milosz9861 napisał(a):Toyota Avensis 1.8, Ale branie oleju w przez te silniki jest ogólnie znana. I wiem czy podobno to naprawili, w 2006 ale i tak nie ma jak tego sprawdzić podczas oględzin. Dodatkowo brak hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych.
To co opisujesz dotyczy modelu T25. Pod koniec 2008 roku wszedł T27 i tam były już zupełnie inne silniki benzynowe które nie miały tego problemu. Wracając do T25 z silnikiem 1.8 1ZZ-FE to tam największym problemem był nagar który blokował pierścienie i znacznie to zwiększało popijanie oleju. Tu główną przyczyna były zbyt długie interwały między wymianami oleju i często nieodpowiedni olej. Znam, a raczej znałem kilka Avenów z tym silnikiem z przed 2006 roku. W jednym pobór oleju na 1000km wynosił w granicach 0,8 litra. Kilka zabiegów jak dodanie płukanki przed wymianą oleju i aplikacja środka do uwalniania pierścieni (tu chyba trzy razy robione w odstępach kilkudziesięciu km) pomogło na tyle że spalanie oleju spadło do około 0,2-0,3l na 100km więc różnica znaczna. Osoba jeżdżąca tym samochodem miała za zadanie okresową kontrolę oleju. Samochód dużo jeździł w trasy i przy kupnie miał niecałe 200tkm, po przeprowadzonych zabiegach zrobił bezawaryjnie ponad 80tkm i spalanie oleju nie zwiększyło się.
Co do regulacji zaworów to w tym opisywanym egzemplarzu były sprawdzane luzy zaworowe zaraz po kupnie i regulacja nie była wymagana bo wszystkie mieściły się w normie. Samochód bez LPG.
Plusem tego silnika jest niewielki apetyt na paliwo w porównaniu z konkurencją wypada to naprawdę bardzo dobrze.
Niestety trudno jest sprawdzić czy dany silnik nie bierze znacznych ilości oleju bo w tych samochodach nawet jak będzie ubywało około litra na tysiąc km nie będzie oznak np. w jakimś zwiększonym dymieniu z wydechu po samych świecach też ciężko ocenić bo w opisywanym samochodzie wyglądały one dobrze.
Najbezpieczniejsza opcja to kupno tego modelu z końca produkcji i tu trzeba pamiętać o sprawdzeniu podwozia pod kątem rdzy bo szczególnie z tyłu lubiła się ona w nich zadomowić (okolice progów z tyłu, podłoga przed tylną belką).