Auto terenowe - początki - wyposażenie na bezdroża

26 Paź 2012, 13:47

Źle zrobiona osłona typu bulwar może zrobić ci więcej szkody w samochodzie niż pomóc.


widziałem taką akcję, że wspaniałe orurowanie, które miało budzić lęk i respekt u 'maluczkich', przy stłuczce zmasakrowało właścicielowi chłodnicę i reflektory :mrgreen:
persu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Auto: Land Rover Discovery
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna

26 Paź 2012, 19:46

No to chyba jeszcze nie spotkałem dobrze zrobionego bo wszystkie rurki przykręcane do seryjnego zderzaka jakoś częściej mi przeszkadzały, no fakt widać lepiej gdzie się furmanka zaczyna :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Paź 2012, 21:08

przykręcane to pomyłka, jeśli już trzeba bo robimy zderzak do mocnego ciorania to spawane
trzepak jak trzepak piękny nigdy nie będzie ale praktyczny jest w mocno zarośniętym terenie
ale zrobione z głową , bez dobrego pomysłu to porażka w każdym wydaniu
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

27 Paź 2012, 10:44

U mnie jest prosty, dość bulwarowy kawałek nierdzewnej rury ale przy stłuczce straciłem jedynie ramkę od rejestracji. Jest przykręcony do podłużnic. W terenie nie działa zbyt rewelacyjnie bo np. lamp nie chroni wcale ale też bardzo nie przeszkadza. Do takiego lajtowego użytkowania samochodu jakoś tam się nadaje. I chyba dopóki nie będę potrzebował wyciągarki to zostanie tak jak jest. Rozmawiałem kiedyś z posiadaczem TII który mówił, że trzepak właśnie już dwa razy zmasakrował mu chłodnicę także bywa różnie. Najważniejsze to trzeba wiedzieć co i do czego potrzebujemy. Jazda bulwarówką w ciężkim terenie jest tak samo głupia jak motanie samochodu po to by pokazywać się na bulwarze :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

27 Paź 2012, 14:57

zawsze mi się wydawało, że to wożenie zbędnych kilogramów ;)
Error404
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 19 06 2003

29 Paź 2012, 13:31

Nie do końca - w terenie masz różne przeszkody - gałęzie, kamienie itp - one też mogą uszkodzić Ci chłodnicę czy oświetlenie. Więc osłona to nie jest głupi pomysł. Tylko trzeba ją z sensem zamontować :wink:
persu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Auto: Land Rover Discovery
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Europejski Program PHEV Toyoty
    Toyota rozpoczęła projekt Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) w roku 2007. W 2008 r. przeprowadzono próby drogowe prototypowych pojazdów we Francji i Wielkiej Brytanii. W roku 2010 w ramach drugiej fazy projektu ...

29 Paź 2012, 14:21

na takie rzeczy jak kamienie itp to płyta i osłona dołu :D
a gałęzie takie co chłodnice mogą przebic na kangurze się nie zatrzymają :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Lis 2012, 06:38

przebic galazki ? eee bez przesady
poco
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19 02 1990
Auto: A4
Silnik: 1,9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Lis 2012, 21:06

bez przesady tak miałem 1600 km od domu, 80 km od jakiejkolwiek cywilizacji, w górach na wysokości 2500-2800 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Lis 2013, 23:33

Ale błotem to można sobie nieźle uwalić samochód od spodu. Akurat, lubię czasami sobie pojeździć w takich terenach. Dmax sobie świetnie radzi, więc człowiek nie wytrzyma ciągłej jazdy po drogach 8). Gdzie polecacie off-road w Polsce? Są jakieś miejsca gdzie warto się wybrać w wyprawę?
Garażer
Początkujący
 
Posty: 57
Auto: Opel Astra
Rok produkcji: 1998

10 Gru 2013, 13:59

Warto też zainwestować w dobra wyciągarkę. można poczytać trochę na forach czy blogach. Jest sporo w necie, żółtodziób i ten bardziej obcykany w temacie znajdzie coś dla siebie.
tomekkowalski
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: audi q7

10 Gru 2013, 17:41

Polecam trase koło Kazimierza Dolnego. Dlugość ok. 40km dzięki niej zakochałam się w off-road.
Nie jestem specjalistą ale oceniła bym ją na średni stopień trudności. Natomiast natura jest przepiękna i te wąwozy lessowe... bajka :ok:
Michalina
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 09 1954
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Audi A4
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2008

02 Sie 2014, 22:23

Jadąc na trawersie wywrócił się, i odruchowo chciał się podeprzeć. Jeśli masz okno i jedziesz po trawersie, zamknij je.

Jakiś czas temu byłem na torze ze znajomym który sam zrobił swoje auto, całkowicie przerobił i się bawi w to ostrzej, jego zdanie jest mocno odmienne od stwierdzenia tutaj. Podczas offroadu, ryzyka przewrotki, trudniejszy teren etc, okno otwierać -> po to aby się albo nie zbiło i nie poraniło pasażerów lub po prostu taniej bo okno nie będzie wybite.
Są to po prostu dwie szkoły czy ... ?
ghra
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Suzuki Grand Vitara/Skoda Octa
Paliwo: Diesel

03 Sie 2014, 14:32

wszytko zależy od konkretnej sytuacji, terenu itd,
oczywiście lepiej jest mieć otwarte... ale zawsze wtedy jest ryzyko że uderzy nas kamień, gałąź czy inne coś czy porwane z ziemi oponą czy podczas (jak w tym wypadku) wywrotki, albo po prostu podczas przejazdu przez krzaki (i żadne odciągi itp na to nie pomogą)
dużo zależy od samej szyby, klejona hartowana, czy nie,
tak jak w większości przypadków należy kierować się zdrowym rozsądkiem :ok:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

03 Sie 2014, 21:16

Jeżdżąc w terenie mam zawsze otwarte okna. Może dlatego że lepiej czuję i słyszę auto ,aspekt ekonomiczny czyli wybicie szyby też ma znaczenie. Nie raz dostałem po głowie krzakami i błotem ale to urok tego sportu. Okna zamykam zawsze przejeżdżając przez większą wodę( taką powyżej progów) i nawiew na max. Jeśli nie zabawisz w niej zbyt długo to dywaniki będą suche.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM