BMW G30 520d czy 530d - który silnik jest lepszy?

27 Lut 2023, 23:12

Witam wszystkich,
za kilka dni(mam nadzieję ,że szybko podejmę decyzję) stanę się właścicielem BMW 5(napaliłem się jak szczerbaty na suchara :D :D :D ).Chciałem prosić o poradę bo szczerze mówiąc nie bardzo wiem, na który silnik się zdecydować .Wiem ,że będzie to diesel tylko nie wiem który :oops:
Nie wiem czy kupić 520d,525d czy 530d? Moja jazda to 80% miasto przeważnie 6km do roboty i 6km z powrotem, sporadycznie wypad do miasta 10km w te i 10km we fte :P .
no i trasa raz w roku(czasami dwa razy) nad morze w dwie strony 600km i raz w roku 1500km ↔ odwiedziny u rodziny. Od czasu do czasu(5x w roku) trasa 100-200km do Zoo czy na lody z dzieckiem do stolicy, w sumie ok.10 max 12tys.km. Który silnik jest lepszy i będzie z nim mniej "kłopotu" ada więcej frajdy.
Chciałbym diesla bo chce mieć trochę "przyjemności" z jazdy. Obecnie jeżdżę passatem b8 1.5Tsi 150KM.do miasta nawet lepiej niż wystarczający ale kiedy jadę gdzieś w trasę to mnie wkurza, raz ,że "hałasuje" przy prędkościach autostradowych a dwa gdzieś na trasach krajowych strach wyprzedać. Depczę gaz, passerati wyje jak szalony ale jechać za bardzo nie chce :cry2: (czy raczej nie może)Poprzednio jeździłem przez 6 lat Zafirą C 2.0 CTDI(165 kucy) i byłem zadowolony, no może po za tym ,że raz w miesiącu(jeśli nie wyjeżdżałem na trasę) musiałem go parę kilometrów "pogonić" bo zapalał się komunikat DPF pełny! No ale coś za coś. Napaliłem się na "piątkę" bo zajefajnie mi się podoba(zwłaszcza kolor...mediteran blue)i choć przegrywa z miejscem na tylnej kanapie i wygodzie z tyłu z paskiem to jest dużo lepiej wyciszona od passata(prędkości autostradowe) i lepiej się zbiera. Nie jeździłem ani 520 ani 530 i nie wiem czy jest sens dopłacać do większej mocy i czy 190 kucy da radę? Czytałem trochę w internecie i...ile komentarzy tyle różnych opinii ,że 520 trochę "leniwa",że jest ok... Jeździłem 525d i było ok. Ale w 525 mały wybór i chcąc zmieścić się w moim budżecie i moich wymaganiach(przebieg ,wyposażenie) łatwiej wybrać w 520 lub 530.Co byście doradzili. Wystarczy 520d? wtedy mógłbym kupić z mniejszym przebiegiem i lepszym wyposażeniem niż 530.Za wszystkie porady i sugestie(merytoryczne i bez...złośliwości :wink: ) będę bardzo wdzięczny.
Miszczuniu
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Lut 2023, 00:06

Miszczuniu napisał(a):Wystarczy 520d?
jednemu wystarczy, drugiemu za mało. Sam musisz ocenić czego Ci trzeba.
20tka napewno spalanie będzie miała niższe 30tka za to moc.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lut 2023, 01:00

Miszczuniu napisał(a):.Za wszystkie porady i sugestie(merytoryczne i bez...złośliwości ) będę bardzo wdzięczny.

Tak na poważnie to dowiedz się co kiedy zostało poprawione bo chyba w przypadku BMW jest to najważniejsze. A uwierz jest to auto specjalnej troski i jak źle trafisz to pochłonie sporo $$$ + upierdliwości.

Prosty przykład układ chłodzenia. Możesz mieć termostat za 1k i możesz mieć za 2k a co z resztą ? Znając BMW to pewnie jest pompka wody, pompka pomagająca pompce wody :mrgreen: czujniki pompki pomagającej pompce :mrgreen: wody a wszystko plastikowe :D
Ogólnie radosna twórczość :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lut 2023, 09:10

A gdzie teraz tak nie ma? Każde nowoczesne auto, tym bardziej w dieslu to już obiekt ryzyka.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lut 2023, 09:57

Nie bardzo wiem o co ci chodzi ale dzięki :o
Miszczuniu
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Lut 2023, 09:59

Gdybym wiedział,który silnik jest wystarczająco mocny i "trwały" pewnie bym nie pytał.
Miszczuniu
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    "Pudzian" i Actros - Prawdziwy Wojownik i jego Team
    Mariusz "Pudzian" Pudzianowski jest w Polsce i na świecie świetnie znany jako kilkukrotny mistrz World’s Strongest Man, a obecniecnie pięściarz federacji KSW. Nie każdy wie jednak, że prowadzi on również firmę ...

28 Lut 2023, 11:25

W tych czasach nie ma czegoś takiego jak trwałość, to już umarło i już nawet nie chodzi tylko o samochody.
Jedz do sprzedawcy 2 litrówki, przejedź się i zobacz czy Ci wystarczy taka moc i będziesz wiedział na czym stoisz.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lut 2023, 12:13

Kao napisał(a):A gdzie teraz tak nie ma? Każde nowoczesne auto, tym bardziej w dieslu to już obiekt ryzyka.

Zakrzywiasz czasoprzestrzeń :mrgreen:
Chociaż masz rację :ok:
Miszczuniu napisał(a):Gdybym wiedział,który silnik jest wystarczająco mocny i "trwały" pewnie bym nie pytał


Nowoczesny używany diesel i bmw zestawiasz z trwałością ?!

Masz czerpać przyjemność z jazdy której nie da Ci praktycznie żadna inna marka rwd a nie dopytywać co będzie bardziej trwałe.

Do tego silnik chyba nie jest na palecie więc też to uwzględnij bo jest grubo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lut 2023, 12:26

ok. dobra dam sobie luzu z oczekiwaniem na odpowiedź.dziękuję za wszystkie merytoryczne opinie, których tu podobnie jak posiadaczy BMW niewiele. :mrgreen:
Miszczuniu
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Lut 2023, 12:49

Miszczuniu napisał(a):ok. dobra dam sobie luzu z oczekiwaniem na odpowiedź.dziękuję za wszystkie merytoryczne opinie, których tu podobnie jak posiadaczy BMW niewiele.


Nie obrażaj się tylko niech Ci się lampka zaświeci że trzeba trochę pogrzebać w internecie.
Ja nie będę Ci pisał o usterkach BMW bo tego jest tyle że trudno spamiętać a ceny gratów często są z kosmosu.
Do tego zwróć uwagę że wśród sekciarzy tej marki wszystko jest serwisem.

Nie będę Ci opisywał pojedynczych przypadków bo zawsze można powiedzieć że "ktoś miał lagune II i był szczęśliwy" ale widzę po ortodoksyjnych fanach tej marki że mają dokładnie takie samo zdanie. Różnica polega na tym że jedni co mają kasę kupują auta na gwarancji (chociaż tu też są max wtopy) a drudzy kupują ambitne modele ale stare benzyny bo wyłoży konkretny pieniądz i jest wzrostowa wartość.

Jeżeli oczekujesz poklepanie po ramieniu i potwierdzenia Twojego super wyboru to musisz udać się do kogoś kto akurat ma takie auto i będzie je sprzedawał na 100% będzie Cię klepał aż siniak Ci się zrobi :D :D :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lut 2023, 13:08

Nie obrażam się ,daleko mi do tego :D Nie chodzi mi też o szczegółowe pisywanie każdego z silników. Oczekiwałem ,że moooże ktoś ma doświadczenie i powie POWIEDZMY... "mam 3.0d świetnuy silnik, bezawaryjny,jestem zadowolony i szczerze polecam" albo "miałem 3.0d silnik do dupy cały czas problem,wyje jak szalony a nie jedzie pali jak smok,nie bierz dziada" Ja jężdże passatem 1.5Tsi gdyby mnie ktoś zapytał o ten silnik jestem w stanie udzielić merytorycznej i myślę,że pomocnej opini o tym aucie ,jeżdżę nim rok i wiem co jest 5.Na to samo liczyłem pytając osilniki 520d i 530d myślałem,że ktoś ma.No ale widocznie się pomyliłem.
Porady typu,sprawdź sam co ci potrzeba albo kolega miał lagunę i był zadowolony znam.
Pozdrawiam wszystkich.
Nie wiem jak zamknąć temat ale wystarczy ,dziękuję raz jeszcze.
Miszczuniu
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Lut 2023, 14:21

Ja mam na codzien stycznosc z bmw i co mam Ci powiedzieć? jest różnie, czasami jest ok czasami nie ok, zależy od konkretnego egzemplarza chodź poziom elektroniki i komplikacji z nią związanych jest spory ale przy zakupie świeżej sztuki i względnie niskim przebiegiem nie roztrząsał bym takich przypadków
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4