Auto do 7000-8000zł

11 Lip 2014, 04:02

Cześć, zaczynam powoli rozglądać się za pierwszym autkiem dla siebie. W związku z tym, że jestem totalnym laikiem i każdy kit zostanie mi wciśnięty, proszę Was o pomoc.
Budżet: 8000zł (samochód + opłaty + poprawki). Prawo jazdy mam od 4.5 roku, ale niestety nie byłem nigdzie zarejestrowany jako współwłaściciel.
Dystanse: Raz na 2 miesiące trasa po 300km w obydwie strony, sporadyczne jeżdżenie w tygodniu, 2x w miesiącu wyjazdy gdzieś poza Kraków na weekend.
Wymagania: ekonomia (najlepiej LPG), części w przyzwoitych kwotach, wspomaganie kierownicy, klimatyzacja, stosunkowo sensowny silnik (żeby nie było to coś w stylu Astry F Sedan 1.4 60km)

Generalnie chciałbym, żeby auto posłużyło mi przez 2-3lata. Przebiegów nie będę kręcił kosmicznych, więc Diesel wg mnie odpada. Wertując sobie wcześniejsze tematy wypisałem samochody, które mogłyby mnie interesować:
- Rover 200
- Rover 220
- Honda Civic VI 1.4 90km
- Opel Astra F 1.6 8V 75km
- Toyota Corolla E11
- Mazda 323F
- Daewoo Lanos 1.5 8V
- Renault Laguna

Jeśli coś jest niewykonalne w tej cenie, piszcie śmiało. Nie ukrywam, że nie chciałbym wywalić 8k na Astrę F. Generalnie im mniej tym lepiej. Rovery podobają mi się, są ładne, wyposażenie spośród wszystkich samochodów mają najlepsze - zatem gdzie jest haczyk? Najchętniej zmieściłbym się w tych 6000-7000 ze wszystkim, 8000 to już jest absolutny max.
Co sądzicie o Renault Megane? I jeszcze jedna prośba - moglibyście mi do tej listy dopisać jakich silników do jakiego samochodu najlepiej szukać?
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Lip 2014, 06:27

Przede wszystkim silnik z wielkim OC odpada w Twoim przypadku (brak zniżek- składki ze strefy miejskiej)... Na pierwszy rzut oka diesel odpada przy takich małych przebiegach i krótkich odcinkach ale czy aby na pewno..? Czego tu się bać..? Przy małych przebiegach ,prawdopodobieństwo zepsucia się aparatury wtryskowej jest małe (co innego przy setkach intensywnie kręconych kilometrów). Oferta diesli jest teraz atrakcyjniejsza niż aut z lpg. Jest po prostu z czego wybrać ,a w przypadku aut z lpg oferty są już "przebrane" . Trafiają do netu albo drogie oferty albo te których stan jest taki,że żaden znajomy czy rodzina nie chciała odkupić... :roll:

Oczywiście możesz szukać benzyny z lpg jak się upierasz. Ja bym jednak tego diesla nie przekreślał. Dużego diesla bym nie szukał ale raczej mniejszego auta (te mają mniejsze przebiegi). Max size kompakt. :)

Za 6-7k w dieslu można wyciągnąć z rynku niezłą Xsarę z HDI,Cordobę z TDI lub pierwsze Focusy z TDDI (nie mylić z TDCI). Szczególnie Xsara za tę kasę będzie mieć dobre wyposażenie.
Pooglądaj w necie auta,porównaj ceny,roczniki,podaż aut z lpg i w dieslu. Przeanalizuj czy na pewno idziesz dobrą drogą.
Twój wybór byłby dobry ,gdyby aut z lpg było w necie tyle samo co diesli. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5789
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lip 2014, 07:30

Focus w dieslu za te pieniądze to raczej kiepski pomysł.
Widze że jesteś z okolic Krakowa więc bede miał coś dla Ciebie,zaraz leci pw :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Lip 2014, 08:01

Focus za 6-7k nie będzie dobry nawet w benzynie 1.4 a co dopiero diesel.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Lip 2014, 15:29

No dobra, a z tej listy co napisałem jakiś samochód do wykreślenia?
Jeśli nie to napiszcie proszę na co przy każdym z nich zwracać uwagę przy oględzinach, jakie silniki do każdego z nich. Też wydawało mi się, że za taką kwotę kupno diesla zalatuje skarbonką. Dzięki za pomoc.
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Lip 2014, 16:24

Mam astre f i w porównaniu do corollki e10 jest produktem samochodowo podobnym :D
a przy e11 chyba nawet nie stała. :)
Ogólnie astraf warta jest 2,5k w idealnym stanie.

Wystawiłem swoją 1,4 kupioną w pl za 2,5k to nie miałem ani jednego tel. zresztą za 2k też nie ma zainteresowania.
Asterka jest Autem na które patrzysz się z obrzydzeniem jak masz do niego wsiąść... jazda jak polonezem zawieszenie miękkie, hamulce denne, "tanie" rozwiązania techniczne są śmieszne w swojej głupocie, :D rdza ...ostatnio postanowiłem przejechać się tym trupkiem i na stacji odpadła jakaś rura od wlewu i wylało się paliwo więc taniość opla kosztowała 100zł + robocizna + trochę paliwa.

Na 100% ani astra ani lanos w serwisie nie wyjdą taniej od e11 a jest między nimi przepaść technologiczna a do tego lanos ze swoim spalaniem bardziej przypomina limuzynę :ok: za co oczywiście zapłaci kierownik.

P.S
Napisałem to jako kierowca którego nie rajcuje :) tylko to że auto rusza i jedzie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10404
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    W jakich butach najlepiej prowadzić samochód?
    Niejeden kierowca myśląc o bezpieczeństwie jazdy i zachowaniu ostrożności na drodze, pomija dobór odpowiedniego obuwia. Tymczasem wsiadając za kierownicę w butach na koturnie, wysokim obcasie czy w klapkach, może doprowadzić ...
    Uwaga rower
    Kiedy sezon rowerowy w pełni, warto wiedzieć parę rzeczy. Tym bardziej, że niektóre przepisy pozwalają rowerzystom na zbyt wiele, co naraża samego rowerzystę na niebezpieczeństwo. Ale to jest właśnie Polska - ci, którzy ...

12 Lip 2014, 02:03

Dzięki za wypowiedź o astrze. Generalnie jeździłem sedanem rodziców, więc wiem jak to wygląda. Auto samo w sobie tragiczne nie jest. Ale wolałbym nie wydawać kosmosu na coś takiego. Any ideas?
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Lis 2014, 03:52

Ok, powróciłem po jakimś czasie. Cena w jakiej chciałbym się zamknąć dalej taka sama - 8k z remontami i opłatami. Czy zmieniło się coś od czasu jak pisałem ostatnio? Dałoby radę wyrwać coś z tych samochodów (podobają mi się wizualnie):
- Astra II (hatchback)
- Mazda 323f
- Focus Mk I
- Honda Civic VII
- Rover (jakiś hatchback)
Które z tych aut jest osiągalne i które jest w zasięgu cenowym, tak żeby nie nadziać się na minę? Z wymagań to tylko wspomaganie kierownicy, wszelkie inne dodatki mile widziane, ale niekoniecznie.
Aby autko było w miarę zrywne, jak w 1szym poście wpisałem, nie chciałbym się spotkać ze zrywnością Astry I Sedan z silnikiem 1.4 bo to w ogóle nie jeździ. Dodam, że autko kupiłbym po nowym roku, więc teraz jest najlepszy czas na zrobienie rekonesansu.
Pozdrawiam
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Lis 2014, 15:10

Mazda 323f, Rover 45 i Civic ale VI da radę.
Focusa i Astre za 8k kupi ale jeszcze musisz pakiet startowy zrobić więc odpada
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Mar 2015, 22:26

Witam ponownie... ja to z tym zakupem samochodu wybieram się jak sójka za morze... Budżet mi trochę wzrósł tj. do maksymalnie 15 000zł, ale to wlicza już składki, pakiet startowy i inne rzeczy. Oczywiście im mniej tym lepiej - nie zależy mi na wodotryskach, tylko aby auto było sprawne.
W związku z tym, co można w tym budżecie sensownego wynaleźć? Jak rozumiem Astra II czy Civic VI 1.5 VTEC nie będą problemem? Może Focusa dałoby radę wyrwać? Bo jak rozumiem samochody typu Mazda 6 czy Mondeo Mk3 w tej cenie to czyste samobójstwo?:P
Poniżej kilka linków:
Astra II:
- [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] (niestety nie wiem ile wynosi spalanie 1.8, dodatkowo jak wygląda sytuacja z OC i piciem oleju?)
- [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - coś mały przebieg
Focus:
- [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
//Dorzucę pewnie jeszcze coś jutro
Pozdrawiam
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Mar 2015, 11:02

Wypijacz oleju w Astrach to 1,6-16V 101KM.
1,8-16v najpierw był 115KM ,a później 125KM .Obie wersje palą tyle samo ale wiadomo,że lepsza nowsza bo parę koni ma więcej. Natomiast nie ma co się upierać przy 125 jak się znajdzie auto w lepszym stanie ze 115KM...
W twoich linkach pojawia się najczęściej stary niezniszczalny 1,6 -75KM. To rozsądna opcja i można taniej założyć gaz,bo do tego silnika sekwencji założyć nie da rady tylko II gen. instalacji do jednopunktowego wtrysku.
Nie wkleiłeś Astry z moim zdaniem najbardziej kompromisowym silnikiem ??? :shock:
Jest silnik w tych autach,który łączy trwałość jednopunktowca z lepszą od niego dynamiką,kultura pracy i brakiem podżłopywania oleju jak w 16V.
Mam na myśli silnik 1,6 -8 zaworowy ale z wtryskiem wielopunktowym MPI. poznasz go po mocy 84 KM. Jest niezniszczalny jak jednopunktowiec ale lepiej przyspiesza (różnica 2 sek do 100km/h). Do niego założyć można sekwencję i cieszyć się ogromnym przebiegiem jaki da radę wykręcić ten silnik. nie jest wysilony i sporo przekula kilometrów.
O ile pamiętam Astry G były produkowane z tym silnikiem w przedziale 2001-2004 (łącznie z innymi wersjami silników).
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5789
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Mar 2015, 15:34

Focus za tyle to Mk1.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

09 Mar 2015, 19:21

Koniu napisał(a):Focus za tyle to Mk1.

Koniu autor właśnie podał linki do MK1 więc wnioskować idzie z tego że tej generacji szuka i są to auta jak najbardziej okey ale niestety nie nadają się do LPG. :no:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Mar 2015, 21:47

Dzięki Artur za podpowiedzi - jak napisałem w kilku postach wcześniej, jestem beznadziejny jeśli chodzi o mechanikę samochodową, więc nie za bardzo zwracałem uwagę na tego typu stuff. Może macie jakieś ciekawe oferty odnośnie Astry II z woj. małopolskiego, podkarpackiego lub lubelskiego? Co myślicie o Fiacie Stilo? Tak Koniu - miałem na myśli Mk1 oczywiście. A Mondeo Mk3 czy Mazda 6 to nie ma sensu? Mazda 6 bardzo mi się podoba, dlatego korci mnie... :P
Możecie polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika z woj małopolskiego (na priv), który pomógłby w ogarnięciu kwestii (oczywiście nie za darmo, ale w ludzkiej kwocie)?
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Mar 2015, 22:17

Mondeo i Mazda okej ale będa to początki produkcji jeśli trzeba odliczyć pakiet startowy
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra