Auto do 7000-8000zł

11 Lip 2014, 04:02

Cześć, zaczynam powoli rozglądać się za pierwszym autkiem dla siebie. W związku z tym, że jestem totalnym laikiem i każdy kit zostanie mi wciśnięty, proszę Was o pomoc.
Budżet: 8000zł (samochód + opłaty + poprawki). Prawo jazdy mam od 4.5 roku, ale niestety nie byłem nigdzie zarejestrowany jako współwłaściciel.
Dystanse: Raz na 2 miesiące trasa po 300km w obydwie strony, sporadyczne jeżdżenie w tygodniu, 2x w miesiącu wyjazdy gdzieś poza Kraków na weekend.
Wymagania: ekonomia (najlepiej LPG), części w przyzwoitych kwotach, wspomaganie kierownicy, klimatyzacja, stosunkowo sensowny silnik (żeby nie było to coś w stylu Astry F Sedan 1.4 60km)

Generalnie chciałbym, żeby auto posłużyło mi przez 2-3lata. Przebiegów nie będę kręcił kosmicznych, więc Diesel wg mnie odpada. Wertując sobie wcześniejsze tematy wypisałem samochody, które mogłyby mnie interesować:
- Rover 200
- Rover 220
- Honda Civic VI 1.4 90km
- Opel Astra F 1.6 8V 75km
- Toyota Corolla E11
- Mazda 323F
- Daewoo Lanos 1.5 8V
- Renault Laguna

Jeśli coś jest niewykonalne w tej cenie, piszcie śmiało. Nie ukrywam, że nie chciałbym wywalić 8k na Astrę F. Generalnie im mniej tym lepiej. Rovery podobają mi się, są ładne, wyposażenie spośród wszystkich samochodów mają najlepsze - zatem gdzie jest haczyk? Najchętniej zmieściłbym się w tych 6000-7000 ze wszystkim, 8000 to już jest absolutny max.
Co sądzicie o Renault Megane? I jeszcze jedna prośba - moglibyście mi do tej listy dopisać jakich silników do jakiego samochodu najlepiej szukać?
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Lip 2014, 06:27