Kombi do 40 tyś zł, benzyna+lpg/ ekonomiczna benzyna

19 Mar 2017, 12:40

Witam wszystkich na forum,
aktualnie posiadam Land Rovera Freelandera I z silnikiem TD4, który był bardzo udanym autem, blisko 10 lat bez żadnej awarii, tylko eksploatacja, a Freelander I uchodzi za awaryjne auto. Piszę w imieniu taty, który teraz rozgląda się za jakimś kombi. Freelander super autko, ale trochę już trzeba by zainwestować (turbo :/), a też to jest diesel i bardzo go męczę przy moich przebiegach.
Generalnie:

Budżet: 40.000 tyś zł w tym ma być pakiet startowy + ew. naprawy, dlatego same auto najlepiej do 35-36 tyś zł

Rejon: Małopolska

Użytkowanie: Teraz mój tata przeszedł na emeryturę i jego przebiegi roczne bardzo spadły, aktualnie to ok. 10.000km/rok. Dlatego szukamy raczej ekonomicznej benzyny, lub mocnej ale pod gaz :) Mieszkamy na wsi, i kilka lat temu kiedy zimą padał śnieg to napęd 4x4 się przydawał, teraz raczej tylko zwiększa wydatki na paliwo. Kilka razy do roku wyjazdy na jakieś wczasy (+300km) więc fajnie by było, żeby komfortowo się jechało autostradą (120-140km/h) We freelanderze za ciekawie nie jest, ale to nie jest auto na autostrady :P

Własne potrzeby:
- koszt paliwa nie przekraczał 40zł na 100km
- miarę dynamiczny, żeby można było bezpiecznie wyprzedzać (10-11s do setki?)
- moi rodzice to w miarę aktywni ludzie, często jakieś wyprawy na rower itp. dlatego bagażnik w miarę pojemny, ale na narty i rower mamy bagażnik dachowy więc z tym nie ma problemu
- wielkość auta, wyprowadzam się od rodziców i zostaną we dwóch, tata chciałby coś rozmiarowo jak bmw seria 3. Powiedzmy, że seria 5 już za duża :)
- wygląd, no musi być ładny, ale wiadomo to kwestia gustu, dla przykładu podam, że saab 9-3 II bardzo nam się podoba :)
- rocznik, chcielibyśmy raczej coś świeżego, nie starszy niż 10 lat.
- z bezawaryjnością to wiadomo, jakie auto się znajdzie, tak później jest. Przykładem choćby jest nasz freelander, uchodzi za bardzo awaryjny, a u nas 10 lat bezawaryjnie. Ale chcielibyśmy uniknąć wadliwych silników i modeli :ok:
- wyposażenie, coś bogatszego, ale bez zbędnych bajerów

No to w miarę tyle. :naughty:
Ojca kusi jeszcze wymiana freelandera I na Freelandera II, cena może przystępna, ale koszty utrzymania bardzo odstraszają.

Proszę o propozycje jakiś modeli+silniki.
Aktualnie mamy na oku:
-bmw seria 3 e90
- volvo v50 (tylko ten biedny środek), v60 byłby idealny, ale trochę ponad budżęt
-saab 9-3 (z silnikiem 2.0 turbo)
-honda accord VIII

Pozdrawiam
JachuWojtan
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 03 08 2016
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Hyundai Accent II
Silnik: 1.3 ; 86km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Mar 2017, 13:37

JachuWojtan napisał(a):- koszt paliwa nie przekraczał 40zł na 100km

totalnie bezsensowne założenie... Nie rozumiem ludzi przeliczających kilometry na złotówki - przecież to jest bezsensowne, bo np. półtorej roku temu paliwo było po 3,5... Co będzie za 1,5 roku? Auto od tego mniej nie spali...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Mar 2017, 14:16

Źle się wyraziłem, chodziło mi żeby przy obecnych cenach LPG/pb bylo nie większe niż 40zł (nie wliczając kosztów obsługi LPG/pb) , chciałbym aby spalanie było nie większe niż 8 litrów benzyny, jak coś z większym spalaniem to żeby dobrze współpracowało z LPG ;)
Pozdro
JachuWojtan
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 03 08 2016
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Hyundai Accent II
Silnik: 1.3 ; 86km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 1LR-GUE
    Silnik 1LR-GUE to prawdziwy klejnot w koronie Lexusa. Japońska marka stworzyła ten motor wyłącznie na potrzeby jednego modelu – supersamochodu LFA. W rezultacie wolnossąca jednostka trafiła pod maski zaledwie 500 samochodów. ...