BMW e39

10 Maj 2016, 08:38

Hej, długo szukałem samochodu i stwierdziłem, że jako pierwszy samochód - zbiję trochę jego cenę i pójdę w coś starszego, ale równie niezawodnego. Myślałem o BMW e39. Budżet myślę, że do 20 tysięcy się zmieszczę ze wszystkim. Chciałbym założyć w nim LPG (chyba, że opłaca się już kupić z instalacją LPG w tym samochodzie). Wielkość silnika hmmm taki który będzie dawał frajdę z jazdy, a i wciąż nie będzie awaryjny bardzo. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :)

Taki model mi się rzucił w oczy:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
jacobson
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam

10 Maj 2016, 16:06

Akurat wybrales najbardziej awaryjny silnik, ktory w dodatku zlopie olej i nie trzyma parametrow :naughty: Podobno 528, robi z wiekszosci 530 wiatrak.
Tak w ogole, porzadne gazidlo do 6garkow kosztuje ze 4tysiaki. Wez to pod uwage.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

11 Maj 2016, 15:23

Czyli lepiej jaki silnik brać pod uwagę ? czy warto szukać z instalacją LPG, czy lepiej samemu zakładać ? Na co najbardziej zwrócić uwagę przy tego typu samochodach ?
jacobson
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam

11 Maj 2016, 16:49

Szukaj samej benzyny i zakładaj LPG samemu - wiesz co masz wtedy. Tylko bez oszczędzania na podzespołach, bo to BMW, a nie Skoda.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Maj 2016, 19:49

Ok, a czy są jakieś silniki, których powinienem unikać ? tak jak w pierwszej odpowiedzi dostałem info, że 530 jest zła.
jacobson
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam

11 Maj 2016, 20:43

No 3.0 jest najgorszym wyborem, bo mimo, ze niby ma 231 km to bardzo czesto na hamowni wychodzi, ze jest 200. Do tego bierze przy jezdzie miejskiej 1-2litry oleju na 1000km. Niezbyt polecany silnik na forum bmw. Jak chcesz koniecznie benzyne to bym szukal 2.8, jest trwalszy od 3.0 i ponoc mocniejszy w praktyce. 2.0, 2.2, 2.5 szczegolnie z automatem poza wrazeniami akustycznymi nie zapewnia zadnych innych :naughty:
Pamietaj tez, ze te silniki sa trwale, ale nie sa bez wad, bo prawie kazdy egzemplarz ma problem z terkotajacym vanosami. No i trzeba tez sie przygotowac, ze prawie kazda e39 ma problemy z czujnikami abs. O ile poprzedni wlascicel tego nie naprawil to trzeba sie liczyc z wydatkiem okolo 2k pln. Imo najgorszym problemem tego auta jest drogie zawieszenie. Wiadomo, ze nie wymienia sie od razu calego, ale nasze drogi dosyc mocno przyspieszaja jego zuzycie i pozniej sie robia rachunki typu 2k za przod i 3k za tyl.
Zreszta to jest 15letnie auto. Obojetnie co nie kupisz i tak zawsze bedzie cos do zrobienia, drozej lub taniej.
Raczej nie kupowalbym z gazem, bo zasada jest taka, ze silnik musi najpierw chodzic dobrze na pb, potem sobie mozna montowac junkersa. U nas sie robi czesto odwrotnie, bo panie ma byc tanio jezdzone, a potem sie naprawi co zepsute. Skutek jest taki, ze samochod na gazidle zdycha, prycha i nie ma mocy, a zeby to zdiagnozowac potrzeba fachowca i worek pieniedzy.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowa Szkoła Bezpieczeństwa
    Jazda w zimowych warunkach wymaga od kierowcy większych umiejętności, a także odpowiedniego wyposażenia samochodu w opony, które zapewnią maksymalną możliwą przyczepność. Od kilku lat toczy się dyskusja, czy warto ...

11 Maj 2016, 21:16

Znów tworzysz jakieś herezje.
To naturalne, że jeśli auto użytkował d.bil to nic dziwnego, że bierze olej i nie trzyma parametrów. Podobnie będzie z każdym innym silnikiem niezależnie od tego, czy będzie to 2.0-2.8 BMW czy 1.4 VW czy Twoje 3.2 CDI :roll: inna kwestia, że na niektórych silnikach zaniedbania odbijają się w mniejszym stopniu a w niektórych bardziej
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14104
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Maj 2016, 21:30

Tekst mojego mechanika z dzisiaj:
Przyjeżdża taki kolo BMW jaki to on nie bogaty, a potem jak przychodzi do płacenia to "a czego tak drogo"?
Dodał też:
Tam nie wsadzisz czujnika za 100zł tylko za 500zł, bo tylko takie dobrze współpracują z komputerem. Podobają mi się te samochody ale jak zobaczyłem jaki "bogaty element nimi jeździ" i jak drogie podzespoły w nie trzeba pchać to sobie wybiłem je z głowy.

Kwintesencja zasobności portfela większości właścicieli BMW w PL i pokazuje jaki jest stan aut tej marki u nas.

Jak się dowiedział ile wydałem na olej do skrzyni/dyfra (w opisie) to stwierdził, że dobrze ze mną piwo pić :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Maj 2016, 23:23

Największa wadą BMW są ich właściciele :D
Mając 20k na wszystko osobiście szkoda byłby mi ładować kasy w takie śmietniki...
Bo jak kupować e39 to z fajnym silnikiem i w idealnym stanie a to jest znacznie więcej niż 20k na gotowo.

Oczywiście w necie jest multum wypicowanych padalców ale czegoś do jazdy brak.

A tak ogólnie europejski marki premium do najtańszych w serwisie nie należą więc czy to będzie bmw czy ałdi czy merc trzeba liczyć się z kosztami i sporymi.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10433
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Maj 2016, 23:38

A sa jakies marki premium tanie w serwisie? Glupia cewka do is200 kosztuje w aso 700zl, a sensownych zamiennikow brak :naughty:
W gsach i lsie pewnie jest jeszcze lepiej. Plusem niemcow jest to, ze naprawi je kazdy kazik, a znajdz teraz kogos kto zabierze sie za lexusa albo jaguara.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

12 Maj 2016, 07:36

959 napisał(a):A sa jakies marki premium tanie w serwisie? Glupia cewka do is200 kosztuje w aso 700zl, a sensownych zamiennikow brak :naughty:

łatwo to obejść - zamienniki nawet taki za 500zł niewiadomo ile pochodzi
u nas z anglików jest pełno używek za 70zł, które spokojnie przejadą ponad 200tys. zł, więc jak mamy pełno anglików na części to sprawa jest prosta :) Wolałbym kupić 2 używki niż markowy zamiennik za 160zł.

Poczytaj sobie u mnie w stopce w ostatnim poście ile kosztuje serwis ISa. Dodam, że pakuję co najlepsze i szukam sobie najmniejszych usterek.
To nie jest skomplikowane auto, więc jak ktoś ich nie potrafi naprawić to innych tym bardziej. Mój mechanik jasno powiedział, że niemieckie auta nie są łatwe w naprawie, a robi wszystkie marki. Po prostu "mechanicy" są tak ograniczeni, że innych nie znają, a do takiego bym nie poprowadził auta.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Maj 2016, 07:52

Dzida,masz go dopiero rok i przejechałeś niespełna 10K więc ciężko być tutaj obiektywnym co do serwisu całościowego modelu IS,zobaczymy jakie zdanie będziesz miał za 2-3 lata,w tak krótkim czasie ciężko pisać o usterkach typowych dla tego modelu bo u Ciebie póki co ich nie było i stąd "serwis" może wydawać się tani.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

12 Maj 2016, 08:02

Chodziło mi o ceny podstawowych rzeczy, które wymieniłem i ile kosztowało wyeliminowanie wszystkich usterek po 210tys. km... Nie da się opisać, że ten model będzie tyle dokładnie kosztował (co wiele osób wymaga jak opisujemy dane modele samochodów), bo trafisz ulepa i będziesz ładował, a ktoś kupi zadbany i nic nie wpakuje.
Czy tanio czy drogo wydać 3600zł przez rok i 9000km to sprawa obiektywna - dla mnie dużo (i to chciałem pokazać na tle zaniedbanych BMW w PL) i sam sobie jestem winny jak nie oszczędzam na rzeczach eksploatacyjnych.

Co do awaryjności mogę się wypowiadać na podstawie kilkudziesięciu IS-ów dostępnych na lexusforum.pl i opisałem cenę dwumasy, sposób obniżenia kosztu cewki, oraz ewentualny koszt drugiej skrzyni biegów - to mi się nie musi zepsuć ale mogę określić. Dwumasa, cewki się nie psują jakoś szczególnie, a skrzynia to 500zł (tj. tyle co wydałem na olej).
Przykład: Jakbym miał 2,0TDI PD przez 10 lat i jakimś cudem mi nie padł silnik to znaczy, że mogę wtedy napisać o awaryjności w stylu "nic przy nim się nie robi tylko leje paliwo" ??
Ostatnio edytowany przez dzida, 12 Maj 2016, 08:22, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Maj 2016, 08:22

Zgodnie z przykładem który podałeś to tak- wtedy można byłoby napisać,że akurat w Twojej wersji silnikowej i modelu przez taki i taki okres czasu jaki go użytkowałeś nic się nie działo. Nie piję do Ciebie bo opisujesz i podajesz rzetelny cennik,tego się nie czepiam. Chodzi mi o to,że sam wyśmiałbyś kogoś kto np: napisałby,że ocenia bezawaryjność zawieszenia w VW na podstawie forum danej marki. Przykład własnych doświadczeń jest najlepszy, nie innych osób z forum bo to prowadzi generalizacji i tworzenie stereotypów a często nawet mitów.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

12 Maj 2016, 08:30

Ludwa10 napisał(a):Zgodnie z przykładem który podałeś to tak- wtedy można byłoby napisać,że akurat w Twojej wersji silnikowej i modelu przez taki i taki okres czasu jaki go użytkowałeś nic się nie działo.

Problem w tym, że w tym modelu się nic nie dzieje szczególnego, a typowe usterki jak zapiekające się zaciski hamulcowe, padnięta zmieniarka CD oraz miaucząca skrzynia mnie dopadły ;)

Ludwa10 napisał(a):Chodzi mi o to,że sam wyśmiałbyś kogoś kto np: napisałby,że ocenia bezawaryjność zawieszenia w VW na podstawie forum danej marki. Przykład własnych doświadczeń jest najlepszy,

Tu się nie zgodzę, bo jeden ma słabe drogi i zawias mu padnie szybko, a w Niemczech nie znają nawet tego problemu, dlatego zebranie różnych przebiegów na podstawie doświadczeń wielu, a nie jednostki (podstawowa zasada pomiarów) dopiero obrazuje problem.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010