
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Marcel2727 napisał(a):tryb parking, z czego słyszałem blokuje koła, ale mogą się one dalej toczyć
Marcel2727 napisał(a): rozgrzanie oleju w skrzyni biegów, a mianowicie czy trzeba poczekać 5 minut, by skrzynia dobrze działała i jej nie zarżnąć
Marcel2727 napisał(a):Czy można zwolnić ręczny, ustawić D, by jechać (lub R, by wyjechać i potem znowu D).
Marcel2727 napisał(a): jak często zmieniać olej?
MotoAlbercik napisał(a): Tak więc najpierw hamulec ręczny, a potem P. Dodam, że na żadnym innym położeniu nie wolno pozostawiać samochodu.
Marcel2727 napisał(a):- koszty naprawy, a mianowicie czy przy manualach jest to około ~1 tysiąca a przy automacie kosztuje to już ~10 tysięcy.
Marcel2727 napisał(a):- jak często zmieniać olej? 30 tys. km. będzie w porządku? A jak auto jest nowe to 100 tys. km.? Z czego wiem to zaleceń lepiej się nie słuchać, bo tam w ogóle nie zalecają wymiany albo ta wymiana jest co kolejne 100 tys. km.
Gradory napisał(a):Najlepiej robić tak: kończy się jazdę, naciska się pedała hamulca, przełącza się z pozycji D (lub R, gdy się cofało) w pozycję N, zaciąga się (klasyczny linkowy) lub włącza (elektryczny) hamulec ręczny, puszcza pedał hamulca, aby "rozluźnić" skrzynię, ponownie naciska pedał hamulca i przełącza w pozycję P. Chodzi o to, żeby samochód opierał się tylko na hamulcu ręcznym, a nie na skrzyni.
N i P to takie same przełożenia z jedną różnicą na P masz dodatkową blokadę kół. Kiedyś o to dokładnie pytałem w warsztacie zajmującym się typowo automatami. I teraz najlepiej to zrobić tak jak opisał @MotoAlbercik ale czasem zdarza się że zębatka blokująca skrzynię z kołami na P jest wyrobiona i po przerzuceniu od razu na P i zaciągnięciu ręcznego skrzynia zwiesi się na tym przełożeniu zanim zaciągniemy ręczny (np. lekko jeszcze samochód się ruszy). Później po ponownym odpaleniu silnika może dość do szarpnięcia przy przerzucaniu z P na D. Jak jednak wrzucimy na N i zaciągniemy ręczny puszczając hamulec nożny i auto już się na nim zatrzyma i wtedy wrzucimy P tego problemu nie będzie po ponownym przerzucaniu na DMotoAlbercik napisał(a):Źle. Nie włącza się N. Po zatrzymaniu samochodu, trzymamy hamulec nożny, zaciągamy ręczny i dajemy P. Można ewentualnie jeszcze po zatrzymaniu samochodu, trzymając hamulec nożny włączyć P, a potem zaciągnąć ręczny i zwolnić nożny. N służy do czegoś innego
Cichy77 napisał(a):N i P to takie same przełożenia z jedną różnicą na P masz dodatkową blokadę kół. Kiedyś o to dokładnie pytałem w warsztacie zajmującym się typowo automatami.
Cichy77 napisał(a): I teraz najlepiej to zrobić tak jak opisał @MotoAlbercik ale czasem zdarza się że zębatka blokująca skrzynię z kołami na P jest wyrobiona...
Marcel2727 napisał(a):A to co pisze Cichy to jak dla mnie tylko jeszcze większe dobijanie automata, którego już pewna część za dobrze nie działa
MotoAlbercik napisał(a):Źle. Nie włącza się N. Po zatrzymaniu samochodu, trzymamy hamulec nożny, zaciągamy ręczny i dajemy P. Można ewentualnie jeszcze po zatrzymaniu samochodu, trzymając hamulec nożny włączyć P, a potem zaciągnąć ręczny i zwolnić nożny. N służy do czegoś innego.
Cichy77 napisał(a):Jak jednak wrzucimy na N i zaciągniemy ręczny puszczając hamulec nożny i auto już się na nim zatrzyma i wtedy wrzucimy P tego problemu nie będzie po ponownym przerzucaniu na D
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]