Auto z silnikiem SDI

17 Kwi 2016, 11:00

W Audi lepiej celować w 1.8,spalanie porównywalne do 1.6 a jedzie lepiej.
Astra ok ale uważaj na rudą i do 1.6 8v sekwencja nie bardzo się sprawdza.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Kwi 2016, 11:25

Z tym 1.6 8v 75 KM to rzeczywiście byłby troche koszmar. Zwlaszcza że 80% to u mnie trasa. Kolega ma taķą astrę na gazie i wrzucając V bieg przy 70 i auto stoi w miejscu :D 68 KM przy SDI tez nie rzuca na kolana ale w trasie na pewno bardziej elastyczne i nie trzeba tyle wajhować, jak w hyundaiu 1.2 na gazie pod każdą górke na 3 biegu.


1.6 w audi wydaje sie optymalne ewentualnie 1.8.

Z drugiej strony ta cordoba sdi/tdi90 tez nie jest złym pomysłem no i w tej cenie jakies 4-5 lat młodsza od audi.
ralfpolo
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: nie mam

17 Kwi 2016, 11:34

ralfpolo napisał(a):68 KM przy SDI tez nie rzuca na kolana ale w trasie na pewno bardziej elastyczne i nie trzeba tyle wajhować
gdyby miał turbo to tak by było, ale w tym przypadku można się niemiło zdziwić :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14104
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Kwi 2016, 11:50

No i co że będzie młodsze? Rocznikiem nie jeżdzimy..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Kwi 2016, 18:53

Audi 1.6 czy 1.8 na gazie? Różnica w spalaniu mała, a w sumie 2 litry w lewo czy prawo to pestka. Tylko czy 1.8 nie sprawia wiekszych klopotow na lpg, jak tam czytam na internecie to 1.6 102KM jest uwazane jako jeden z najlepszych silników na lpg w ogóle. Z silnikiem tdi to chyba szkoda ryzykować bo w cenie 6-7 tys to jaķąś padake jeszcze kupie.
ralfpolo
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: nie mam

18 Kwi 2016, 17:49

1.8 też dobrze przyjmuje lpg.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MINI E (od 2008) - samochód elektryczny
    BMW Group po raz pierwszy zaprezentowała MINI E w 2008 roku, wprowadzając flotę ponad 600 zasilanych wyłącznie elektrycznie pojazdów do codziennego, prywatnego użytku. Zapoczątkowano szeroko zakrojony projekt pilotażowy, ...

18 Kwi 2016, 18:07

Więc 1.8 na gazie chyba lepiej szukać niż tdi w dobrym stanie za 7 tys??
ralfpolo
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: nie mam

18 Kwi 2016, 18:16

1.8 też może być ciężko znaleść bo mało ich jest na sprzedaż.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

24 Kwi 2016, 01:29

Witam ponownie

Jutro jade ogladać 4 sztuki


[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]


Co myślicie o wyżej wymienionych ?
ralfpolo
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: nie mam

24 Kwi 2016, 02:14

honda z tyłu robiona, ale to nic. Zastanawiam się tylko, czy w kierownicy ktoś nie schował kupy gwoździ, bo nieraz to z takich powypadkowych "poduszek" lubię różne rzeczy wylatywać. I poszewki pościeli to najprzyjemniejsze z tego typu rzeczy

Tę Cordobę kiedyś, jestem prawie pewien, już gdzieś widziałem (wypytaj się kiedy i gdzie kupił i czemu sprzedaje). Niemniej też była bita, to jej jednak nie dyskwalifikuje. Przyjrzyj się tylnym drzwiom z prawej, bo na zdjęciu wyglądają słabo. Pozaglądaj pod pokrowce foteli. Uwaga na rdzę w tym modelu.

Audi chyba coś miało z przodem, ale o dziwo to wygląda sensownie na tych zdjęciach jak na cenę i model. W ofercie nie ma jednak nawet przebiegu, a ten sądząc po stanie wnętrza 200k to przekroczył dobre 100k temu. W ogóle wnętrze tak trochę wizualnie odstaje od całkiem ładnego lakieru.

Astra ma coś nie tak z zawiasem z tyłu. Poza tym jej kierownica to wygląda, jakby z pół miliona przejechała, a nie 263 tysiące. Zresztą prawdopodobieństwo, że to auto średnio robiło 14 tysięcy km rocznie jest mniej więcej takie, jak to, że Golf kiedyś dostanie nagrodę za polot stylistyczny.
Moim zdaniem chyba się najgorzej tu prezentuje z tych wszystkich.
MoonWalk
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 01 01 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen C5
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Kwi 2016, 07:33

Z całej złotej czwórki najmniej wyeksploatowana będzie honda, w koncu benzyna.

Astra i cordoba smierdza na kilometr z uwagi na podane przebiegi, w dodatki cordobe widzialem na olxie juz dobre 2 miesiace temu. O czymś to świadczy.

Audi jeszcze chyba jakoś rokuje. Nawet gdyby miala te 300-400 tys przebiegu ale blacha ok silnik skrzynia sprzety ok to chyba warto sie nia interesowac ??

Mialem na oku taka astre

[link do oferty na Olx wygasł]


Niestety juz sprzedana.

Jak to mowia "tak żem czuł"
ralfpolo
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: nie mam

24 Kwi 2016, 13:02

Honda miała coś z tyłem bo klapa krzywo spasowana ale poza tym wygląda ok.
A4 niby ok ale niestety nie jest to auto tanie w utrzymaniu.

Zerknij na te:
[link do oferty na Olx wygasł] - tylko według mnie cena trochę przesadzona..
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Kwi 2016, 20:58

Jako posiadać golfa IV z 1.9 tdi 90 konnym postanowiłem trochę się wypowiedzieć.

mike1735:
Szukaj 90KM, bo nie ma żadnych wynalazków typu dwumas, pompowtryski, VTG.

Wszystkie silniki 90 konne o oznaczeniu ALH mają dwumasę
Nieliczne silniki oznaczenie AGR 90koni nie mają dwumasy tylko koło zamachowe

Oczywiście silnik bez wtryskiwaczy na zwykłem pomie VP37 więc pojedzie na wszystkim jednak ja nie bałbym się wersji 110konnej to to samo co 90 koni tylko ma większe wtryski chyba 0,215.

ralfpolo
Akurat do ruskiej ropy mam swobodny dostęp, a do granicy - 15 km.


Sam jeżdżę na ruskiej ropie bo jestem z Bartoszyc i jeszcze nie było żadnych problemów:)

ralfpolo
68 KM przy SDI tez nie rzuca na kolana ale w trasie na pewno bardziej elastyczne i nie trzeba tyle wajhować


i tutaj byś się strasznie zdziwił, gdy kupowałem golfa jeździłem i sdi i tdi, i nigdy nie zamieniłbym swojej poczciwej 90-tki na SDI.
Super elastyczność, samochodem bezpiecznie się wyprzedza, ja mam jeszcze zrobionego chipa na 122koni więc jest bardzo dobrze.
Żeby zobrazować o jakiej elastyczności mówimy, to przykład z soboty, nie musiałem krzyczeć na żonę która rozpoczęła manewr wyprzedzania 3 ciężarówki przy prędkości 60km/h i wbitym 5 biegu, nawet nie redukowała, wystarczył pedał w podłodze a TDI zrobił swoją robotę od 1700obr/min, w SDI zabrakłoby Ci prostej na wyprzedzenie naczepy w jednym "TIRZE"

I podsumowując koszty napraw których każdy się boi w 1.9 tdi VAGU
- regeneracja turbiny ok. 550zł + koszta wyjęcia i wsadzenie, razem 700-800zł zależy od mechanika.
- dwumasa 1100zł + robocizna.
- regeneracja maglownicy - 700zł z wymianą,
ogólnie nie jest drogo, znam benzyny 1.8t itd. których eksploatacja kosztuje o wiele więcej jak remont silnika 1.9tdi.

Spalanie
Trasa, ok. 5-5,5l do 120km/h
powyżej rośnie, jednak jakby nie liczyć to jazda kosztuje nic.
Gdy mieszkałem w mieście 300tys. nie mogłem zejść poniżej 8l
teraz mieszkam w 10 razy mniejszym miasteczku ale i tak 7l+ musi wypić, to nie wielbłąd.

Ogólnie szukaj dobrego egzemplarza, lepszy samochód z ogłoszenia z przebiegiem 400tys, o którym wiesz że był serwisowany na bieżąco niż ulep z 180tys, po którym nie wiesz jakich napraw i kiedy się spodziewać.
Nesill
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 40
Miejscowość: Augustów
Prawo jazdy: 01 07 2008
Auto: SKODA OCTAVIA
Silnik: 1.8T 150KM AUM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002