Auto za 20 tysiaków na co postawić?

08 Sty 2013, 01:45

Witam serdecznie, widziałem parę podobnych tematów, ale z racji tego, że każdy wybór jest indywidualny to założyłem ten topic.

Przede wszystkim w sprawach samochodowych jestem całkowitym laikiem. Od 3 lat jeździłem sobie fordem fiestą, ale w końcu padła. Z racji tego, że naprawa jest raczej nieopłacalna to postanowiłem kupić nowe autko. Najlepiej większe i kurcze fajnie by było w miarę oszczędne, bo jeżdżę tylko po mieście.

Postanowiłem wydać około 20.000 i ani zł więcej, tylko tu pojawia się problem co wybrać?
Zauważyłem, że w tej cenie mogę dostać albo mniejsze auto w miarę nowe z małym przebiegiem albo starsze autko lepszej klasy z dużym przebiegiem albo w końcu średnio stare auto z średnim przebiegiem.

Niektóre modele samochodów np. skoda, czy citroen zdarzają się nawet w okolicach 2009 roku. Jeśli chodzi o samochody inne to raczej roczniki 2005 i niższe wchodzą w grę.

Zapytam otwarcie czy lepiej postawić na w miarę nowe auto z małym przebiegiem np. takie:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Czy lepiej na starsze ale sprawdzone przykładowo takie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

I końcowe pytanie co wybrać olej czy benzyniaka? od czego to zależy, że auto jest paliwożerne i nieopłacalne? czy duży silnik zawsze oznacza nieopłacalność?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
lunairetic
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford

08 Sty 2013, 10:00

Do miasta tylko i wyłącznie benzyna. Bardzo fajnie, że myślisz o Sandero, tylko, jak mówie - poszukaj czegoś w benzynie. Po za tym 1.5dCi to bubel

Passat którego zlinkowałeś - wydałbyś 20 tyś na pierwszą ratę, a nie na całe auto - to kredyt 50/50. A potem jeszcze zapas na naprawy, których nie unikniesz. Ma on legendarny silnik 2.0TDI na pompowtryskach, które non stop krzyczały, że coś je boli: pękające głowice, szwankujące wtryskiwacze, zacierająca się pompa wody. Istny koszmar.
Xyoz
Początkujący
 
Posty: 80