprost od rocznego przebiegu, tylko od dziennego użytkowania auta, co znajduje niejako odbicie w rocznym przebiegu, bo 15 000 km rocznie może robić ktoś, kto jeździ non stop po mieście i w ten sposób nabija ten przebieg, albo ktoś, kto co kilka dni lata w trasy 200km ... jakże różne sposoby użytkowania.
Także może napisz najpierw w jaki sposób Ty użytkujesz auto.
tomekdk

13 Sty 2019, 14:28

Sprawa wygląda tak, że jeżdżę (jeździmy):
- codziennie na trasie praca-dom - 20km
- raz, dwa razy w miesiącu - trasa po 150
- raz w roku wakacje - około 3000 w kilkanaście dni
Może to nie jest dokładne wyliczenie, ale w sumie od maja 2011 do teraz auto zrobiło około 140 tys. km.
marko2004
Nowicjusz

13 Sty 2019, 17:13

A praca - dom to po mieście, czy poza miastem?
20km w obie strony?