Auto z gazem/do gazu do 10,000zł

11 Lip 2014, 17:23

Witam serdecznie,
na początek chcę napisać że widziałem podobne tematy w dziale, ale są one tylko podobne, więc nie trzeba tutaj pisać żebym poczytał inne, bo już to wykonałem ;)
Zaczynając, jestem posiadaczem Alfy, auto jak auto, lecz w kupnie nie kierowałem się zdrowym rozsądkiem tylko ekscytacją na nowe auto, więc kupiłem to na co zasłużyłem za takie zachowanie, a teraz w końcu odłożyłem sobie i chcę zakupić auto, które posłuży mi na dłużej i części (chociażby zamienne) nie obciążą tak mojej kieszeni.
Zdecydowałem się na gaz, bo gaz tani, tu tłumaczyć nie trzeba ;)
Następną ważną cechą jest 4/5 drzwi i by w 5 osób dało się w miarę normalnie do niego siąść.
Myślałem nad czymś z silnikiem 1.6 od VW/Audi ale mechanikiem ani znawcą nie jestem więc byłbym wdzięczny gdybyście coś mi doradzili :)
Pozdrawiam
Nareau
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Alfa 156 1.9 JTD

11 Lip 2014, 18:22

A budzet? Auto domyslam sie ma byc w benzynie.
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 604
Prawo jazdy: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

11 Lip 2014, 18:26

"Auto z gazem/do gazu do 10,000zł" hmmm zapewne 10,000zł :yes:
i tak, benzyna :)
Nareau
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Alfa 156 1.9 JTD

11 Lip 2014, 18:27

Nareau napisał(a):Myślałem nad czymś z silnikiem 1.6 od VW/Audi
Ten silnik nadaje się tylko do małych aut typu Polo / Ibiza
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14210
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Lip 2014, 18:32

Ja bym się zastanawiał nad borą 2.0.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Lip 2014, 20:39

Właśnie 2.0/ 1.8 znacznie lepsze. W Golfie/Borze/Octavii 2.0, w Leonie/A3 1.8. Wszędzie jest też 1.8T ale nie wiem czy chcesz turbine :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Coupé – klasyka gatunku
    Kiedy myślimy o samochodzie sportowym, najczęściej do głowy przychodzi nam opływowe coupé. Ale nadwozie tego typu jest tak naprawdę starsze niż motoryzacja. Słowo coupé pochodzi z języka francuskiego, w dosłownym ...

11 Lip 2014, 21:16

1.8T jest jeszcze lepsze od tego 2.0 w borze,
Ale tam już jest inny układ i silnik bardziej narażony na awarie.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Lip 2014, 21:18

a jak przyjmują gaz ?
Nareau
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Alfa 156 1.9 JTD

11 Lip 2014, 21:52

Wszystkie okej, do 1.8T droższa instalka
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Lip 2014, 22:21

Zasadniczo nie ma silnika, który nie lubi gazu, kwestią jest to, aby zakładać go w warsztacie znającym się na swojej robocie a nie u mirasa w stodole :D no i przy bardziej wymagających motorach nie dość, że koszt będzie większy to i jeszcze na serwisowanie sporo pójdzie. Hm, mówisz, że często w 5 osób będziesz jeździł? A na jakich dystansach? Bo jeżeli są to jakieś dłuższe trasy to może warto by diselka rozważyć?
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

11 Lip 2014, 22:48

Właśnie nie za bardzo, jak pisałem teraz mam JTD-ka ale robię trasy po 20-30km więc właśnie raczej bym szedł w gaz.
O właśnie, gaz do każdego ale różni się w eksploatacji, co jest dla mnie bardzo ważne, które są tańsze w niej, coś takiego pomiędzy ceną a jakością bądź ceną a trwałością?
Nareau
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Alfa 156 1.9 JTD

11 Lip 2014, 23:03

autoitalia napisał(a):Zasadniczo nie ma silnika, który nie lubi gazu, kwestią jest to, aby zakładać go w warsztacie znającym się na swojej robocie a nie u mirasa w stodole
Niby masz rację ale nie do końca:wink: gazu nie lubią auta z plastikowym kolektorem ssącym ( np Ford ), z bezpośrednim wtryskiem ( ściślej mówiąc jest nieopłacalna, bo wtryski benzyny muszą co jakiś czas "podać" trochę benzyny bo inaczej się zapieką ), auta bez hydraulicznej regulacji luzu ( chociaż tu też zdana są podzielone ), stare mercedesy z wtryskiem k-jetronic i jeszcze kilka innych wyjątków :roll:
Tak wgl go jestem gorącym zwolennikiem rozwijania technologi CNG :ok: nie niszczy silnika i jest bardzo ekologiczne więc nie trzeba by produkować odkurzaczy typu Mitsu i-miev
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14210
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Lip 2014, 23:51

mike1735 napisał(a):Tak wgl go jestem gorącym zwolennikiem rozwijania technologi CNG :ok: nie niszczy silnika i jest bardzo ekologiczne więc nie trzeba by produkować odkurzaczy typu Mitsu i-miev

Ja też wolę instalację CNG ale niestety takie stacje gdzie można zatankować CNG na razie z tego co wiem jest tylko kilka ( dziesiąt ) w całej Polsce i dlatego instalacje CNG są bardzo rzadkie w Polsce, po prostu nie ma gdzie zatankować takiego samochodu.
Przechodząc do tematu 1,6 8V grupy VAG nadaje się do aut miejskich a do większych aut lepszy jest jak koledzy już mówili 2.0 8V lub 1,8 lub 1,8T.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Lip 2014, 18:49

Ten 1,8 też jest v8? - tak dla pewności.
Turbina odpada bo to może być kosztowna rzecz, a ja potrafię źle trafić..
A między 1,8 a 2,0 - do którego zestawu tańsze części ?
PS: Zawęziłem też dzięki wam moje poszukiwania i zostali:
-Skoda Octavia I
-Seat Toledo II
-Audi A4 B5
Z czego najbardziej chyba Toledo mi podpada. A no i oczywiście te auta z silnikiem 1.8-2.0
Nareau
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Alfa 156 1.9 JTD

12 Lip 2014, 19:15

1.8 to nie v8 tylko 20v, czyli zwykła prosta benzyna.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra