Brak płynnego przyspieszania Nissan Qasghai j11

08 Cze 2020, 21:19

Witam serdecznie.
Mam problem z Nissanem Qasghai j11. Auto z 2015r silnik 1.6 benzyna. W aucie występuje brak płynnego przyspieszania. Problem występuje na każdym biegu począwszy od 3. Jadąc spokojnie jest ok a gdy próbuje przyspieszyć auto łapie zadowienie i dopiero przyspiesza. To tak zwane zadowienie jest czasami mało wyczuwalne a czasami głębokie. Auto ma przejechanie 73tys. Zmieniłem już stację paliw, zmieniłem też swiece i problem nie zniknął. Na diagnostyce komputerowej brak błędów. Proszę o radę co dalej w tym temacie robić.

Pozdrawiam Krzysztof
ubnt
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 09 Cze 2020, 11:50

    Przyjrzyj się czy ten problem występuje zawsze w takim samym zakresie obrotów. Zobacz też czy jak dodajesz gazu powoli wciskając pedał gazu i szybko czy jest różnica.

    ubnt napisał(a):Problem występuje na każdym biegu począwszy od 3. Jadąc spokojnie jest ok a gdy próbuje przyspieszyć auto łapie zadowienie i dopiero przyspiesza.
    Może masz za niskie obroty, a chcesz mocno przyspieszyć? Im wyższy bieg tym ciężej silnikowi dynamicznie przenieść moment na koła przy niskich obrotach i może tu jest problem. jaką masz wartość obrotów jak ten problem występuje?
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4466
    Zdjęcia: 12

    09 Cze 2020, 12:36

    Problem występuje przy obrotach około 2000/min. Problem dotyczy każdego biegu jak pisałem. Jadąc 40km/h ma 3 biegu chcą gwałtownie przyspieszyć chwilowy brak reakcji auta dopiero później przyspieszenie. Za chwilę powtarzając manewr auto przyspiesza dynamicznie. Staram się przestrzegać to co komputer pokazuje i redukuje bieg kiedy pojawia się minut o zmianie biegu. Przyspieszajac raczej bardziej przeciagam i dopiero daje wyższy bieg.
    ubnt
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    09 Cze 2020, 12:36

    Po obserwacji dam znać. Dzięki za zainteresowanie tematem.
    ubnt
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    10 Cze 2020, 11:27

    ubnt napisał(a):Problem występuje przy obrotach około 2000/min.
    Nisko, a nawet bardzo nisko jak zmieniasz i masz tyle obrotów i próbujesz dynamicznie przyspieszyć to strasznie obciążasz sprzęgło i układ napędowy. Silnik benzynowy nie doładowany przy takich obrotach będzie słaby i przy takiej wartości nie powinno się dynamicznie przyspieszać na wyższych biegach.
    ubnt napisał(a):Jadąc 40km/h ma 3 biegu chcą gwałtownie przyspieszyć chwilowy brak reakcji auta dopiero później przyspieszenie
    Dokładnie wygląda to na normalną reakcję. pewnie jak będziesz wciskał delikatnie gaz na tym biegu od takiej wartości obrotów to auto będzie normalnie przyspieszało.
    ubnt napisał(a):Staram się przestrzegać to co komputer pokazuje i redukuje bieg kiedy pojawia się minut o zmianie biegu.
    Komputer pokazuje eko jazdę, a przy niej nie wskazane jest mocne wciskanie pedału gazu szczególnie przy niskich obrotach.

    Mając 2tyś obr i chcąc dynamicznie przyspieszyć musisz zrobić redukcję na niższy bieg powinieneś mieć przynajmniej około 3 - 3,5 tyś obr. i wtedy cisnąć. To daje gwarancję szybkiej reakcji na pedał gazu, a tym samym szybkiego przyspieszenia.
    ubnt napisał(a):Przyspieszajac raczej bardziej przeciagam i dopiero daje wyższy bieg
    Hm, jak byś przeciągał to po zmianie biegu nie było by 2 tys obr. :mrgreen: tylko grubo ponad 3.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4466
    Zdjęcia: 12

    10 Cze 2020, 11:59

    Jak delikatnie przyspieszam to auto zbiera się płynnie. Ale jak dobrze wiemy wymaga czasami sytuacja ze trzeba pocisnac i tu pojawia się problem. Auto jest doladowane ma turbinke. Może to efekt turbo dziury? Pytanie czy nie jest ona zbyt duża zanim auto zareaguje.
    ubnt
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Używana żarówka kontra nowa P21W BA15S - porównanie
    Porównanie takich samych żarówek nowej i używanej po sporym przebiegu w samochodzie. Żarówka o której mowa to model P21W BA15S. Zamontowana była w samochodzie w tylnej lampie i spełniała funkcję ...
    Uwaga na duże samochody ciężarowe (TIR’y)
    Duże samochody ciężarowe, potocznie zwane TIR-ami, można bardzo często spotkać na polskich drogach, nawet tych przebiegających przez miasto. W pobliżu tego rodzaju pojazdów, ze względu na ich rozmiary i masę oraz ograniczone ...

  • 10 Cze 2020, 12:14

    ubnt napisał(a):Jak delikatnie przyspieszam to auto zbiera się płynnie.
    Czyli jest ok.
    ubnt napisał(a): Auto jest doladowane ma turbinke. Może to efekt turbo dziury?
    No to pewnie tak masz pewnie silnik 1.6 DIG-T.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4466
    Zdjęcia: 12

    10 Cze 2020, 13:35

    Dokładnie taka wersję silnika mam. Tzn mam rozumieć że nic z tym się nie da zrobić?
    ubnt
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    10 Cze 2020, 15:04

    Sprawa jest prosta - jak pisał ci kolega wyżej - 2000 obr/min to za mało, żeby wymagać od auta natychmiastowego przyspieszenia. Przy takich obrotach nie powinno się tak naprawdę tego robić, bo to dobry krok do zniszczenia silnika. Jedziesz sobie spokojnie z 2000 czy 2500 obr/min i jak chcesz wyprzedzić inne auto, to należy zmienić bieg na wyższy i dopiero cisnąć gaz. Przy tych obrotach można przyspieszać płynnie i powoli, delikatnie wciskając pedał gazu.
    Chcesz szybko przyspieszyć - zmieniaj bieg na wyższy, a nie męcz silnika.
    Wg mnie wszystko jest ok, a twoje problemy z przyspieszaniem to poprostu efekt małego doświadczenia. Autko waży 1,7 tony, moc silnika to chyba 160KM jak się nie mylę, więc silnik ma co ciągnąć i niestety trzeba wciskać gaz :wink:
    Przetestuj przyspieszenia auta w ten sposób - jedziesz spokojnie na 4 biegu 2500 obr/min. Zmień bieg na wyższy i wciśnij gaz - powinieneś odczuć moc silnika i auto powinno szybko przyspieszyć.
    Napisz jakie efekty. Bo jeżeli nadal będzie słabo, to trzeba myśleć o innych przyczynach.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17836
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    10 Cze 2020, 21:35

    Masz rację mam małe doświadczenie w tej kwestii. Jest to moje pierwsze tak duże auto i pierwsze doladowane. Wcześniej to była zwykla mala benzynka. O obserwacjach poinformuje. Dzięki
    ubnt
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    20 Wrz 2021, 21:21

    witam
    mam identyczne objawy jakie opisałeś a mam ten sam silnik 1.6 di-g 163km
    jestem pierwszym właścicielem auta od 3 lat przebieg 40 tys i własnie od 2 tygodni borykam się z takim problemem, jestem jedynym kierowca tego auta. Auto było na serwisie gdzie nie wykryli żadnych błedów ...... :? powiedzieli ze wgrali nowe oprogramowanie sterownika silnika i ze już jest wszystko dobrze ....tiaaa nic nie jest ,, kurba!!! ,, lepiej !! mowili żeby tankować lepsze paliwo.... cały czas tankuje dobre paliwo tylko na schell a rzadko na innej już to na bp a to już w ostateczności jak nie ma schella na trasie. ..... 1,2 przyszpiesza płynnie przy 3 jak by turbine czy gaz odcieło wciskasz gaz do ,, dechy,, i nic dopiero po jakis 3-5 sekund ,,budzi sie na nowo :x prosze napisz mi czy i jak usunełes problem. Pozdrawiam!!!!
    seba717
    Obserwowany
     
    Posty: 1