Auto rodzinne. Dylemat w wyborze silnika

Auto rodzinne. Dylemat w wyborze silnika

06 Wrz 2019, 21:58

Witam wszystkich!

Przychodzę do Was po poradę. Moje obecne auto jest na wykończeniu. Mam Peugeot 307 SW 2.0HDI. Dostałem go w prezencie od rodziny. Przez dwa lata(26miesiecy) przejechałem około 28 tyś.( w tym czasie wymienione tarcze przód tył, naprawiona klimatyzacja,rozrząd z pompa wody, regeneracja pompy wysokiego ciśnienia, czujniki paliwa/oleju, wymiana elektro zaworu, teraz zapchany filtr cząsteczek stałych tylko regeneracja zostaje, nie chce tego robić i temu szukam nowszego auta)

Leczy przyszła zmiana na coś większego bo robi się ciasno w tym aucie. Mój budżet to maksymalnie 30 tyś złotych. Auta będę szukać w Poznaniu ( ew obrębie 50/100 km).

I mam jeszcze problem apropo wyboru silnika. Do pracy w jedną stronę mam około 8 km ( droga prosta, bez większych postojów, dystans pokonuje około 12 minut). Czyli na sam dojazd rocznie wychodzi 4 tys kilometrów.

Miesięcznie myślę że robię około tysiąca kilometrów. Są to dojazdy do Poznania na zakupy ( więc czasami jakieś korki wpadają), odwiedziny rodziny itp.

Więc czy warto wybrać diesla czy jednak skłonić się ku benzyny. Sam już mam taki metlik w głowie, że nie wiem co mam robić..


Liczę, że coś mi pomożecie :)! :piwo: :piwo:

Wiem, że jest sporo tematów na forum ale w głównej mierze chodzi mi o doradzenie jaki silnik wybrać.

Skrznia biegów najlepiej manualna bo o automat trzeba bardziej dbać i wolę samemu sobie zmieniać biegi :twisted:

Moje propozycje to
Mk4
C5 ( słyszałem że drogi w naprawach/utrzymaniu w porównaniu do Mk4)
Skoda SuperB (nie wiem jak się ma wszystko)
Opel Insignia - fajny niby ale coś mi nie pasuje w tym
ketosim
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 06 Wrz 2019, 21:50

Re: Auto rodzinne. Dylemat w wyborze silnika

07 Wrz 2019, 08:46

ketosim napisał(a):Więc czy warto wybrać diesla czy jednak skłonić się ku benzyny. Sam już mam taki metlik w głowie, że nie wiem co mam robić..


Chyba stawiałbym na benzynę. Przebiegów nie robisz dużych a już na przykładzie obecnego auta (fap) widzisz, że nie do końca diesel sprawdza się przy takim użytkowaniu

ketosim napisał(a):Mk4


Spoko. Benzyniak 2.0/145 albo 2.5 (ale tu już koszty wyższe)

ketosim napisał(a):C5 ( słyszałem że drogi w naprawach/utrzymaniu w porównaniu do Mk4)


W sumie jedyną sytuacja, gdzie naprawy będą znacząco droższe to kupno egzemplarza z zaniedbanym/drutowanym zawieszeniem hydro i chęć doprowadzenia go do normalnego stanu. Ogólnie bardzo spoko auto, silnik 2.0/140 (1.6 thp to szrot)

ketosim napisał(a):Skoda SuperB (nie wiem jak się ma wszystko)


Brak wartego polecenia silnika benzynowego

ketosim napisał(a):Opel Insignia - fajny niby ale coś mi nie pasuje w tym


IMO największym plusem tego auta jest design. Jakość wykonania mocno przeciętna jak na klasę auta, prowadzenie również nie zachwyca. Dobór silnika również nie będzie łatwy (a w sumie nie wiem jak to się z budżetem spina). 1.8/140 przy aucie tej wielkości trochę muli, 2.0T to już spoooore koszta, Najlepszą opcją wydaje się być 1.6T ale w tej kasie nie powybrzydzasz.

Możesz zerknąć na Mazdę 6 ale tutaj masz temat korozji, podobnie w Accordzie - obydwa auta są bardzo ok pod względem technicznym. Ciekawym autem będzie też Laguna 2.0/2.0T - ale jest akurat troszkę mniej przestronna niż cała reszta.
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4406
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Auto rodzinne. Dylemat w wyborze silnika

07 Wrz 2019, 12:25

No właśnie też widziałem Laguna 3. Wyczytałem, że dobrze działa z LPG tylko nie wiem która odmiana silnika 2.0 T tylko który 140,170,204 - chyba że każdy pasuje.

Gabarytowo i tak pewnie większy niż obecny 307 SW?


No do C5 też można LPG włożyć z moich poszukiwań.


Ale Mk4 bardzo słabo znosi podobno lpg bo jakieś zawory się szybko zużywają i trzeba je regulować a to droga sprawa.
ketosim
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 06 Wrz 2019, 21:50

Re: Auto rodzinne. Dylemat w wyborze silnika

07 Wrz 2019, 12:46

W Skodzie Superb warto rozważyć 1,4 125 koni, ale nie wiem jak z kasą, z tym że samo auto przestronne i duże, wygodne, fajna opcja
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1468
Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Auto rodzinne. Dylemat w wyborze silnika

07 Wrz 2019, 13:45

ketosim napisał(a):No właśnie też widziałem Laguna 3. Wyczytałem, że dobrze działa z LPG tylko nie wiem która odmiana silnika 2.0 T tylko który 140,170,204 - chyba że każdy pasuje.


2.0/140 - wolnossący silnik od nissana, przy LPG wymaga troszkę uwagi (czyt. regularny serwis a nie jak coś zacznie się psuć)
2.0T/170 - wersja mocy z automatyczną skrzynią, lpg bez problemów
2.0T/204 - wersja mocy z manualem, lpg bez problemów

ketosim napisał(a):Ale Mk4 bardzo słabo znosi podobno lpg bo jakieś zawory się szybko zużywają i trzeba je regulować a to droga sprawa.


Chodzi o ceramiczne gniazda zaworowe. I nic złego się nie dzieje jeśli pilnuje się odpowiedniego składu mieszanki - czytaj regularnego serwisu. Jeśli zamierzasz jeździć do mechanika kiedy już będzie szarpało/przerywało/odcinało lpg to niestety nie jest auto dla Ciebie (w takim przypadku golf dwa). Regulacja zaworów to kwestia kilku stówek (w zależności ile szklanek trzeba wymienić) co 30-40kkm, taka operacja zamyka się zwykle w 500-600 złotych, przy Twoim użytkowaniu co 2-3 lata
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4406
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Auto rodzinne. Dylemat w wyborze silnika

07 Wrz 2019, 16:09

A co ile trzeba taki serwis orientacyjnie robić i jakie koszta mogą mnie spotkać?

Nie ukrywam, że zależy mi na ekonomicznym utrzymaniu auta.

Ten 307 w rodzinie od 13 lat i filtr zapchał się dopiero pierwszy raz. A w tym czasie zrobione było 115 z czego ja zrobiłem te 28 tys.
ketosim
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 06 Wrz 2019, 21:50
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bugatti Chiron Bugatti Chiron
    Ponad 350 km/h w samochodzie ze zdjętym dachem? To brzmi jak koszmar laryngologów. Ale Bugatti Veyron z dachem targa pozwalało na osiągnie takich prędkości. Jednak w przypadku jego następcy nie ma co mówić o ...
    McLaren P1 hybrid - 2,8 sek., 903 KM McLaren P1 hybrid - 2,8 sek., 903 KM
    Propozycja z Wielkiej Brytanii to jeden z najmocniejszych samochodów, obecnych na światowym rynku, zastępująca legendarny model F1. Postanowiono w niej sięgnąć po najnowsze, dostępne rozwiązania. Z tego powodu pod ...

  •