Mercedes posiada znacznie inteligentniejsze systemy bezpieczeństwa niż powszechnie znane ABS, BAS, ESP, MSR itp. działają na innej zasadzie, monitorują przestrzeń przed pojazdem, same hamują, informują o zagrożeniu, badają poziom zmęczenia kierującego, wykrywają pasy ruchu. Tak jak przedostatni system w każdym kraju sprawdza się idealnie, tak ostatni asystent pasa ruchu na polskich drogach jest zbędny. Polskie oznakowanie pasów ruchu na większości dróg jest niewyraźne, dla przykładu; znajomy pokonywał znaczne odległości na Niemieckich drogach bez dotykania kierownicy, gdzie na polskich drogach było to niemożliwe. Proponuję przeanalizować opinie i video testy A klasy, ale też nie brać ich w 100% na poważnie, jedynie brać pod uwagę twarde fakty tj. brak regulowanych zagłówków, funkcjonalność, czy wrażenia wizualne. Video-testy mają to do siebie, że ile dany importer zapłaci za dobrą opinie swojego produktu, to tak ten test będzie wyglądał, i właśnie w ten oto sposób są porównania Mercedesa G do Daci Duster w kategorii aut terenowych
na marginesie, nie wiem co ma wspólnego plastikowa dacia do auta terenowego, ale to przemilczmy, w gorszym szajsie nie siedziałem. Nie odbiegając od tematu, nikt ze znajomych nie posiada tej A klasy, to też nie podpowiem Ci czy ten model jest dobry, czy też może jest zły, ale mogę Ci powiedzieć że znajomi posiadają inne Mercedesy prosto z salonu, jak też kupione od kogoś i nikt nie narzeka na jakość Mercedesa, a jedynie na stylistykę, no ale... to w nowych modelach zostało już zmienione w 100% ! Jedyne negatywne słowa jakie padają to "czym nowszy Mercedes tym częściej się psuje od tych starszych modeli" idąc w myśl tych słów, to już jedną poważną usterkę można uznać za te "częstsze" psucie się
w końcu wiadomo, że starsze modele praktycznie nie psuły się
Reasumując;
1) Video-testy z przymrużeniem oka i dystansem
2) Mercedesy, owszem psują się, tak jak każde nowe auto, ale znacznie rzadziej.