Zależy jaki silnik Cię interesuje, bo skrzynie się różnią w zależności od aplikacji.
W wymienionym przez Ciebie przykładzie jest skrzynia, to A5S310Z. Każda skrzynia automatyczna wymaga odpowiedniego traktowania (wbijanie D, R tylko, gdy auto jest na postoju, nie wbijać biegu na innych obrotach, niż jałowe, nie radjować itd.) i wszystko zależy jak poprzedni właściciel ją użytkował. Raczej nie ma w niej nic odbiegającego od standardowych skrzyń automatycznych - trzeba wymieniać olej, a przy zakupie sprawdzić, czy płynnie przełącza każdy z biegów.
Jeśli np. falują obroty na biegu jałowym, to bardzo prawdopodobne, że konwerter kończy żywot, a to już spory koszt. Teoretycznie można zregenerować ją za kilkaset zł (+kilkaset zł za montaż/demontaż), ale ja po zasięgniętych opiniach, nie polecam takiej operacji. Znacznie lepiej sprawdza się regeneracja w autoryzowanych warsztatach danego producenta skrzyni (niektóre mają certyfikaty), bądź korzystać z warsztatów z polecenia, które nigdy najtańsze nie są.
Skrzynie w e36 530i i M3 to już skrzynie od ZF - model 5HP18, czyli 5-ciobiegowy automat. Ogólnie są to dobre skrzynie. W tych modelach mają jeszcze metalową miskę (w nowszych jest plastik), więc sprawiają mniej problemy. Ważne jest, żeby sprawdzić ewentualne wycieki lub przypocenia w skrzyni. Niebezpieczeństwo jest takie, że skrzynia może od dłuższego czasu pracować na niewłaściwym poziomie oleju.
Sama wymiana oleju też jest bardzo ważna.
Jeśli interesują Cię szczegóły, to tutaj masz informacje bezpośrednio ze strony ZF:
http://www.thectsc.com/images/pdf/5HP18.pdf