Auto do 75 tysięcy

29 Sty 2023, 19:22

Witam.

Stoję przed wyborem auta, które ma służyć mi głównie do dojazdów do pracy 60 km w jedna stronę. Daje to 120 km w dwie strony dziennie + jakaś jazda po mieście od czasu do czasu trasa. Zakładam robienie około 3.500-4000 km miesięcznie przez to myśle o zakupie auta pod lpg. Interesuje mnie auto minimum Euro 5. Nie jestem do końca przekonany do turbo. Koszt robienia dwumasy regeneracji turbo itd ale mogę się mylić co do tego pomysłu. Budżet przewiduje na Max 75 tysięcy. Najbardziej odpowiada mi segment B-C ze względu na niskie spalanie. Nie potrzebuje jakiegoś demona prędkości tylko auta do codziennego użytku.
Modele na które zwróciłem uwagę to:
Hyundai i30 1.4 Mpi
Kia Rio 1.2
Dacia sandero 1.0 Tce (wiem ze turbo)
Toyota auris 1.6 Valvematic lub 1.8 hybryda.

Poza tymi autami jestem otwarty na różne inne propozycje.

Pozdro
Jedmaster
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 0

29 Sty 2023, 21:34

Jedmaster napisał(a):Hyundai i30 1.4 Mpi


Auto ogólnie ok ale szedłbym raczej w 1.5 dpi, gdzie moment obrotowy masz dostępny niżej

Jedmaster napisał(a):Kia Rio 1.2


Technicznie może być ale mam wątpliwości czy warto męczyć się w tak małym i słabym aucie i to za własne pieniądze

Jedmaster napisał(a):Dacia sandero 1.0 Tce (wiem ze turbo)


może być

Jedmaster napisał(a):Toyota auris 1.6 Valvematic lub 1.8 hybryda.


spoko


Na twoim miejscu dorzuciłbym trochę do budżetu i wziął i30 z salonu.

Z tanich w utrzymaniu "zamulaczy" masz też fiata tipo, 1.4/95 wychodził z fabrycznym lpg
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2823
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Sty 2023, 23:55

I30 najnowsze nie oferuje silnika 1.4 mpi. Poza tym odjeżdża mocno budżetowo różnica kolejnych 15 tysięcy +/-.

Dacia sandero z fabrycznym lpg łapie się na styk w budżecie ale nie powiem ze mógłbym zainteresować się innymi autami także jak ktoś ma tylko jakiś pomysł chętnie przeanalizuje.
Jedmaster
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 0

30 Sty 2023, 09:23

I30 najnowsze nie oferuje silnika 1.4 mpi.


I gdzie leży problem? 1.5dpi jedzie przyjemniej, gaz po okresie gwarancji sobie włożysz bez problemów

Jedmaster napisał(a):Poza tym odjeżdża mocno budżetowo różnica kolejnych 15 tysięcy +/-.


Przecież z takim budżetem nie będziesz sobie konfigurował auta tylko zostaje branie gotowca albo demo

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2823
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Parkowanie prostopadłe tyłem w 5 krokach
    Parkowanie prostopadłe tyłem nie należy do ulubionych manewrów dużej części kierowców. Choć ma liczne zalety, jest zwykle jednym z najsłabiej przećwiczonych sposobów parkowania, zwłaszcza w przypadku ...