Benzyna do 25 tys.

19 Mar 2023, 10:56

Witam,
proszę o pomoc w wyborze jakiegoś auta w okolicy 25 tysięcy. Zastanawiam się nad zakupem benzyny ewentualną możliwością zagazowania. Szukam czegoś po 2010 roku.
Pewnie będzie lepiej kupić coś mniejszej pojemności żeby było bardziej "eko" dla euro-urzędasów bo zakażą jazdy niedługo.
Proszę o pomoc w dobraniu jakiegoś silnika żeby był stosunkowo mało awaryjny.
Słyszałem że warty zakupu jest Fiat Bravo 1.4.
Co myślicie o Skodach Rapid, bo widziałem że się trafiają w okolicy 25tys.
Chyba że warto celować w jakąś Kie Ceed' albo Hyundai'a I30, Golfa 6 albo jakiegoś Leona?
Najpierw chciałbym dobrać jakiś silnik tylko nie wiem które są warte uwagi w danych modelach.
Myślałem też nad Audi A4B8 albo A38P ale silniki podobno dość awaryjne (tylko tu by wchodziły w grę raczej 2008-2010)
Mareckyy
Nowicjusz
 
Posty: 12

19 Mar 2023, 11:01

Mareckyy napisał(a):Myślałem też nad Audi A4B8

W tym przypadku nie kupisz nic dobrego, 1.8tfsi czy 2.0tfsi silniki kiepskie, nie nadające się do lpg
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

19 Mar 2023, 11:20

Dlatego niestety trzeba się będzie pożegnać z audi.
Mareckyy
Nowicjusz
 
Posty: 12

19 Mar 2023, 15:31

Mareckyy napisał(a):Słyszałem że warty zakupu jest Fiat Bravo 1.4.


1.4 tjet jak najbardziej spoko

Mareckyy napisał(a):Co myślicie o Skodach Rapid, bo widziałem że się trafiają w okolicy 25tys


Osobiście nie wydałbym na to auto swoich pieniędzy. Pod lpg miałbyś tylko 1.2/75 więc straszy zamulacz

Mareckyy napisał(a):Kie Ceed' albo Hyundai'a I30


Bardzo fajne auta, tanie w eksploatacji, każdy silnik ok

Mareckyy napisał(a):Golfa 6 albo jakiegoś Leona?


Pod lpg wyłącznie 1.6/102, które ma słabą charakterystykę i sporo pali.



Możesz pomyśleć też o tojocie auris 1.6
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2430
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Mar 2023, 17:35

Dzięki,
w takim razie trochę zawężę krąg poszukiwań.
A co myślicie nad poszerzeniem budżetu i pójście powiedzmy w coś zupełnie nowszego i powiedzmy w granicy 33tysiące?
Znajomy mi polecał Fiata Tipo, silnik chyba podobny jak w Bravo. Ale wtedy zamiast auta 10-12 lat to miałbym powiedzmy 6cio letnie. Tylko pytanie czy warto w ogóle takie coś.
Mareckyy
Nowicjusz
 
Posty: 12

19 Mar 2023, 19:05

Sytuacja z tipo taka sama jak z bravo, 1.4tjet bo wolnossące 1.4 to straszny muł, silniki są dokładnie te same. Druga sprawa to ile masz tipo za te 33k? 10 w całym kraju? Najtańsze, najsłabiej wyposażone egzemplarze ze sporymi przebiegami po taksówkach albo uberach

Do tych 33k kupisz fajnego focusa 1.6/105 albo 1.6/125, zamiast bravo masz ciekawszą i bardziej nowoczesną giuliettę a możesz też zerknąć w kierunku i30 drugiej generacji, może coś już się trafi
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2430
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Mar 2023, 20:02

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Co myślicie o tych silnikach?
Jest to coś warte?
Ta druga ma sporo km już chyba nastukane.
Mareckyy
Nowicjusz
 
Posty: 12

19 Mar 2023, 20:07

No nie bez powodu II gen kosztuje tyle samo co I
Poza tym do silnika 1.6/135 nie założysz w sposób opłacalny lpg, to bezpośredni wtrysk.
Dlatego wcześniej zwróciłem ci uwagę na i30 II (który technicznie jest tym samym co ceed) ale w odróżnieniu od kia zostawili tam silnik 1.6/120
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2430
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Mar 2023, 20:27

franccc napisał(a):No nie bez powodu II gen kosztuje tyle samo co I

Bo Gdyby miała 100 000km mniej to by kosztowała 40 000zł :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

20 Mar 2023, 18:57

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?

Co myślicie o tym modelu?
Jakieś wskazówki gdybym się wybierał oglądać?
Mareckyy
Nowicjusz
 
Posty: 12

20 Mar 2023, 19:43

Wygląda ok. Bravo nie ma żadnych newralgicznych punktów żeby zwracać na nie szczególną uwagę, auto jak auto
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2430
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Mar 2023, 20:41

Mareckyy napisał(a):Dlatego niestety trzeba się będzie pożegnać z audi.

Jeśli chodzi o A4 B8 to możesz pomyśleć o 2,0 TDI
Podczas gdy w benzynie koniecznie lpg bo Cię puści z torbami jeśli chodzi o spalanie, tak w TDI śmigasz przy spalaniu 5/100 z taką samą dynamiką, ale wręcz lepszą elastycznościa i reakcją na gaz.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

20 Mar 2023, 20:54

Trevor napisał(a):Jeśli chodzi o A4 B8 to możesz pomyśleć o 2,0 TDI

Dobra opcja oby więcej takich oszczędnych autek :ok:

Mareckyy napisał(a):Co myślicie o tym modelu? Jakieś wskazówki gdybym się wybierał oglądać?

Jest ok.jako model Fiata. Wersja fl ma poprawioną skrzynię. Ogólnie Twoje typy są ok.tulko szukaj dobrego stanu tech.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Mar 2023, 21:51

Trevor napisał(a):Jeśli chodzi o A4 B8 to możesz pomyśleć o 2,0 TDI

Tyle że TDI to chyba raczej w trasy lepsze, a nie zapowiadają mi się duże przebiegi.
Mareckyy
Nowicjusz
 
Posty: 12

20 Mar 2023, 22:20

No cóż chyba nie myślisz że turbo-benzyna lubi jazdę tylko w okół komina?
Dziś nie ma specjalnie różnic, osprzęt w turbo benzynie jest podobny.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna