Benzyna w automacie seg. C / D, 30 - 35k - większość jazda po mieście

07 Mar 2021, 20:43

Witam wszystkich forumowiczów,
Na wstępie chciałem dodać, że dzięki informacjom, które uzyskałem na tym forum udało mi się kupić moje pierwsze auto (Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 120 KM), które służyło mi pomyślnie przez około 4 lata, z czego jestem niezmiernie rad. Auto sprzedałem w poprzednim roku (czego z pespektywy czasu trochę żałuje). Z początkiem roku rozpocząłem research pod kątem zakupu następnego auta, lecz im dalej w las, tym większy ból głowy. Poniżej podam pokrótce założenia, którymi kieruję się w kontekście następnego auta:
- Budżet - 30 - 35 k (oddzielny budżet na pakiet startowy)
- Segment C / D (fajnie, gdyby auto było większe i bardziej komfortowe od poprzednika (wzrost - 194 cm));
- Benzyna z możliwością zagazowania (roczny przebieg do 15 000 km; Proporcje - miasto 75 % / trasa 25%);
- Automatyczna skrzynia biegów (jestem w stanie pójść na kompromis i rozpatrzyć manualną skrzynię, jeśli trafi się ciekawy egzemplarz).
Dotychczasowe typy:
- Mazda 6 II gen. 2.0 147 KM przedlift,
- Opel Astra J 1.6 T 180 KM A16LET.
To forum bardzo pomogło mi przy pierwszym samochodzie, więc w tym przypadku również liczę na Waszą pomoc, za wszelkie udzielone wskazówki z góry dziękuję.
Qbik7
Obserwowany
 
Posty: 1

09 Mar 2021, 14:09

Jeżeli chodzi o ten samochód
Qbik7 napisał(a):- Opel Astra J 1.6 T 180 KM A16LET
to poczytaj sobie ten temat na forum astra-j-1-6-turbo-w-automacie-czy-warto-vt111684.htm
Co do samej skrzyni biegów jeżeli siedzi tam automat GM 6T40 (występował przy silnikach 1.4, 1.6, 1.8) to ma on sześć przełożeń do przodu i jest to skrzynia która wykorzystuje trzy przekładnie planetarne, trzy sprzęgła stałe oraz dwa obrotowe. Wielkością podobna do 4 biegowego automatu czyli ma kompaktowe wymiary. Najczęstszym problemem tego automatu jest pękający pierścień sprężyny zespołu sprzęgieł (ma falisty kształt). Przez to opiłki zostają rozprowadzone z olejem po całej skrzyni powodując jej powolną degradację. Wykrycie w porę tego problemu może zapobiec kosztownemu remontowi całej skrzyni.
Qbik7 napisał(a):Mazda 6 II gen. 2.0 147 KM przedlift
Mazda jest wygodniejsza i większa silniki MZR przed liftem były bez wtrysku bezpośredniego (MZR-DISI z wtryskiem bezpośrednim). Tu ogólnie problemem jest korozja chociaż mniejsza niż w poprzednim modelu ale jednak. Warto przy zakupie zwrócić uwagę na pracę silnika bo czestym awariom ulegały klapki w kolektorze dolotowym przez co silnik pracuje trochę jak diesel.
Skrzynia w automacie ma pięć biegów i będzie na pewno bardziej ospała od tej w Astrze ale kwestia przyzwyczajenia i tego jak jeździsz. Nie ma z nią raczej problemów nawet przy dużych przebiegach pod warunkiem regularnej wymiany oleju. Producent nie zalecał wymian oleju w automacie w tamtym czasie ale powinno się to robić co 60 maks 80 tkm. Bo wtedy te automaty pracują bezproblemowo i przebiegi ponad 250tkm to dla nich nie problem.
Trzeba tu jednak pamiętać, że części są zazwyczaj droższe do Mazdy niż do konkurencji aut EU. Niemniej jednak mając na uwadze ładny zadbany i serwisowany egzemplarz warto go rozważyć w zakupie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9785
Zdjęcia: 34