Cichy77 napisał(a):Tu można wrzucać z D na 3 przy odpowiedniej prędkości. Nie spotkałem się żeby było to zabronione i pojawiały się z tego tytułu jakieś problemy.
Jeżeli ktoś ma wprawę w jeżdżeniu automatem to tak. Jednakże nie jest to zalecane przez producentów. Na wszelki wypadek. Jeden jedzie na D z prędkością 50km/h i wrzuci 3, a drugi będzie myślał, że można z D na 3 przełączyć i zrobi to przy prędkości 100 km/h... Dlatego napisałem, że się tego nie powinno robić. Na wszelki wypadek - nie wiemy czy autor tematu ma doświadczenie w jeżdżeniu w automacie.
Marcel2727 napisał(a):Albercik tylko 1, 2 i 3 to nie konkretne biegi manualne tylko tryby jazdy
To n ie są żadne tryby jazdy. To jest przełączanie biegów manualne. 1,2 i 3 to te same bniegi co w D. Róznica jest taka, że jadąc na D skrzynia sama zmienia biegi w pełnym zakresie. A jadąc na 3 skrzynia zmieni biegi tylko do 3. Jadąc na 2 zmieni tylko do 2 ( 3 i 4 już nie włączy ). Jadąc na 1 nie zmieni się na 2. Tryby jazdy w ASB to np. S ( sport ), W ( jazda w zimie na zaśnieżonej drodze, na śliskiej nawierzchni. Zazwyczaj wykorzystuje się przy tym trybie ruszanie z 2 ) itd.
Marcel2727 napisał(a):By wrzucić jedynkę trzeba się zatrzymać, potem rozpędzić, by przerzucić na dwójkę, a potem trójkę?
Dokładnie.
Marcel2727 napisał(a):Potem już nie można dać na D? Tylko trzeba powoli zwalniać i ustawić 2, potem przy bardzo wolnej jeździe ustawić 1 i zatrzymać się, by potem ustawić na D?
Jadąc na 3 można włączyć D. Tak samo jadąc na 1 czy 2 też można włączyć D. Jeżeli oczywiście budowa skrzyni na to pozwoli.
Marcel2727 napisał(a): Tylko trzeba powoli zwalniać i ustawić 2, potem przy bardzo wolnej jeździe ustawić 1 i zatrzymać się, by potem ustawić na D?
1 z 2 lepiej nie włączać. To już lepiej włączyć z 2 na D. Chyba, że umiesz jeździć automatem, masz go wyczutego itd. To jest tak samo jak w manualu. Raczej nie włącza się 1. 1 to jest bieg tylko do ruszania.
Marcel2727 napisał(a):Co do Gradorego to w nowszych nie włączysz P przy 100 km/h
Podczas jazdy P nie powinno się dać włączyć w żadnym samochodzie. Czy to w starym czy nowym. Zawsze jest blokada. Przynajmniej powinna być. To jest tak samo ja z R.
Gradory napisał(a):U mnie nic się nie dzieje. Wiem, że nie powinno się tego robić, ale nie posypie się skrzynia od tego, że się to raz czy dwa zrobi. Nie wiem, jak w starszych skrzyniach.
To, że można włączyć, nie znaczy, że jest to zalecane. Oczywiście, że raz czy dwa nic się nie stanie. A raczej nie zauważysz, że coś się stało. Ale co skrzynia wycierpi, to jej.
Jeżeli chodzi o N, to nie powinno się go włączać stojąc na światłach, w korku itd. N służy wg producenta tylko do holowania a i przy tym są obostrzenia co do prędkości i odległości.
Gradory napisał(a):Gdy się zaciągnie elektryczny ręczny w czasie jazdy, to samochód traktuje to, jakby wystąpiła awaria hamulca zasadniczego i hamuje wszystkimi czterema kołami i chyba jest to hamowanie na 100%.
Żadna awaria hamulca zasadniczego. Elektryczny ręczny działa praktycznie tak samo jak zasadniczy. Wciskając przycisk, zaczynają hamować wszystkie 4 koła z funkcją ABS-u. Tak jak piszesz, trzeba cały czas trzymać przycisk.
Gradory napisał(a):W pamięci błędów jest to zapisywane i potem na przeglądzie mogą się zapytać, czy coś się stało z hamulcami.
Tutaj nie jestem pewny na 100% czy we wszystkich, ale ja nie stwierdziłem żadnego błędu w systemie po wciśnięciu tego przycisku. Diagnosta podczas przeglądu też o nic nie będzie pytał. Hamowanie awaryjne to nie błąd.
Gradory napisał(a):W autach na minuty MiiMove (Astra K 1.4), gdy zaciągniesz elektryczny ręczny w czasie jazdy, informacja o tym idzie do centrali i zaraz możesz mieć telefon od nich.
Nie wiem czy tak jest, ale może tak być. Jakby nie patrzeć jest to hamowanie awaryjne, a więc może być wynikiem sytuacji potencjalnie wypadkowej/kolizyjnej. A że samochód nie jest twój, to nic dziwnego, że właściciel się tym może zainteresować
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...